Amina Muharemagić obezbijedila nam je domaći med – Beemed

Pčelarstvo je tradicionalno smatrano “muškim” poslom, pa je stoga vrlo pohvalno vidjeti ženu na čelu kompanije koja se bavi proizvodnjom meda. U pitanju je vrhunski domaći medAmina Muharemagić, osnivačica je i direktorica kompanije Beemed doo iz Tuzle i jedna od rijetkih žena u BiH koja se bavi proizvodnjom meda. U nastavku vam donosimo priču o njenoj poduzetničkoj “mednoj” avanturi.

Fleksibilnost je vrlo bitna u poduzetništvu

Jeste li znali da pčela obiđe od 3 do 5 miliona cvjetova za samo jedan kilogram meda? Stoga je visokokvalitetan, domaći med oduvijek smatran nutritivno vrlo cjenjenom namirnicom, koja se upotrebljava i kao dodatak prehrani, ali i kao važan sastojak ljekovitih i kozmetičkih pripravaka. Znajući da na tržištu BiH imamo vrlo malo proizvođača kvalitetnog prirodnog, domaćeg meda Amina Muharemagić je, odmah po završetku Ekonomskog fakulteta u Tuzli, 2011. godine odlučila krenuti u poduzetništvo i pokrenuti firmu Beemed, koja se bavi proizvodnjom meda.

Puna entuzijazma sam krenula u poduzetničke vode ne znajući ni koje me faze u poduzetništvu, a ni kakvi izazovi čekaju. Bila je to vrlo hrabra odluka i mislim da je taj period života odličan za pokretanje vlastitog biznisa, dok je čovjek mlad, pun entuzijazma, otvorenog uma i vrlo fleksibilan. Fleksibilnost i prilagodljivost su osobine koje su jako bitne za dolaženje do ciljeva i snalaženje u poduzetničkom okruženju koje nam donose razne izazove. Baveći se ovim poslom shvatila sam da je tu prilagodljivost u poduzetništvu bitno zadržati čitav život“, prisjeća se Amina svojih početaka.

domaći med
Amina Muharemagić

Radeći istraživanje tržišta meda u BiH Amina je uočila da na domaćem tržištu jako mali broj firmi otkupljuju domaći med, pakuju ga i plasiraju na tržište što je u konačnici i bila inicijalna ideja za njen biznis.


Pročitajte više: Nejra Salkić: Sherbetlook je spoj tradicije i modernog


Nažalost, pčelarstvo u BiH nije razvijeno u onoj mjeri u kojoj bi trebalo biti, obzirom na bogate prirodne uslove za razvoj pčelarstva koje imamo u našoj zemlji. Razlog tome su i niske poticajne mjera države, te slaba edukacije o ekonomiji obima i zaštiti zdravlja pčela. U početku sam krenula sa pakovanjem samo jedne vrste meda, a nakon toga sam u kontinuitetu aplicirala na razne projekte i programe, kupovala mašine i opremu za razvoj novih linija proizvoda i na taj način razvijala naš asortiman proizvoda“, objašnjava Amina.

Kroz kampanju “Kupujmo i koristimo domaće” u Beemedu podržavaju lokalnu privredu

Svoju je firmu Beemed Amina otvorila u Poslovnom inkubatoru Lipnica, s namjerom da pored proizvodnje, pakovanja i distribucije čistog prirodnog meda na tržište plasira i druge zdrave i ljekovite domaće proizvode od poljoprivrednika iz tuzlanskog kraja, s obronaka Majevice, Ozrena i Konjuha.

Krenuli smo najprije pakovati domaći med za potrebe ugostitelja i hotelijere i to pakovanja našeg meda je s vremenom postalo jedno od najtraženijih brendova meda za HORECA program i danas smo jedan od vodećih distributera ugostiteljskog meda u BiH. Kako je trend zdrave hrane imao sve više poklonika u BiH odlučili smo ponuditi na tržištu i neke tradicionalne domaće proizvode, poput domaćeg jabukovog pekmeza i domaćeg jabukovog sirćeta, te med sa drugim dodacima, kurkumom, cimetom, ćurekotom, kao i borov melat sa eteričnim uljem eukaliptusa, bora i jele. Te naše proizvode kupci mogu kupiti u skoro svim marketima, a imaju izuzetnu ljekovitost jer je jabukov pekmez jako dobar za poboljšanje krvne slike i imuniteta“, izjavila je Muharemagić.

domaći med
Beemed jabukov pekmez

U fokusu Beemedovog poslovanja je kvalitet meda kojeg otkupljuju od domaćih pčelara iz tuzlanskog kraja, ali i zadovoljstvo krajnjeg kupca kvalitetom meda i drugih proizvoda. Ne zaboravljaju ni specifičnost našeg vrlo osiromašenog tržišta i slabu kupovnu moć našeg stanovništva, pa je cjenovna prihvatljivost njihovih proizvoda za domaćinstva i penzionere također jedan od njihovih najvažnijih ciljeva. Shvatajući svoju poslovnu misiju važnom za zdravlje lokalnog stanovništva Beemed već duži niz godina posluje u sklopu kampanje “Kupujmo i koristimo domaće – kvalitetno proizvedeno u Bosni i Hercegovini”, te na taj način podržavaju male lokalne proizvođače u BiH i jačaju domaću proizvodnju i privredu.

Domaći med tek je vrh ledenjaka

Svoje je poduzetničko iskustvo Amina u međuvremenu nadogradila i edukacijom za licenciranog Life i Business Coach-a na ICI akademiji. Dugi niz godina Amina svoje iskustvo gradnje vrlo uspješne poduzetničke priče nastoji podijeliti kao mentorica za male biznise u Fondaciji Tuzlanske zajednice mladim poduzetnicima i poduzetnicama. No, to definitivno nije jedini segment njenog interesovanja, pa je Amina trenutno pri kraju svoje edukacije za dizajnera interijera u Zagrebu. Sva njena interesovanja iziskuju vrlo pomno planiranje njenog rasporeda, pa nam Amina otkriva detalje na koji način uspijeva posložiti svoje psolovne i privatne obaveze.

domaći med
Borov melat iz Beemeda

Pročitajte više: Saudijska Arabija otvara prilike za žene preduzetnice


Svaki dan se budim u 5 sati i tad počinje planiranje radnog dana i aktivnosti koje trebam uraditi. Uglavnom sam cijeli dan aktivna i svaki dan je različit i često se može iznenada odvijati u pravcu u kojem nisam ni zamislila. Desi se da moram sjesti u auto i iznenada, neplanirano otići recimo u Mostar zbog poslovnog sastanka i to je za nas žene u biznisu sasvim OK. Zbog svog napornog poslovnog ritma svoje slobodno vrijeme unaprijed organizujem i najčešće otputujem negdje. Također me čini sretnom druženje sa mojim dobrih prijateljima, odlazak u salone za uljepšavanje, čitanje knjiga. U posljednje vrijeme provodim dosta vremena u šetnji u prirodi, napajam dušu gledanjem u jezera, more ili rijeku uz obaveznu meditaciju. To me jako relaksira i omogućava mi da lakše “izguram” i one teške dane koje imam“, poručuje Amina na kraju našeg razgovora.

Photo: privatna arhiva

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

što Generacija Z želi za poklon

Mastercard istraživanje otkriva šta pripadnici Generacije Z žele pronaći ‘ispod jelke’

Što Generacija Z želi za poklon? Novo Mastercard istraživanje ukazuje na to da za mlađe generacije u Evropi najbolji pokloni nisu oni koji dolaze...