Networking Breakfast u Doboju: “Izvještavanje je važan elemenat poslovanja bez kojeg nema dobrog odlučivanja”

Novo izdanje našeg Networking Breakfastpod nazivom “Ključne stvari za profitabilan biznis”, u organizaciji regionalne mreže za poduzetnice Women in Adria BiH, koji su podržali naši partneri iz Raiffeisen bank BiH, AVIS i Gloria, održan je danas u Doboju, u Hotelu Park.

Podrška poduzetnicama u programu Raiffeisen banke na Networking Breakfastu

Druženje sa poduzetnicama iz Doboja i dobojske regije na našem Networking Breakfastu otvorila je naša event managerica Vanja Spaho, koja je u uvodu govorila o ciljevima regionalnog projekta Women in Adria namijenjenog poduzetnicama: “Women in Adria je privatna inizijativa i predstavlja regionalnu poslovnu mrežu za poduzetnice, koja za cilj ima povezivanje i umrežavanje poduzetnica iz regije, iz Hrvatske i BiH. Networking Breakfast je projekat koji će omogućava poduzetnicama koje započinju poslovanje i nalaze se u početnoj mikro fazi da pređu na srednji nivo poslovanja kroz podršku putem edukacija, couchinga, te akceleratora za poduzetnice, koje nudimo na svim našim regionalnim događajima. Uskoro predstavljamo i Klub žena poduzetnica u BiH, koji će omogućiti našim članicama poduzetnicama iz Hrvatske i BiH da se lakše i jednostavnije umreže i povežu svoje biznise. Nekima će taj Klub pružiti mogućnost da razmjene međusobna iskustva i prošire svoje biznise u obje zemlje. Već smo imali vrlo uspješna dva slučaja povezivanja naših poduzetnica koje su zahvaljujući našoj regionalnoj saradnji otvorile svoje firme u Hrvatskoj. Nastavljamo i ove godine sa dobrom praksom s terena, gdje smo tokom prošle godine prikupljali važne informacije o stanju našeg BH poduzetničkog tržišta i kroz ovakve regionalne događaje“.

Dalibor Tumarčić, direktor Filijale Raiffeisen banke u Doboju upoznao je poduzetnice sa osnovnim informacijama o poslovnoj mreži Raiffeisen banke u BiH koja ima 90 poslovnica a glavnim filijalama u Sarajevu, Banjoj Luci, Mostaru, Zenici, Bihaću i Tuzla.

Networking breakfast Doboj
Dalibor Tumarčić

Naš SME segment je namijenjen malim i srednjim firmama. Namijenili smo ga našim klijentima, a naročito klijenticama, s kojima poslujemo od transakcijskog poslovanja, preko internet bankartsva koje je postala naša obaveza u ovom digitalnom dobu, do dokumentarnih poslovanja. Imamo nekoliko SME paketa u ponudi: Easy, Medium i Pro paket, a kako je trenutno akcija do 31.12.2023. oni klijenti koji apliciraju u tom periodu imaju 6 mjeseci gartis pakete. Naša kreditna linija “Žene u biznisu” je namijenjena ženama poduzetnicama koje su u upravljačkoj strukturi firmi gdje su više od 50% žene imamo 12 mjeseci gratis pakete. To našim kljenticama znači mnogo i to je ušteda na godišnjem nivou do 350 KM, što nije zanimariv iznos“, istakao je Tumarčić.

Žene od drugih žena dobivaju najvažnije lekcije o poslovanju

Asistentica managera u Nefinancijskom odjelu KPMG BiH Emina Japalak i Kanita Hasković, direktorica Nefinancijskog odjela u KPMG BiH, govorile su o osnovnim izazovima s kojima se susreću njihovi klijenti iz poduzetničkog sektora, od onih vezanih za organizacijsku strukturu firme do glavnih financijskih pokazatelja, te o važnosti mentrorstva i umrežavanja poduzetnica u svom profesionalnom razvoju. Na početku današnjeg predavanja Emina je navela kakva je globalna slika ženskog poduzetništva, prema studiji koju je KPMG objavio 2019., a prema kojoj je, od 3000 žena učesnica u studiji u SAD-u, 92% poduzetnica izjavilo da se ne osjećaju ugodno pri traženju sponzora, a njih 79% se ne osjeća slobodno u traženju mentora. Također zanimljivo je i da, prema istraživanju Women Leadership Study, 67% žena je izjavilo da su najvažnije lekcije o poslovanju naučile od drugih žena, ali se, kako je kazala jedna od prisutnih dobojskih poduzetnica, u našoj zemlji ipak malo žena odlučuje za preduzetništvo.

Networking Breakfast Doboj
Emina Japalak

Kako je Emina u uvodu Networking Breakfasta istakla koliko god se osnovni parametri nužni za poslovanje, koji se poduzetnicima sa izgrađenim biznisom čine trivijalnim, a koji se tiču jasnog i ažuriranog poslovnog plana, operativnih procedura i planiranja poslovanja, te planova za budžetiranje i forecastiranje, oni su i dalje jako važni na dugoročnom nivou, i mogu biti od velike pomoći. “Na njih poduzetnice često zaboravljaju i ne posvećuju im dovoljno pažnje, a s poslovnim planom možete identificirati ključne rizike u poslovanju, pratiti nivo profitabilnosti vašeg poslovanja i imati strategiju kako prevazići potencijalne prepreke na putu koji ste mapirali u vašem poslovnom planu“, podsjetila je Emina.

Postoji nekoliko grupa ključnih financijskih pokazatelja poslovanja a to su profitabilnost, likvidnost, rizik i zaduženost. “Ukoliko nemate pristup ažuriranim ključnim pokazateljima poslovanja u razumno brzom roku, vi ste sigurno izloženi riziku od zakašnjelog donošenja odluka ili donošenja krivih odluka“, navela je Emina. Pored obaveznih i Zakonom propisanih financijskih izvještaja s kojima se poduzetnici susreću Emina je navela da je jako važno imati i svoje management izvještaje: “Bitno je da unaprijed odredite ključne informacije koje ćete generisati iz tih izvještaja i odrediti vremenski rok izvještavanja, na sedmičnoj ili mjesečnoj bazi, što će vam pomoći u analizi i poređenju financijskih izvještaja i donošenju poslovnih odluka, i omogućiti vam da pratite promjene u poslovanju i realizaciju planiranog“, navela je Emina.

Također je navela i nekoliko savjeta za izvještavanje koji podrazumijevaju investiciju u kvalitetnu računovodstvenu uslugu, koja će vam zasigurno dugoročno napraviti uštede u poreznim kontrolama, te poreznog savjetnika, koji će vas na vrijeme savjetovati o mogućnostima poreznih olakšica u skladu sa Zakonom propisanim poreznim obavezama u FBiH ili RS-u i smanjiti financijski rizik od kažnjavanja.

Kako zaštiti trgovce od sve učestalijih neosnovanih reklamacija kupaca?

Jedna od učesnica današnjeg Networking Breakfasta u Doboju Rada Milaković, vlasnica firme Boni M iz Doboja, koja se bavi maloprodajom i distributer je kompanije Mona iz Srbije, pomenula je i jedan od ključnih problema u poslovanju s kojima se u posljednjih par godina susreće, a to je ozbiljan problem vezan za nedovoljno definiran Zakon o zaštiti potrošača u BiH.

Networking Breakfast Doboj
Rada Milaković

Svakodnevno se susrećem u svom radu, u svojim poslovnicama u FBiH i RS-u, sa sve većim atacima potrošača, odnosno različitim tumačenjima Zakona o pravima potrošača, gdje svaki kupac tumači taj Zakon u svom interesu, što je postalo nemoguće podnositi od strane nas trgovaca. Jako često se dešavaju i tužbe inspekcijskim službama, koje su po nekom nepisanom pravilu, po defaultu, uvijek na strani kupaca, potrošača, koji uglavnom traže da nakon korištenja dobiju novi proizvod ili traže povrat novca. Mi prodajemo ženske torbe i to je postao trend da kupci koriste torbu jednu sezonu i onda joj se nađe neko minorno oštećenje i traži se potpuno nova torba. Šta je ustvari reklamacija? Zakon o potrošačima u BiH kaže da kupac ima pravo reklamirati proizvod u roku od 8 dana, pa onda do 2 mjeseca, 6 mjeseci i najviše do 2 godine, što je postao glavni problem u reklamacijama. Jer, nigdje nije navedeno šta podrazumijeva reklamacija u 8 dana, a šta u 6 mjeseci ili 2 godine. Šta je to što kupac može reklamirati i ko ja taj ko propisuje tačno vrijeme otklanjanja nedostataka i reklamacija. Da li to propisuje država ili trgovac, nekim svojim internim Statutom? To su sve nedorečene stvari koje svako tumači na svoj način, a koje nažalost vrlo često koštaju upravo tog trgovca.To je postalo jako kompleksno pitanje, koje nama trgovcima remeti normalno poslovanje, a ne vidim načina da se to rješi, osim promjene Zakona“, izjavila je Rada Milaković.

Današnji Networking Breakfast u Doboju bio je izvanredna prilika za susret dobojskih poduzetnica sa financijskim eksperticama iz KPMG-a, koje su ih podsjetila na one glavne, često zanemarene, elemente poslovanja, od jasnog definiranja poslovnog plana i strategije rješavanja kriznih situacija koje uključuju i pad profitabilnosti, do načina na koji poduzetnice planiraju i propisuju operativne procedure poslovnih procesa i kontroliraju zaposlenike unutar svojih timova. Svi ti elementi, danas smo još jednom saznali su, iako se u prvi mah čine trivijalni i nedovoljno važni, naprotiv ključni koraci u poslovanju i neophodni elementi financijskih izvještaja bez kojih je nemoguće osigurati profitabilno i u konačnici efikasno poslovanje.

Photo: Women in Adria

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

kako uštedjeti

Želite ipak nešto i uštedjeti? Evo 6 načina kako to izvesti

Rastuće cijene namirnica stavljaju mnoge obitelji pod financijski pritisak. Mnogi koji su nekad trošili 50 funti (60 eura) tjedno na osnovne namirnice sada se...
važnost učenja u poslovanju

Neznanje je blagostanje