Vuneni prozivodi od ovčije vune u ovoj su zemlji oduvijek bili sinonim za kvalitet, dobro zdravlje i bogatstvo, no s modernizacijom se vremenom izgubila potreba za vunenim proizvodima koju su zamijenili oni od sintetičkih materijala. Vraćajući se pridornim materijalima i blagodetima koje priroda nudi, te pojava različitih alergijskih reakcija na sintetičke materijale, koje su se u međuvremenu postale sastavni dio naše svakodnevice, ljudi su se ponovno okrenuli korištenju vunenih proizvoda, naročito onih od prirodne ovčije vune. Donosimo vam priču o jednom autohtonom bosansko-hercegovačkom brendu proizvoda od ovčije vune, od jastuka i dušeka do papuča i pojaseva za leđa, koji se zove Wool Line.
Vuneni proizvodi za spavanje od ovčije vune
Nakon što je završila studij biznisa i administracije na Internacionalnom Univerzitetu u Sarajevu Samra Hodžić Dinarević svoju je karijeru započela u porodičnoj firmi Wool Line, koja se bavi proizvodnjom vunenih proizvoda od prirodne ovčije vune.
“Posmatrali smo BH tržište, iskorištenost ili bolje rečeno neiskorištenost, prirodnih resursa naše lijepe domovine, te smo došli na ideju da kreiramo brend kojem će fokus biti prerada prirodne ovčije vune, koja je superioran materijal nad mnogim drugim materijalima te stvaranje ekološki prihvatljivih proizvoda“, otkriva nam Samra.
Inicijalni proizvod s kojim su započeli proizvodnju bio je izolacioni materijal od prirodne ovčije vune, ali kako tržište sporije usvaja promjene tako ovaj proizvod još uvijek nije doživio pravi procvat kada je u pitanju njegova upotreba, te su se odlučii za proizvodnju drugih vunenih proizvoda za spavanje i svakodnevnu upotrebu, od madraca, nadmadraca, jorgana, jastuka pa do sitnih accessoires poput vunenih papa, pojaseva za leđa i drugih proizvoda.
Samra nam otkriva da je glavnu ulogu u uspostavljanju linije za proizvodnju u njihovoj firmi odigrao njen otac, koji je svoju poslovnu ideju, uz pomoć tima mašinskih inženjera, mašinskih bravara i električara, uspio u konačnici uspješno postaviti “na noge”. Daljnje korake u organiziranju poslovnih procesa u firmi učili su od svojih poslovnih partnera iz Hrvatske, koji imaju sličnu proizvodnu liniju. Veliku podršku su također imali i od dr. Sanele Karić iz oblasti održivosti, cirkularne ekonomije, energetske efikasnosti, ruralnog razvoja i prirodnih materijala.
Zahtjevan proces razvijanja proizvodne linije od ovčije vune
Gotovo uobičajeno kao i svakom drugom poduzetničkom poduhvatu i Samrina familija je u poduzetničkom biznisu vidjela perspektivnu poslovnu priliku, a također i jedan od načina za očuvanjem okoliša. Donošenju odluke o pokretanju proizvodnje s prirodnom vunom doprinio je i društveno odgovorni način poslovanja u ovom biznisu, indirektna podrška promociji prirodnih ljepota Bosne i Hercegovine te pomoć poboljšanju ekonomske situacije u našoj zemlji.
Pročitajte više: Zeničanka Sanita Kurbegović Huskanović je platnena majstorica za ekološke dječje pelene i ženske uloške
“Svaki korak je važan kada se osmjelimo i krenemo poduzetničkim vodama. Naši osnovni koraci bili su ideja i spremnost da krenemo ovim putem, jer na našem tržištu a niti u regionu, nemamo sličnih proizvodnji što je bio dodatni faktor rizika pri počinjanju ovog poduhvata. Kreiranje proizvoda, kako inovativnog proizvoda – izolacije od prirodne ovčije vune, zatim svih drugih kategorija proizvoda, te razvijanje kolekcija, bili su vrlo zahtjevni, iscrpljujući ali i jedni od najdražih početnih koraka“, priznaje Samra.
Ističe da su ponosni zbog činjenice da su Wool Line proizvodi danas u ravni sa visokorangiranim svjetskim brendovima kada je u pitanju kvalitet ali i dizajn, iako Samra priznaje da kvalitet materijala koje su koristili u počecima stvaranja branda se također značajno razlikuje od današnjeg kvaliteta konačnog proizvoda.
“Kad smo počeli raditi na brendiranju naših proizvoda i samog brenda Wool Line i generalnoj važnosti i koristi upotrebe Wool Line proizvoda shvatili smo da veliki dio naše javnosti uopće nije bio svjestan koje benefite za zdravlje donosi korištenje vunenih jastuka, jorgana i generalno prirodne ovčije vune. A s druge strane smo željeli maksimalno iskoristiti ovčju vunu koja se baca u obližnjim planinama, rijekama ili livadama“, priznaje Samra.
Istovremeno su bili suočeni i sa pronalaskom adekvatnog kadra i postizanju dovoljnog obima prodaje, koji je potreban za rentabilnost firme. Ističe također da iza sebe imaju dosta izgubljenog vremena, truda i novca potrošenih na obuku i osposobljavanje ljudi potrebnih za rad, koji nisu uspjevali zadovoljiti njihove kriterije, što je često rezultiralo i gubicima u poslovanju.
Trenutno se nalaze u fazi izvoza Wool Line proizvoda na EU tržište što ih posebno čini sretnima, ali su istovremeno i ponosni na novi iskorak koji čine u svom poslovanju.
Duh naše tradicije utkan je u njihove proizvode
Nije bilo lako postići sve ono što su dosad uspjeli i svojim najvećim uspjehom smatraju to što su svaki zadatak, koji se našao pred njihovim timom, uspjeli do kraja zajedno ispuniti i na kraju su se skupa radovali plodovima svog napornog rada.
Samra tvrdi da je jako važno da duboko vjerujete u ideju i da ste duboko sigurni u kvalitet proizvoda koji nudite, nakon čega je vaš uspjeh neizbježan.
“Pitanje je samo vremena kada će se to vidjeti. Tu su naravno i zadovoljni korisnici naših proizvoda, njihov svakodnevni feedback, pozivi i zahvale za rad, postojanje i kreiranje proizvoda kakve nudimo. Mnogo znači kada ljudi prepoznaju Vaš rad i cijene trud koji nesebično ulažete kako bismo svi imali koristi, te to definitivno pruža dodatni vjetar u leđa“, ističe Samra.
U Wool Line-u su ponosni na svoj širok asortiman proizvoda, koji se kreću od građevinskog materijala, izolacije u različitim debljinama koje rade prema potrebama korisnika, do programa proizvoda za spavanje.
“Naši jastuci su prava slika i prilika kombinacije tradicije i moderne inovacije, jer koristimo vuneno punjenje kao što su koristili i naši djedovi i nane u svojim jastucima. Mi koristimo inovativno prerađenu ovčju vunu koja je u obliku vunene kuglice tako da je jastuk prozračan i ima volumen. Upravo zbog tih vunenih kuglica Wool Line jastuci se neće „šćebati“ kako bi to rekli stariji ljudi, nego se mogu prozračiti na suncu i svježem zraku na jako jednostavan način. Zatim imamo jorgane, nadmadrace i madrace koji su nezaobilazni kada želite da počnete zdravije navike u životu i dodir sa prirodnim materijalima. Na zdrav i kvalitetan san značajno utiču materijali kojima ste okruženi. Prirodna ovčija vuna reguliše temperaturu tijela i stvara optimalnu klimu za dobar i kvalitetan san koji će Vam pomoći da imate produktivan i uspješan radni dan“, otkriva nam Samra.
Vuneni proizvodi od ovčije vune su antialergijski
Nezaobilazni proghram vunenih accessoires čine vunene duboke pape koje su pravi hit i za njima vlada veliko interesovanje njihovih kupaca u BIH, Srbiji i Hrvatskoj, Njemačkoj i širom EU. Također je zanimljivo da su Wool Line proizvodi podjednako interesantni i ženskoj i muškoj populaciji.
“Wool Line proizvodi se razlikuju po tome što su napravljeni od potpuno prirodnih materijala, kombinacije ovčije vune i prirodnog pamuka, antialergijski su zahvaljujući prirodnoj karakteristici vune, neutrališu štetne toksine iz okoline te izuzetno pozitivno utiču na bolji i kvalitetniji odmor. Da, dobro ste čuli, ovčja vuna je antialergijski materijal. To da je vuna alergen je mit za koji mnogi ne znaju“, tvrdi Samra.
Pored daška tradicije kojim odišu Wool Line proizvodi, nezaobilazna nota luksuza utkana je u svaki proizvod. Ručna izrada je ono što dodatno podiže vrijednost njihovim proizvodima, jer posebnu pažnju posvećuju svakom detalju izrade. Potvrdu kvalitete Wool Line proizvoda garantuje i OEKOTEX certifikat koji posjeduju, koji je garancija da u proizvodnji ne koriste toksične hemikalije i materijale.
Pročitajte više: Jasmina Weand: U svijet igračaka ušla sam praveći glodaice za svoje kćerke
Njihovi planovi su da u budućem radu nastave ostvarivati bolje rezultate u podizanju svijesti o bitnosti upotrebe proizvoda od prirodne ovčije vune. Također žele povećati proizvodnju, proširiti tržište i biti prepoznatljiviji u EU zemljama kako bi što više ljudi imalo priliku koristiti i okoristititi se Wool Line proizvodima.
“Cilj nam je da Wool Line bude lider na tržištu i glavni sinonim kada su u pitanju kvalitetni i zdravi proizvodi za spavanje. I na kraju bih željela dodati da svi mi kao pojedinci možemo i trebamo uticati na sebe i svoju okolinu u širenja svijesti da više u praksi koristimo i poštujemo ovo bogatstvo prirodne ovčjie vune“, poručuje Samra na kraju našeg razgovora.
Photo: Privatna arhiva