Kako je započela jedna posve neobična hercegovačka poduzetniča priča pojasniće nam Zdenka Udovičić iz Ljubuškog, koja je prije 6 godina osnovala svoj brend ručno rađenih sandala i torbi od prirodne kože, Helena’s BiH.
Pero predstavlja lakoću i jednostavnost i zaštitni je znak Helenas torbi
Kao i mnoge žena kad se nađu u nedoumici nakon gubitka posla i Zdenka je u tom trenutku razmišljala kako dalje. Nastaviti tražiti posao ili se napokon odvažiti i postati poduzetnica, što joj je, priznaje nam u razgovoru, oduvijek bila želja. Prisjetila se tada da je još kao djevojčica, listajući mamine Burde i druge modne časopise i one o uređenju doma, sanjala da se bavi modom. I svoj prvi tečaj za dizajniranje i šivenje odjeće Zdenka je završila još u osnovnoj školi i sebe je još od tada vidjela u modnom svijetu dizajna odjeće. Vremenom, zbog određenih okolnosti, nije se nastavila baviti dizajnom, no svoju ljubav prema modi pretvorila je u hobi izrade nakita, koji je izlagala na nekoliko izložbi u Mostaru.
“Moja osobna potreba da se kreativno izrazim ali i činjenica da sam ostala bez posla i na koncu poticaji za zapošljavanje žena u TP Intera Mostar, rezultirali su da napravim svoj prvi poduzetnički korak”, prisjeća se Zdenka. Nakon što je odlučila da uplovi u poduzetničke vode odvažila se da svoju davnašnju ideju o dizajnu kožne galanterije, od sandala ukrašenih po želji kupaca do kožnih torbi, provuče kroz start-up projekat i napravi svoj prvi proizvod, kožne sandale sa personaliziranim ukrasima.
Sljedeće pitanje imena brenda koje se pojavilo bilo joj je znatno jednostavnije. Naime, svoje je unikatne sandale i torbe nazvala po svojoj kćeri Heleni i tako je nastao brend Helena’s BiH. Razmišljajući o tome šta bi mogao biti zaštitni znak njenih kožnih proizvoda Zdenka nam otkriva: “U tom trenutku sam znala da je malo znakova koji predstavljaju sve što želim od svog brenda za sebe i svoje kupce. Lakoća življenja, sloboda, nježnost, a ujedno i trajnost i snaga su bili ono što sam vezala uz svoj brend. A onda mi je sinula ideja da je pero jedan od simbola koji najbolje opisuju sve te znakove”.
Koža je materijal izbora od kojeg Zdenka radi sve svoje proizvode
Sandale nisu bile jedini proizvod kojima se Zdenka posvetila. Nakon prvih ljetnih pom-pom sandala počeli su im stizati upiti da li u ponudi imaju i torbe, koje bi bile također personalizirane.
“Brzo smo se dale u potragu za majstorima koji bi uradili modele po našoj zamisli. Kada smo uradili prvu torbu i ukrasili je po želji kupca, to je bilo to. Za mene je to bila najljepša torba na svijetu. Nakon što smo je predstavili kupcima oduševljeno su prihvatili naše modele. Prva serija kožnih torbi prodana je u rekordnom roku i naši kupci postali su tako naša motivacija i evo šestu godinu torbe su naša zajednička strast”, navodi Zdenka.
Proširujući svoj asortiman na nakit, klompe i druge kožne dodatke Zdenka je od samih početaka svog benda imala samo jednu želju, da sve svoje proizvode radi isključivo od prirodne kože.
“Imali smo mnoštvo ponuda da krenemo raditi sa umjetnim materijalima tzv.eko kožom. Vjerujem da bismo s tim materijalima imali puno veće kapacitete prodaje i veće tržište, ali jednostavno nisam to htjela. Prirodna koža je jedinstven materijal koji se ne može kopirati, materijal ima svoje zakonitosti i zaista je veliki izazov raditi s njime. Koža je oduvijek simbol kvalitete. Sjetimo se samo torbi koje su nosile naše bake i majke, to je vrijednost koja se prenosila generacijama. Zato nisam željela ustuknuti pred izazovima novog vremena proizvoda lošije kvalitete i brze potrošnosti. Nadala sam se da ću u tom svijetu pronaći one koji će cijeniti dobre „ stare“ vrijednosti i na sreću pronašla sam ih! Uz prirodnu kožu koristimo i druge prirodne materijale poput drveća johe koje koristimo u izradi naših modela modnih klompi i sandala. Drvo kao i koža koje koristimo nisu tretirani nikakvim škodljivim tvarima tako da su zdravi i ugodni za nošenje. Prozračni su, dišu i ne privlače prašinu”, ponosno ističe Zdenka.
Pročitajte više: Banjalučanka Nina Vasilić o svom šarmantnom, šarenom nakitu Tufna
Personalizirani stil Helen’s torbi njihov je zaštitni znak
Njihov su zaštitni znak personalizirane torbe i sandale, i u ponudi imaju već tridesetak različitih modela torbi. Vrijeme izrade personaliziranih torbi koje se izrađuju po narudžbi je otprilike 45 dana. U šest godina svog rada postali su prepoznatljivi na našem tržištu i mnogi, kako Zdenka tvrdi, “već prepoznaju Helenas torbu kad je vide na ulici”.
Komentirajući sve veći trend jeftinih torbica od umjetnih materijala na našim ulicama Zdenka poručuje: “Uvijek se može priuštiti kvalitetna torba. Ljepši je pamučni ili jutani ceker, koji si možete lokalno kupiti ili sami sašiti, nego nekvalitetna torba za koju ne znate kako je i od čega nastala i tko ju i gdje i u kakvim uvjetima napravio. Ipak je to predmet koji svakodnevno rukama dodirujete”.
Prepoznatljivost Helenas torbi stoji u činjenici da se rade u malim serijama i svake sezone ponude novi model, a jednom godišnje redizajniraju neke od modela dodajući im novi detalj, kopču, remen i slično.
“Posebni smo i po činjenici da radimo sa kupcima na način da određeni model torbe svaki kupac može prilagoditi sebi, odabrati kožu, boju ili kombinaciju više boja, odabrati dužinu i vrstu remena, personalizirati model svojim inicijalima ili samo imenom. Sve to ostvarujemo osobnom komunikacijom sa kupcima kojima smo na raspolaganju svakodnevno. Nerijetko se zbog tog zna dogoditi da u proizvodnji npr. imamo jedan model u dvadeset različitih varijanti prilagođenih svakom naručitelju kako bismo ispunili njihove želje”, ističe Zdenka. Za sebe često vole reći da su “stvaraonica želja” jer su po toj svojoj usluzi jedinstveni na tržištu, što njihovi kupci cijene i prepoznaju i uvijek im se vraćaju.
“Odvažiti se i početi svoj biznis”
Prisjećajući se svojih prvih poduzetničkih koraka Zdenka kaže da bi svakoj ženi poručila da je “uvijek pravo vrijeme za početi biznis”. “Mislim da je za poduzetništvo općenito presudna snažna potreba za slobodom, hrabrost u smislu da postoji velika vjerojatnost da nećete uspjeti i uvjerenje da je to sasvim u redu. Prije početka Helenasa, imala sam čitav spisak ideja koje nisu ostvarene. I danas znam „zapeti“ za nešto, pa tek nakon nekog vremena uvidjeti da to i nije bila baš genijalna ideja.Osloboditi se straha od neuspjeha ili uspjeha kod nekih je čini mi se ključno za početak. Savjetovala bih svim ženama koje se premišljaju oko svojih ideja, da se odvaže i krenu sa svojim poslom, bitno je pokrenuti se i potražiti pomoć. Najteži su prvi koraci”, poručuje Zdenka.
Ovisno o obimu posla njihov Helenas tim se širi ili smanjuje, a većina članica tima su žene. Zdenka je ponosna na činjenicu da one vrlo uspješno žongliraju između svakodnevnih privatnih i poslovnih obaveza. Također ističe da su se “žene koje s ponosom nose njihove torbe ili sandale one žene koje misle svojom glavom, poštuju sebe i druge, nisu skromne i zahtijevaju i daju puno”.
Helenas BiH proizvode možete kupiti na Orea Baazar online platformi, a za kupce koji im dolaze u posjetu otvorili su svoj showroomu u Hotelu Bigeste u Ljubuškom. Uz domaće tržište, Zdenka ističe da su prisutni u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Austriji, Njemačkoj, Skandinaviji, Kanadi, Australiji…
Photo: Helenas BiH