Zašto postoji rodni jaz u tehnološkoj industriji između žena i muškaraca?

Svjesne značaja ravnopravnosti žena u društvu, kroz tekstove naglašavamo borbu, hrabrost i istrajnost žena iz našeg bližeg ili daljeg okruženja, a u tekstovima za Osmi mart smo dale poseban naglasak na tu temu. Nažalost, to je tema koja će vjerovatno uvijek biti vodeća za one koji se bore pravima ravnopravnosti spolova: zašto žene nemaju ista prava kao muškarci? Zašto žene moraju tragično stradati boreći se za pravdu i ravnopravnost kao što je nastradala Rosa Luxembrug i još mnogo poznatih, ili manje poznatih ‘’Rosa’’?

Žene čine polovinu naše globalne populacije, ali postoji taj jaz između muškaraca i žena na društvenoj, ekonomskoj, ekološkoj i političkoj razini.

Zašto postoji rodni jaz između žena i muškaraca u IT industriji kada su u pitanju plaće?

Figures je objavio da je prosječna neprilagođena razlika u plaćama u tehnološkim kompanijama u Evropi čak 19%. Preko 60% žena u Evropskim tehnološkim startup-ima ne zna svoju vrijednost, a jedna trećina žena na srednjim pozicijama se osjeća nedovoljno plaćeno.

Pored diskriminacije u plaći, žene nailaze i na neravnopravnosti kada je riječ o finansiranju startup-a, pa je dominantnost muškaraca u pristupu mogućnostima tehnologije neupitna. Još jedan zanimljiv podatak je da su u 2021. godini, kompanije koje su osnovale žene u Evropi dobile samo 1,8% sredstava za finansiranje.


Pročitajte više: U februaru smo obiljležili dan žena u nauci i pitamo zašto su žene u nauci u BiH lošije pozicionirane od muških kolega?


Antonia Schein, suosnivačica i glavna direktorica za rast u Codaryju: “Nažalost, osnivačice start up-a nemaju isti pristup financiranju kao osnivači koji u prosjeku dobivaju gotovo devet puta više kapitala od ženskih timova.”

Ta ukorijenjena nejednakost je dovela do toga da mnoge žene sumnjaju u svoje sposobnosti i nemaju hrabrost da započnu svoje biznise. Istraživanja pokazuju da 60% žena koje razmišljaju o osnivanju vlastite kompanije to ne učine baš zbog sumnje u sebe i svoje sposobnosti. To se često povezuje sa ‘’imposter sindromom’’ koji je sve više zastupljen u tehnološkoj industriji.

Taj sindrom se objašnjava kao osjećaj da ne zaslužujete uspjeh i postignuće, kao i da osjećate da niste kompetentni kao što drugi ljudi misle. To je sumnja u sebe koju neko ima iako ima obrazovanje, iskustva i postignuća, a najzastupljeniji je kod žena koje uspiju napredovati u tehnologiji.

Žene su svjesnije svojih slabosti

Tatjana Zabasu Mikuž, Managing Partner u balkanskom South Central Ventures Fondu je izjavila: “Žene su definitivno svjesnije svojih slabosti. Iz mog iskustva, muškarci su mnogo samouvjereniji i imaju stav “sve znaju”, dok često vidite osnivačice kako naglašavaju neizvjesnosti i područja u kojima im nedostaje iskustva ili znanja u barem istoj mjeri kao i njihove snage.’’

Pitanje je na koji način se to može promijeniti jeste izgradnja i jačanje mreže žena, jačanje prisutnosti žena kako bi se stvarali uzori i podrška.

Jačanje inicijativa među ženama u IT industriji

Zahvaljujući različitim inicijativama širom Evrope, danas postoji niz različitih platformi, kompanija i događaja koji ohrabruju žene da pokrenu svoje biznise. Na taj način se stvaraju uzori za nove generacije tehnoloških liderica, a to dalje navodi da ovom industrijom ne moraju vladati samo muškarci. To je industrija koja treba biti raznolika i ravnopravna među ženama i muškarcima.


Pročitajte više: Kako izaći iz zone komfora i biti uspješna liderica?


Zuzanna Stamirowska, suosnivačica i glavna izvršna direktorica tvrtke Pathway dodala je koliko je važno „osigurati rastući niz talentiranih ljudi iz svih sredina, osigurati da su putevi karijere poznati i da nude zanimljivu putanju, izgraditi kulturu gdje ljudi osjećaju da pripadaju i gdje mogu napredovati.

Biranje ovakvog puta navodi na promjene, inspirativne inicijative i razvijanje novih rješenja za poslovne poduhvate.

Photo: Canva

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

što Generacija Z želi za poklon

Mastercard istraživanje otkriva šta pripadnici Generacije Z žele pronaći ‘ispod jelke’

Što Generacija Z želi za poklon? Novo Mastercard istraživanje ukazuje na to da za mlađe generacije u Evropi najbolji pokloni nisu oni koji dolaze...