Kako je studentica Tea Jukić izgradila brend keramičkog posuđa “Trebaš tanjur”

Ostvariti svoje snove i baviti se onim što voliš je san svake poduzetnice, bilo ona mlada ili u zrelim godinama. Jednu ovakvu inovativnu, vrlo nesvakidašnju i zanimljivu poduzetničku priču vam donosimo u nastavku. Kako je mlada Fojničanka Tea Jukić svoju ljubav prema keramičkom posuđu pretvorila u svoj mali biznis pod nazivom Trebaš tanjur pročitajte u narednom tekstu.

Put od ljubavi prema izradi tanjura do obrta

Nakon što je završila Franjevačku klasičnu gimnaziju u Visokom Tea je odlučila posvetiti svoj životni poziv proučavanju baketrija, virusa, parazita i ostalih mikrorganizama upisavši studij mikrobiologije na Prirodno-matematičkom fakultetu u Sarajevu. Tokom Covid 19 pandemije online nastava na fakultetu joj je donijela pregršt slobodnog vremena koje je odlučila iskoristiti na kreativan način.

Sve je počelo u radionici brenda Beaver, gdje sam radila par tjedana. Tu sam se zaljubila u ručni rad i poželjela osnovati vlastiti brend. Još kao mala djevojčica sam voljela skupljati slatke keramičke šalice i tanjuriće, pa sam pomislila zašto ne bih pokušala sama sebi izraditi par tanjurića. Ljubav prema grnčarstvu se javila onog trenutka kad sam prvi put u ruke uzela tanjurić i šalicu koje sam izradila. Dotad je sve bio eksperiment, nisam imala nikakvog predznanja, te mi je zbog tog prvi dodir s glinom bio pomalo zastrašujući. Nisam znala u kojem smjeru da idem ni hoće li eksperiment uspjeti. Kad sam vidjela konačan proizvod, tog trenutka sam znala da je to ono čime se želim baviti“, otkriva nam Tea na početku našeg razgovora.

Trebaš tanjur
Trebaš tanjur

Prije no je odlučila pokrenuti posao sa keramičkim posuđem Tea priznaje da nije imala apsolutno nikakvog doticaja s poduzetništvom, a niti s marketingom. Kako oblast poduzetništva nije bila niti područje njenog studijskog interesovanja posve je jasno da nije znala kako stvari na tom području funkcioniraju, niti šta bi to trebao biti njen prvi logičan korak u poduzetništvu. “Sve je išlo spontano, nisam unaprijed imala neke velike ciljeve, jer nisam znala kako će tržište prihvatiti moje proizvode. Nakon što sam završila konačne proizvode, objavila sam par fotografija na Instagram i Facebook profilu koje su pokupile mnogo pozitivnih komentara. Kako sam dalje objavljivala nove proizvode, interes je rastao, a mene je to dovelo do želje da registriram obrt, što mi je sljedeći korak“, priznaje Tea.


Pročitajte više: Adnan Smajić Franz&Sophie čajevima mijenja navike u BiH


“Ponosna sam što sam slušala sebe i svoju intuiciju”

Reakcije kupaca njenih keramičkih rukotvorina Trebaš tanjur, koje je predstavila na svojim FB i IG profilima, potakle su je da nastavi sa svojim keramičkim maštarijama. Ponekad Tea priznaje da je rekacije njenih kupaca znaju i rasplakati, no svi ti pozitivni komentari, utisci i pohvale ulijevaju joj dodatnu snagu da ide dalje, da osvaja nove vrhove i ostvaruje svoje ciljeve u gradnji svog malog keramičkog brenda. 
Naravno, Tea se danas s osmjehom prisjeća svih onih negativnih komentara koje je dobijala na početku svoje poduzetničke avanture, kada je, kako priznaje, itekako sumnjala u sebe zbog rečenica poput onih, koje su čini se postale nepisano pravilo u našoj sredini u nepružanju podrške poduzetnicama: “To ti nikad neće u Bosni uspjeti“, “Ne znam tko će uopće to kupiti”, “Bolje bi bilo da probaš s nečim drugim” i slično. Jer izgleda da uvijek svi oko nas, naročito oni koji o poduzetništvu ne znaju ama baš ništa, bolje od nas samih znaju šta je najbolje za nas i kako bi naš biznis trebao izgledati.
Ponosna sam što sam slušala samu sebe, svoju intuiciju i pokazala da je sve moguće ako se dovoljno trudiš i vjeruješ u sebe“, ponosno priznaje Tea.

Trebaš tanjur
Kolekcija šarenih tanjirića i šoljica

No, nepisano je pravilo i da podrška prijatelja i prijateljica poduzetnicama vrlo rijetko izostane, pa je tako i Tea, u jednom slučajnom razgovoru s prijateljicom, željevši da ime njenog keramičkog brenda podsjeća na nešto unikatno, šaljivo i lako pamtljivo, prijateljici u šali rekla “kako bi bilo dobro da naziv brenda bude Trebaš tanjur” i tako je njen brend dobio ime.

Tanjurić s natpisom “E, mogla bih sad malo prileć” je njen favorit

Prisjećajući se svojih početaka rada s glinamolom, od kojeg je započela izradu svojih šarenih tanjurića, Tea nam otkriva kako je potom kupila peć za keramiku pa je u svoju ponudu, osim tanjira, uvrstila i zanimljive šarene keramičke šoljice. Treba posebno naglasiti da je Tea uvijek željela udovoljiti svojim klijentima i izraditi personalizirane tanjuriće i šalice, pa su vremenom počele pristizati ideje za nove natpise i oblike, jer je željela da njena ponuda bude raznovrsna i uvijek iznova osvježavena novitetima. 

Izdvojila bih jedan posebno zanimljiv tanjur koji sam radila s natpisom “E, mogla bih sad malo prileć” kao vlastiti favorit. Moji kupci imaju potpunu slobodu da biraju motive i tekst na proizvodima kakva žele, ali su srca i točkice još uvijek najtraženiji motivi. Od samog je početka najtraženiji natpis bio “volim te”, što mi je i bio cilj, da se nešto što sam vlastitim rukama stvorila iskoristi da se iskaže ljubav. Nešto najdraže što sam dosada uradila jesu tanjuri s natpisom “ljubav je slatka” za proslavu vjenčanja jednog predivnog para iz Zagreba”, priznaje Tea.

Trebaš tanjur
Najdraži tanjurić

Pročitajte više: Amela Iskrić Hadžić i Alma Pašalić u Jajcu stvaraju sjajne Ilona lampe


A da i Tea ima svoje omiljene šalice s kojima započinje svoj radni dan potvrđuje nam njena izjava da svoje jutro započinje kavom iz najdraže “jutromrzac” šalice.

Nakon jutarnje kave slijedi planiranje i na papir zapišem sve što taj dan trebam izraditi, glazirati ili spakirati i s njim se zaputim u radionicu. Nakon par sati slijedi nešto duža pauza kako bi se predmeti dovoljno osušili za sljedeću fazu. Pauzu uglavnom posvetim obavezama oko fakulteta, odgovaranju na poruke, vođenju i planiranju društvenih mreža. Zatim se vraćam u radionicu da dovršim predmete koje sam ranije izradila i/ili glaziram one koji su gotovi. Ostatak vremena, ukoliko ga bude, iskoristim za odmor, druženje. Eto, tako vam izgleda dan jedne mlade poduzetnice, još uvijek studentice“, otkriva nam na kraju razgovora Tea.

A ako i vi želite započeti svoje jutro sa šoljicom kafe ili čaja, koja na sebi ima samo vama dragu i samo vam svojstvenu motivirajuću poruku, Tea vam u toj misiji svakako može pomoći i izraditi šoljicu za vašu jutarnju kafu i tanjirić za vaš najdraži kolačić, pa joj se svakako javite na neki od njenih profila Trebaš tanjur.

Photo: privatna arhiva

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

što Generacija Z želi za poklon

Mastercard istraživanje otkriva šta pripadnici Generacije Z žele pronaći ‘ispod jelke’

Što Generacija Z želi za poklon? Novo Mastercard istraživanje ukazuje na to da za mlađe generacije u Evropi najbolji pokloni nisu oni koji dolaze...