Znate li da postoji nakit koji svojim dizajnom pripovijeda nesvakidašnje priče o sarajevskim urbanim legendama, najvažnijim toponimima grada Sarajeva i njegovim arhitektonskim čudima? Postoji, naravno. Zove se Samusa, mnoge žene ga već dobro poznaju i rado nose. Živi na sarajevskoj Baščaršiji i podsjeća nas na stare tradicionalne arhitektonske elemente iz naše historijske baštine. Donosimo vam priču o tome kako je nastao taj neobičan i unikatan brend nakita.
Arhitektonski Samusa nakit inspiriran motivima Sarajeva
Odrastajući u očevoj zlatarskoj radionici, s gotovo stogodišnjom tradicijom proizvodnje nakita od zlata, Tarik Musakadić je još od malih nogu bio zaražen čarima zlatarskog zanata i bio opčinjen tajnama stvaranja zlatnog nakita, ni ne sluteći da će mu dizajn nakita kasnije postati glavna životna odrednica. U početku je Tarik želio projektovati isključivo zgrade i druge kapitalne objekte, pa je 2009. slijedeći svoju želju diplomirao na Arhitektonskom fakultetu u Sarajevu. No, ljubav iz djetinjstva prema nakitu i povezanost s očevom zlatarskom radionicom odvela ga je u posve drugom smjeru. Iako se u potpunosti, kako priznaje, nikad nije odrekao svoje struke i projektuje punom parom, s velikom ljubavlju i predanošću, koja bi se mogla nazvati i velikom strašću, Tarik danas projektuje i dizajnira nakit brenda Samusa.
“Obzirom da je moj otac zlatar, boravak u njegovoj zlatarskoj radionici i interesovanje za stvaranje nakita je za mene svakodnevnica od malih nogu. Kad sam završio arhitekturu odlučili smo da probamo udružiti arhitekturu i zlatarstvo i tako je nastao arhitektonski nakit koji je inspirisan arhitekturom i motivima Sarajeva i BiH. I tako je 2017. nastao brend Samusa. A ime je brenda jednostavna kombinacija početnih slogova imena mog grada i mog prezimena“, otkriva nam Tarik.
Arhitekte zbog svoje umjetničke orjentacije njihova brojna interesovanja često odvedu u različitim smjerovima, ponekad ka dizajnu namještaja, odjeće, nekih kućanskih potrepština, modnih ili nekih drugih accessoira, a ponekad završe i u segmentu dizajna modnog nakita. Tako su i Tariku njegove arhitektonske vještine i znanja pomogle da oplemeni očev dotadašnji biznis, spoji tradiciju i modernu arhitekturu i dizajn i napravi posve novi i drugačiji brend nakita.
“Generalno arhitekti imaju veoma široka interesovanja, počevši od dizajna pa do tehnologije izrade svih vrsta predmeta. Mišljenja sam da ukoliko neko želi da svoja interesovanja pretvori u biznis, mora napraviti selekciju interesovanja i posvetiti se razradi ideje. U našem slučaju, već smo kroz porodični posao imali svu infrastrukturu za proizvodnju i prodaju nakita, i prirodno je bilo da izaberemo nakit koji će biti naš medij putem kojeg ćemo promovisati kulturno historijske vrijednosti našeg grada i države“, pojašnjava Tarik.
Tradicionalni arhitektonski elementi na modernom nakitu
U moru različitih proizvoda, pa i nakita s motivima grada Sarajeva valjalo je pronaći neku novinu koja će njihov brend Samusa znatno razlikovati od ostalih na tržištu. Lajtmotiv koji se krije iza neobičnih formi koje nastaju u Samusa radionici je od početka inspiriran historijskim motivima grada Sarajeva i BiH. Njihov je cilj bio vrlo jasan jer su željeli da daju “svoj doprinos zaštiti kulturno historijskih vrijednosti na kreativan i nestandardan način”.
Pročitajte više: Sabina Piknjač se vratila u Sarajevo iz kojeg vodi muzičke škole
Nakit koji nastaje u Samusa radionici proizvoden je od srebra, a u njihovoj ponudi naći ćete prstenje, naušnice, ogrlice, broševe, narukvice s najvažnijim arhitektonskim motivima grada Sarajeva od motiva Vijećnice, Begove džamije, Sebilja, Katedrale srca Isusova, potom motiva s bosanskih ćilima, te detalja kao što su čuvena rozeta s Katedrale srca Isusova i vitraž sarajevske Vijećnice.
“Svjedoci smo da promjena stila života i zub vremena nagrizaju predmete koji svjedoče o načinu života naših predaka, i oni će u jednom trenutku biti vidiljivi samo u literaturi i muzejima. Naša misija je da kroz nakit svakodnevno ljude podsjećamo na te vrijednosti. Primjer bi bio naša kolekcija “Mušebak”, koja govori o jednom tradicionalnom arhitektonskom elementu na starim kućama koji je gotovo potpuno nestao, a koji je pored estetskih kvaliteta igrao važnu ulogu u očuvanju intime, koja je u društvenim odnosima u tom periodu bila jako važna“, podsjeća Tarik.
Nadogradili smo očev postojeći biznis
Poduzetnicima koji započinju od nule graditi svoj posao i stvarati brend nije nimalo lako odvažiti se na tu poduzetničku avanturu. Onima koji ulaze u porodični biznis, već etabliran i razrađen, ta je avantura puno jednostavnija, no i ona sa sobom nosi rizike i izazove druge vrste. Tako i Tarik tvrdi da je njihova velika sreća što su “kroz novu i inovativnu ideju samo nadogradili već postojeći biznis i samim tim izbjegli uobičajene izazove na početku”. No, priznaje i da je “uvijek izazov održati interesovanje za svoje proizvode, i da to zahtijeva veliku i konstantnu posvećenost“.
Kad su 2017. godine osmislili svoj novi brend i počeli sa radom pobudili su veliko interesovanje medija, što im je, kao posve neočekivani vjetar u leđa, u velikoj mjeri pomogao da se za njih čuje. Ali, ih je taj sjajan start, vinuvši ih u zvijezde, obavezao i na vrlo istrajan rad i ulaganje u razvoj biznisa.
“To nam je u konačnici izuzetno pomoglo da se šira publika upozna sa našim radom, a jako brzo smo dobili pozitivnu povratnu reakciju i shvatili da imamo ideju koju vrijedi razvijati. Svi mi puno radimo, pa samim tim često i griješimo, te nam se dešavaju i nezgodne stvari, ali trebamo biti svjesni da je sve popravljivo i biti uvijek spremni da priznamo grešku i da damo sve od sebe da je popravimo“, veli Tarik.
Njihov Samusa nakit je danas vrlo prepoznatljiv i žene ga jako vole. Nose ga mnoge obične žene, ali i one viđenije, poput Amre Silajdžić Džeko, za koju Tarik priznaje da je “definitivno njihov najveći promotor, koja sa ekipom iz OREA bazaar platforme ulaže mnogo ljubavi i energije u promociju malih kreativnih biznisa poput našeg”.
“Pored Amre tu su i gradonačelnica Benjamina Karić, Amira Medunjanin, Belma Tvico Stambol, Lejla Zvizdić, Alena Džebo, Maja Čengić Miralem, Aida Đapo, Enisa Njemčević, Erna Saljević, Lejla Durmo i mnoge BH dame koje nam daju iznimnu podršku u promociji našeg rada“, veli Tarik.
Pročitajte više: Naida i Ismet Lisica: Dizajn je naša porodična priča s kojom smo oživjeli očev zanat
Njihov nakit vam može poslužiti kao jako zgodan poklon za nekog koga želite usrećiti, a iako su svi vrlo šarmantni i svaki na svoj način vrlo poseban, Tarik ističe da je “među najposebnijim definitivno Sarajevo Ring“.
“To je naš prvi model koji je nastao spontano kao poklon za porodičnu prijeteljicu i on je povukao ideju nastanka brenda i eto kroz sve ove godine postao jedna od najomiljenijih naših proizvoda“, otkriva Tarik. Na kraju našeg razgovora pomenuo je i vrlo zanimljivu činjenicu da se ove godine, u sklopu promocije TV serije Kotlina u produkciji Content laba BH Telecoma, uspješno okušao i u dizajniranju oficijelnog suvenira serije Kotlina.
Samusa nakit možete pogledati i kupiti u zlatarskoj radnji Musakadić koja se nalazi u Sarajevu, na adresi Veliki Mudželiti br.7., a online kupovina je moguća na platformi Oreabazaar.
Photo: privatna arhiva