Tihana Todić u Treehani dizajnira odjeću po principu spore mode

Današnju stereotipnu fast fashion modu žene sve manje vole. Mlade žene i djevojke sve manje poštuju te nametnute, unificirane modne obrasce, koji nam se smiješe s izloga dućana u tržnim centrima. Ono što danas svakim danom postaje sve više cijenjeno i u modnom svijetu, a i u našem svakidašnjem, je individuaiziran modni stil, tj. spora moda. Upravo takve personalizirane modele nudi i modna kuća TREEHANA iz Banja Luke, koju je dizajnirala Banjalučanka Tihana Todić. S Tihanom razgovaramo o tome kako je odlučila stvoriti svoj modni brend, šta su joj bili motivi i koji su glavni driveri u nastajanju njenih modnih kolekcija.

Svako tijelo je drugačije i zaslužuje odjeću po svojoj mjeri

Kad si izrazito visoka cura kao što je to Tihana Todić, iznadprosječno žensko, kako ti odmah u komšiluku prišiju etiketu, po pravilu su ti sve nogavice u hlača prekratke, a svi rukavi u košuljama, kaputima, sakoima, džemperima vazda prekratki. U takvoj ti situaciji ne preostaje ništa drugo nego da uzmeš papir i olovku u ruke i sama kreiraš svoje odjevne kombinacije, a onda sjedeš za mašinu i sama ih i sašiješ. Tako je i nastala Treehana, otkriva nam Tihana Todić:

Ideja je nastala prvobitno od toga što sam uvijek imala problem da pronadjem odgovarajuću odjeću obzirom da sam iznadprosječno visoka za ženu, pa su mi rukavi ili nogavice bile prekratke, struk preširok ili jednostavno nisma mogla naći ogovarajući model. A pritome sebe nikad nisam vidjela na poslu od 8-16 h i nekako je ovo bio idealan spoj želje i potrebe koji se pretvorio u karijeru“.

Još u srednjoj školi Tihana je naučila sve o dizajnu enterijera, a na Tehnološkom je fakultetu izučavala dizajn i konfekciju, radeći istovremeno i tokom studija i maštajući o svom modnom biznisu. Znala je da želi uploviti u carstvo spore mode i stvoriti svoj brend, koji će biti personaliziran i drugačiji.

treehana spora moda
Trehana haljina

Svako tijelo je različito i mi zaslužujemo da imamo odjeću koja nam savršeno pristaje i u kojoj se osjećamo sjajno. Svakako još jedan od razloga za takvu spora moda proizvodnju je da tu nema masovne proizvodnje i stvaranja viškova, a u krajnjem slučaju ni otpada“, otkriva Tihana.

Kad je trebala osmisliti ime Tihana se dosjetila da i drveće u skladu s promjenama u prirodi mijenja svoj odraz i svoje “ruho”. “Ime Treehana, prije svega, vuče korijen iz engleske imenice TREE, što znači drvo na engleskom, koje kroz četiri godišnja doba mijenja svoj izgled, što je praksa i sa našim odijevanjem. Naravno, to je poveznica sa prirodom i održivom modom, prirodnim materijalima i neprolaznošću. A ako iz naziva Treehana izuzmemo slovo R ostaje moje ime Tihana, tako da je i to bio jedan od ciljeva da se moje ime prožima kroz sam naziv brenda“, priznaje Tihana.

Spora moda je istovremeno i pametna moda

Od kako nas je modna industrija u posljednjoj deceniji među prvima natjerala na prihvatanje konzumerističkog kulta stalne kupovine i gomilanja garderobe, bez neke velike potrebe, izmišljajući modne stilove i opravdavajući nužnost robovanja zadatim modnim obrascima, neminovno je priskrbila etiketu fast fashion industrije.
Trendovi brzo prolaze i većina nas nije u mogućnosti, a nema ni potrebe, da ih sve prati. Slow fashion je važan pravac u modnoj industriji i ja bih ga nazvala i SMART fashion. Jer ako kupujete takvu odjeću možete da je nosite godinama, kombinujete na beskonačno mnogo načina, a da savršeno pristaje, jer je krojena baš po vašoj mjeri. Treba imati svijest da je fast fashion na jedan način uništenje našeg stila, a u najgorem slučaju i života, zbog svog otpada i procesa koji se dešavaju da bi ogromna količina odjeće bila izrađena“, kaže Tihana.


Pročitajte više: Kako je studentica Tea Jukić izgradila brend keramičkog posuša “Trebaš Tanjur”


Postavljajući posao “na noge” Tihana se prisjeća da je u tim počecima imala najveći problem kako pronaći kvalitetne suradnike na koje može računati u svakom trenutku, od dobavljača materijala do suradnika u proizvodnji.

treehana spora moda
Tihana Todić

Sve što se dešavalo u toj prvoj fazi sam gledala kao proces koji je uticao na moj rast i na razvoj samog brenda. Obzirom da će svaki preduzetnik naići na različite izazove, moj savjet bi bio zadržite istrajnost i vjeru u svoje ideje. Navela bih i da je jedan od najvećih izazova bio kako pronaći svoj način rada koji funkcioniše u skladu sa mojim životnim stavovima“, priznaje Tihana.

Kako je naizvrat sašiven model postao najprodavaniji

Želeći stvoriti od Treehane modni brend koji će nuditi ručno rađenu odjeću od kvalitetnih, održivih materijala, koji će biti personalizirani prema građi i mjerama svake žene, Tihana je odlučila da tako krojeni modeli iz ljubavi prema dizajnu i prirodi mogu biti izrađeni samo od prirodnih materiala.

Mi uglavnom koristimo prirodne materijale poput pamuka, vune, lana, viskoze. Jako malo, samo kada se to mora, koristimo vještačke materijale, npr. kod zimskih jakni, gdje želim postići vodoodbojnost. Što se tiče našeg asortimana, on je jako veliki, i mi izrađujemo od odijela, košulja, haljina do kaputa, mantila, jakni…“, kaže Tihana.

Ono što vam Treehana modeli nude i što ih razlikuje od drugih je prednost koju duguju upravo toj personaliziranosti, odnosno izradi po narudžbi i mjerama svojih kupaca. Treehana je brend koji ne odlikuje masovna proizvodnja, pa njihove kolekcije ili zasebni modeli izlaze po, kako to Tihana voli reći, njenom ličnom osjećaju, potrebi…

Jedna velika prednost Treehana modela jeste neprolaznost. Naši modeli se mogu nositi godinama. Neki modeli su multifunkcionalni, kao na primjer haljina, koja se može nositi na 4 načina ili mantil 3u1, koji se sastoji od kratke jakne i dugog prsluka, sve se može nositi pojedinačno ili zajedno. Proizvod koji žene najviše vole je, a tako je i u mom slučaju, mantil 3u1, upravo zbog te funkcionalnosti koju ima. Ono što je za naše kupce jednako ili možda čak i više važno jeste povećenost svakom klijentu ponaosob“, ističe Tihana koliko je spora moda svestrana.

treehana spora moda
Treehana haljina

Pročitajte više: Zilka Spahić Šiljak:”Rodni stereotipi uzrok su manjka žena na liderskim pozicijama”


Prića o njihovom najprodavanije proizvodu je vrlo neobična. Naime, krojačica je okrenula pogrešnu stranu materijala i Tihani se takav “naizvrat sašiveni model, “izvrnuti” proizvod, svidio i pustili su ga takvog u prodaju i vrlo brzo je postao ultimativno najprodavaniji model, uprkos prvobitnoj grešci u nastajanju.

A ako vas zanimaju i normalni i “izvrnuti” Treehana prozivodi, ako vas zanimaju personalizirana i spora moda, možete ih nabaviti na Treehana Facebook i Instagram profilima, na Orea baazaru ili direktno na njihovom web shopu.

Photo: Privatna arhiva

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

planiranje u poslovanju

Planiraj, da ti se desi neplanirano

Radni dan užurbano počinje. Mailovi pristižu, kao rola beskonačnog papira koja se ne prestaje odmotavati. Svi telefoni koje imate – zvone, pište, dolaze poruke,...