Selekcijski intervju – moćan alat u pravim rukama za finalizaciju odluke o izboru kandidata!

Mikro i mali poduzetnici napravili ste analizu radnih mjesta s jasnim opisima poslova, pripremili pravi oglas, trijažirali kandidate, radite selekciju, a u sklopu nje s nekoliko kandidata koji su ušli u najuži krug upravo se spremate provesti selekcijski npr. polu-strukturirani intervju kao „krunu“ selekcije.

Selekcijski intervju ključan je u odabiru kandidata

Dobro ste se startno pripremili i proučili relevantne podatke o kandidatu te rezultate testiranja (sposobnosti, osobnosti i radnih vrijednosti).

Jasna vam je svrha selekcijskog intervjua – da doista finalno sumirate potvrdite/revidirate informacije i dojmove o kandidatima kako biste valjano odlučili tko je najbolji FIT za tvrtku, zahtjeve radnog mjesta, tim u koji ulazi…

Imate spreman obrazac za intervju npr. sa 7 do 10 pitanja (60% istih za sve kandidate a cca do 40% razlikovnih pitanja). Razlikovna pitanja pripremate temeljeno na analizi CV-a, preporuka, rezultata testiranja posebno za svakog kandidata…

Da, svjesni ste, kao i u svakom ozbiljnom poslu, da nakon teorije samo kroz praksu i sve više provedenih intervjua razvijate se kao intervjuer, spoznajete načine kako komunicirate, osvještavate i upravljate sve bolje subjektivnostima kojima ste skloni kao čovjek i procjenjivač sa svojom „osobnom jednadžbom“.

Ako to nije vaš „cup of tea“ ili osposobite u tvrtki zaposlenika/e koji će to raditi /žele naučiti ili angažirajte iskusne HR konzultante/intervjuere. Da ovaj ozbiljan dio selekcije bude valjano proveden.


Pročitajte više: Koristite intervju kao alat za gradnju i održavanje odnosa!


Nemojte gubiti nit vodilju

U provedbi intervjua nit vodilja je bitna – nemojte je gubiti…

Nit vodilja je čemu će služiti informacije koje prikupljate i zato pitajte pitanja koja
 „izvlače“ od kandidata bitne info za kasniju valjanu usporedbu  – tko je NAJ za radno mjesto/tvrtku/tim…

Primjeri pitanja u selekcijskom intervjuu koja možete pitati su upravo ta pitanja koja daju odgovore ili vas vode u smjeru da jasno možete zaključiti gore navedeno.

Bitno vam je dakle istražiti kandidatove/a:

  • očekivanja od zahtjeva posla/vas kao poslodavca/ dinamike i načina obavljanja aktivnosti
  • spremnost na rad u konkretnim uvjetima tvrtke
  • spremnost da smisleno primjene svoje prošlo iskustvo (ako ga imaju) u tvrtki/timu kod vas
  • motivatore koje ih dižu na noge svako jutro…
  • vrijednosti koje ih vode u životu/poslu

Primjeri pitanja za intervju za prodajnog savjetnika

Ova pitanja – kao primjer – pokrivaju 60 do 70% strukturiranog dijela intervjua istog za sve i naravno da možete/trebate pitati i drugačija pitanja, ovisno o iskustvu kandidatima, prevladavajućim načinima prodaje u vašoj tvrtki, za tu konkretnu nišu…

  1. Što vas je privuklo/motiviralo da se javite na naš Oglas?
  2. Opišite nam kako zamišljate rad prodajnog savjetnika u našoj tvrtki (na temelju vama dostupnih informacija o našem poslovanju i vašeg dosadašnjeg iskustva)?
  3. Koje vještine donosite za ovo radno mjesto kao vaš bitan doprinos – molimo pojasnite na primjeru/ima?
  4. Kako biste riješili situaciju kada na vas potencijalni klijent, Direktor tvrtke X , tijekom prodajne prezentacije u njihovoj tvrtki, verbalno i glasnije, žešće izrazi nezadovoljstvo nakon par prvih minuta prezentacije?
  5. Kako provjeravate jeste li dobro razumjeli očekivanja klijenta tijekom prodajnog sastanka?
  6. Kako dalje upravljate odnosom s klijentom, nakon prve prodajne prezentacije?
  7. Što vas diže na noge svako jutro?
  8. Koje granice u vašem životu imate koje ne dozvoljavate prijeći drugima?

I na kraju, dodatno pružite kandidatu priliku da on/ona pita ….potaknite ih pitanjem…

  • Što je vama bitno za gradnju našeg poslovno-ljudskog odnosa a da možda nismo dotaknuli u ovom intervjuu?

Pročitajte više: Trijažirajte kandidate za posao smisleno i olakšajte si proces!


Intervju ide u oba smjera!

I budite i vi spremni dati jasne i realne odgovore na pitanja kandidata…

Jer poslovni dio je dio života. I bitan je iz više vrsta razloga. Zato je bitno biti fokusiran u procesu selekcije, što objektivniji i valjaniji u procjeni – odgovaramo li si za suradnje doista?

Za koja god pitanja se vi odlučite pitajte ih s razlogom, smisleno, slušajući, uz promatranje neverbalnog ponašanja kandidata (prati li neverbalno verbalno?) i uz naravno utišane mobitele – obostrano.

Pažljivo slušajte i bilježite odgovore (ili netko treći bilježi ako vi niste vični opažati i bilježiti ukratko odgovore) ako radite klasično bez upotrebe video intervjua/snimanja.

Tražite pojašnjenja od kandidata kada vam nije jasno i provjerite jeste li se dobro razumjeli, sažmite svojim riječima kako ste razumjeli kandidata i pitajte, „Jesam li dobro razumio/jela da vi Ime kandidata…radite posao x na y način iz X razloga?

U razlikovnom dijelu intervjua pitate specifikum za baš tog kandidata, npr.

  • ako je svakih cca 6 mjeseci mijenjao posao u zadnje 2 godine  – da vam pojasni okolnosti tih promjena (prvo čujte od kandidata razloge pa onda procijenite…)
  • ako je osoba jasno komunicirala prije intervjua da ide na manju plaću k vama u odnosu na bivšeg poslodavca – da vam dodatno pojasni okolnosti /motivaciju za takvu odluku…

Nakon intervjua znate koga da, a koga ne

Kada se priprema i vodi na profesionalan način intervju je KRUNA SELEKCIJE i odličan ALAT za FINALIZACIJU ODLUKE o kome koga i zašto zaposliti, a koga ne i zašto!

Kada odaberete budućeg suradnika, pozovite ga ASAP jer se oni javljaju i drugima!

Imajte rang listu za prva 2 do 3 kandidata da možete zvati sljedećeg ako je prvi/prva već dobio/la posao!

Realno i berićetno neka vam bude – poslodavci i posloprimci – ljudi – obostrano!

Članak je preuzet s www.womeninadria.com.

Autorica: Andreja Bakula


Kolumna ‘HR u uredu’ autorice mr. sc. Andreje Bakula, prof. psihologije i vlasnice AB.PRO obrta za poslovne usluge, donosi pregled naprosto nužnih HR praksi koje su potrebne da sve bude u redu u uredu. Autorica je nakon 29 godina intenzivnog rada s ljudima i organizacijama u svim područjima HR-a, 2022. godine osnovala AB.PRO obrt za HR usluge. Provela je više od 7.500 selekcijskih intervjua, intervjua za zapošljavanje, profesionalni razvoj i (pr)ocjenjivanje radnog učinka. Konstantno se usavršavala i učila i – mentorirala ljude u svom poslovnom okružju da rastu. Women in Adria članice ostvaruju pogodnosti za AB.PRO HR usluge.

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

što Generacija Z želi za poklon

Mastercard istraživanje otkriva šta pripadnici Generacije Z žele pronaći ‘ispod jelke’

Što Generacija Z želi za poklon? Novo Mastercard istraživanje ukazuje na to da za mlađe generacije u Evropi najbolji pokloni nisu oni koji dolaze...