Ajla Mulalić: Zaljubljenica sam u edukacije i znanje prenosim klijentima

Introvertirana superodlikašica, učenica generacije, mlada poduzetnica iz Cazina i suvlasnica agencije Invision Ajla Mulalić, željela je studirati psihologiju, no zbog loše financijske situacije njenih roditelja odlučila je odabrati pravo. Jedan posve slučajan susret na studentskoj službi Pravnog fakulteta u Bihaću promijenio joj je život i odredio buduću karijeru.

Slučajan susret na studentskoj službi mi je odredio karijeru

Kad je došla upisati fakultet prva osoba koju je srela bila je studentica generacije koja je upravo položila posljednji ispit i pakovala kofere za Stuttgart, gdje je odlazila na master studij, zahvaljujući svojoj stipendiji. Ajlu je zanimalo kako je uspjela dobiti stipendiju i djevojka joj je preporučila volontiranje u organizaciji u kojoj je i sama volontirala.   

“Tu djevojku nikad više nisam srela u životu, no ona mi je taj dan rekla da je ključni razlog što je dobila njemačku stipendiju bilo njeno volontiranje. Dala mi je tada kontakt organizacije u kojoj je volontirala i rekla mi da te subote odem na sastanak u 10 sati i da kažem da me je ona preporučila”, prisjeća se Ajla svojih početaka.

Ajla Mulalić

Paralelno sa studiranjem  ubrzo je Ajla postala projekt managerica u organizaciji u kojoj je volontirala i priključila se programu British councila “Aktivni građanin”, koji se provodio u 114 zemalja. Tada se i rodila njena ljubav i strast prema stvaranju radionica i na kraju tog programa zadatak joj je bio napraviti samostalnu radionicu. U međuvremenu je postala i senior trenerica, završila studij i počela tražiti posao u struci. Nakon šestomjesečnog traženja posla shvatila je da nema iskustva za posao u advokaturi kojom se željela baviti, ali da iza sebe ima značajno četverogodišnje iskustvo rada u NGO sektoru i počela je raditi kao projekt managerica Centra za edukaciju Nahla u Bihaću. 

Tokom rada na programu British councila upoznala je i svog partnera Amira Mulalića, koji je bio jedan od edukatora. Amir potiče iz poduzetničke familije iz Cazina i iza sebe je imao desetogodišnje iskustvo vođenja salona zabavnih igara. “Iz moje porodice niko nije bio u biznisu. Potičem iz sela u kojem je živio jedan zloglasni poduzetnik koji je izrabljivao radnike, i uvijek mi je on bio prva asocijacija na biznis”, nerado se prisjeća Ajla.

Ono što ne voliš nema nikakve šanse da se natjeraš da radiš

Prva njihova zajednička poslovna ideja bila je kreiranje pravnog portala, zakon.ba, koji je trebao sadržati sve pravne propise, no nakon što je gotovo cijelu godinu vrijedno skenirala sve pravne propise odlučila je da to ipak nije posao za nju i odustala je od te ideje.

“Bila je to moja prva lekcija u biznisu: ako nešto ne voliš nema nikakve šanse da se natjeraš da to radiš”, priznaje Ajla.

Ubrzo je na prijedlog jedne prijateljice odlučila svoje edukacijske programe i radionice ponuditi različitim firmama. Iako u potpunosti nije vjerovala u tu ideju njen partner Amir ju je nagovorio da ipak probaju i tako je nastala njihova današnja agencija Invison. Prvih 6 mjeseci nisu napravili nikakav značajan posao, a u međuvremenu su pokrenuli biznis sa iznajmljivanjem apartmana u Bihaću na Air bnb i Booking platformama.  Potom se Ajla zadužila i investirala u mentorsku edukaciju s Lenjom Faraguna, svojom metoricom iz Slovenije, koja joj je pomogla “da shvati kako biznis funkcioniše, da ga bolje struktuira i shvati šta ne štima u njihovom pristupu i da nauče kako da ga promijene”.

Ajla Mulalić

“Ujutro bi čistili apartman, pa bi radili neku sesiju s klijentima, pa bi opet čistili apartman a uz sve to imali smo još malu bebu od nekoliko mjeseci. Polako smo se micali naprijed i nakon 3 godine teškog rada i patnje, nakon svih plus-minus faza, početkom 2020. smo već u januaru imali popunjen kalendar sve do oktobra. I onda smo u martu, u samo dva dana, kad je počela korona, imali otkazan kompletan kalendar”, prisjeća se Ajla.

U tom trenutku Ajla je ponovo odlučila upisati edukaciju, no nije smjela eksperimetirati s troškovima jer su već bili u dugovima. Napravila je listu žena koje bi voljele biti njene anđelice investitori, jer je silno željela dodatno se educirati. Druga osoba s tog spiska je pristala i zahvalila joj se što je baš nju odabala da joj pomogne, jer joj je bilo drago da se osjećala tako korisno. “Ta me edukcija ponovo lansirala i otkrila sam novi žar. Nakon toga smo za 4 mjeseca transformisali svoj biznis u Invisionu i ponovo smo imali popunjen kalendar. Bila je to prekretnica u našem biznisu”, otkriva Ajla.

Druga promjena koju su napravili u svom biznisu je da su uradili seriju intervjua s  drugim poduzetnicima da bi saznali šta su ljudi u koroni napravili za svoje biznise. Tada su Ajla i Amir odlučili prebaciti fokus sa timskih edukacija na business coaching za male poduzetnike. 

“Dugo se nisam smatrala ekspertom za biznis dok nisam shvatila da ja mogu pričati samo o onome što ja znam i što radim. Kako napraviti pakete, šta staviiti na web stranicu, kako ćeš prodati svoj program, ko ti je klijent, koje su ti cijene…To je biznis arhitektura i shvatila sam ono što svi mentori govore da nema formule za uspješan biznis. Traži se autentičnost i unikatnost, da osjetiš slobodu da napraviš biznis po svome. Ali nema obrasca za to”, iskreno priznaje Ajla.

Upravo su to i ponudili svojim klijentima, da otkriju šta je njihova misija i svrha, da ne prepisuju sve od drugih i da ne gledaju kako to drugi rade, nego da sami kroje svoj biznis prema svojim idejama.

“Kod nas u regiji ljudi biznisu pristupaju tako što stalno geldaju kako to rade drugi. Svi su nalik jaje jajetu, a ustvari nisu. Svi su cjenovno isti, a zapravo ne treba da budu. Ljudi koji vode male biznise nemaju jasno postavljene stubove biznisa, niti znaju kako da to urade”, otkriva Ajla. 

Imati mentora u biznisu danas se smatra nužnim 

Prolazeći kroz svoje edukacije dolazili su im i klijenti koji su imali iste probleme kao i njih dvoje. To im je pomoglo da definiraju svoj biznis kao mentoring, couching i consulting. Kako bi osigurali potpuno zadovoljstvo svojih klijenata uveli su pravilo 100% povrata novca ukoliko klijent ne ostvari željeni rezultat nakon mjesec dana. Time su stekli još veće povjerenje među klijentima. 

Pokušavajući se sjetiiti po čemu su prepoznatljivi Ajla otkriva da je njihova najveća vrijednost to što konstantno rastu i uče i to što njihovi kljienti od njih dobivaju uvijek nova znanja. 

“Uvijek imamo coacha i u januaru smo prošli program na biznis akademiji kod Tony Robinnsa, koji košta 10000 $. Naši klijenti praktički odmah dobivaju to znanje od nas. Trenutno smo u Talinu na ljetnom Mindvalley univerzitetu. Ja sam zaljubljenik u edukacije i nikad mi nisu skupe”, otkriva Ajla.

Konferencija za poduzetnice u BiH

Njihova druga odlika je izvrsnost, wow efekat koji kod svojih klijenata proizvode svojim vještinama. Priznaje da su i ona i njen partner Amir liječeni perfekcionisti i da ne vole površnost i uvijek se trude da sve rade na najbolji način, i Ajla tvrdi da je jedan od stubova njihova biznisa da njihovi klijenti moraju doživjeti transformaciju svog biznisa kroz taj wow efekat. 

Treća stvar je da biznis doživljavaju spiritualno, jer su odavno shvatili da u svom biznisu treba pronaći svrhu i razlog zašto se baš time baviš. Ne oslanjati se samo na materijalnu stranu svog biznisa, nego postići da te tvoj posao čini sretnim je cilj koji pokušavaju prenijeti i na svoje klijente. Također na svoje klijente prenose znanja koja su dobili od Tonny Robinsa, savjete kako od biznis operatera postati biznis vlasnik, jer kako Ajla kaže “mi donosimo sve odluke, kako napraviti da biznis funkcioniše a da ti možeš a ne moraš biti dijelom toga”. 

Prednosti i mane vođenja zajedničkog biznisa kao par

Ajla priznaje da nije uvijek bilo jednostavno kao par voditi zajednički biznis.

“Moram priznati da smo bili dva puta pred razvodom jer smo zaboravili u jednom trenutku biti par. Od kako bi se probudili pričali smo o detaljima vezanim za posao, jesi li završio ovo, jesi završila ono, šta treba još napraviti… Bili smo 24 h u biznis modeu i zaboravili smo pričati o ne-biznis stvarima. To nas je dovelo do udaljavanja. Iako smo najbolji prijatelji taj partnerski dio je zahladio”, iskreno govori Ajla.

Nakon tog vrlo neugodnog iskustva radili su s jednom terapeutkinjom iz Slovenije koja ih je naučila kako da se ponovo povežu, da zajedno rastu i da jedno drugome predstavljaju refleksiju i u privatnom i u poslovnom životu.

Ajla Mulalić

Shvatajući potrebu za umrežavanjem i međusobnim podržavanjem Ajla i Amir su prije 3 godine u Krajini pokrenuli Invision business doručke, mjesto na kojem okupljaju najviše 20tak poduzetnika iz Krajine koji mogu doći, družiti se i otvoreno pričati o biznisu. O svojim budućim planovima ponosno ističu da su uspjeli prije 2 mjeseca dogovoriti najveću dosadašnju suradnju, gdje je jedna firma izdvojila 100 000 KM za business coaching u što im je na početku bilo jako teško povjerovati. Zahvaljujući tom poslu krenuli su u proširivanje svog tima i zapošljavanje novih trenera koji će im pomoći da svoju ideje o Invison akademiji iznesu do kraja.

Photo: Privatna arhiva/Women in Adria

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

kako uštedjeti

Želite ipak nešto i uštedjeti? Evo 6 načina kako to izvesti

Rastuće cijene namirnica stavljaju mnoge obitelji pod financijski pritisak. Mnogi koji su nekad trošili 50 funti (60 eura) tjedno na osnovne namirnice sada se...
važnost učenja u poslovanju

Neznanje je blagostanje