Networking Breakfast Gradačac: “Ključni elementi profitabilnog biznisa su otvorenost za nova znanja i ideje”

Networking Breakfast događaji pod nazivom “Ključne stvari za profitabilan biznis”, koje organiziramo u okviru naše regionalne mreže za žene u biznisu Women in Adria BiH, koju podržavaju i naši partneri iz Raiffeisen bank BiH, AVIS i Gloria, te je sufinansirala i Evropska komisija u BiH, održao se jučer u Gradačcu, u JZU Banja Ilidža u Gradačcu. I ovaj poslovni događaj je ponudio rješenja za ključne financijske parametre za poduzetnice, koji se tiču naplate potraživanja, isplaćivanja zaposlenika i kvalitetnog monitoringa ostalih troškova poslovanja.

Program Raiffeisen banke za podršku poduzetnicama

Na našem Networking Breakfastu u Gradačcu naša event managerica Vanja Spaho u uvodu je otvorila događaj naglasivši kakvi su to ciljevi regionalne mreže Women in Adria BiH koji je namijenjene BH poduzetnicama: “Naša regionalna poslovna mrežu Women in Adria slavi ovih dana svoj prvi rođendan u BiH i jako smo ponosni na sve što smo napravili za naše poduzetnice u ovih godinu dana. A sa ovim projektom uvezujemo naše poduzetnice iz BiH i regije i omogućavamo im da svoje poslovanje prošire i na Hrvatsku, te da “narastu# iz početne mikro faze i pređu na srednji nivo poslovanja. Nudimo im podršku uz pomoć edukacija koje nudimo na našoj platformi, te našeg online akceleratora za poduzetnice i naših regionalnih prezentacija“.

Šejla Šipraga, rukovoditeljica regionalne podrške prodaji Regionalnog ureda Raiffeiesen banke u Tuzli, u svom je izlaganju našim poduzetnicama predstavila kreditnu liniju Women in business Raiffeisen banka u BiH namjenjene svim ženama poduzetnicama i firmama gdje je su žene u upravljačkoj strukturi. “Naša kreditna linija za SME sektor je program koji već duže vrijeme realiziramo u saradnji sa EBRD-om. Taj program podrške ženama poduzetnicama iz različitih sektora, te našim novim klijenticama, podrazumijeva brigu o njihovom poslovanju, koja počinje sa prvim korakom, otvaranjem transakcijskog računa, do različitih benefita koje naše poduzetnice u okviru ove kreditne linije ostvaruju pri svim financijskim transakcijama koje obavljaju unutar poslovanja svojih firmi. Uvidjeli smo na terenu da sve pogodnosti iz ovog programa njima u velikoj mjeri smanjuju financijske izdatke i pogotovo kad su na počerku rada svoje firme znače im mnogo“, istakla je Šipraga.


Pročitajte više: Networking Brewakfast na Palama: “Razumijevanje finansijskih izvještaja temelj profitabilnog poslovanja”


Ovaj program podrške iz Raiffeisen banke BiH bio je zanimljiv i našim poduzetnicama na jučerašnjem Networking Breakfastu, koje su stigle iz Gradačca i Modriče.

Tražiti savjet i prenijeti svoje znanje drugima je nužnost u poslovanju

Radionicu na temu “Ključne stvari koje su važne za profitabilan biznis” u Gradačcu je vodio Kemal Hadžić, konsultant, generalni direktor i vlasnik konsultanske kuće Key Consluting iz Sarajeva. 

Na početku svog izlaganja Kemal je naveo kako je i ovaj naš regionalni projekat, mreža Women in Adria, izvanredna prilika za sve žene poduzetnice da se umreže i povežu svoje zajedničke interese.

Networking Breakfast Gradačac
Kemal Hadžić

Vidio sam u svojoj karijeri, koju sam gradio zadnje dvije decenije vani, koliko je veliki i značajan doprinos različitih vrsta umrežavanja, naročito kad govorimo o ženskom poduzetništvu. Iako je to postao veliki trend, ne treba bježati od toga, nego se tom, narodski rečeno, vozu trebamo i mi što prije priključiti. Postoje mnogi izvori kvalitetne podrške dostupni poduzetnicama danas, kao što su Women in Adria, EBRD, Finance in Motion, Mozaik, Ženska mentorska mreža i mnogi drugi. I uz pomoć tih mreža vi možete dobiti razne vrste savjeta, mentorstvo, a i umrežiti se s drugim poslovnim ljudima, prenijeti svoja znanja i iskustva, naučiti od drugih“, istakao je Hadžić.

Također je pomenuo da je u svojoj konsultantskoj karijeri naučio vrlo važno pravilo “nužnosti prenošenja znanja” drugima, istakavši izjavu svoje poslovne kolegice da ih “svaki klijent nauči najmanje onoliko koliko ja znanja prenesem njemu”. Posebno je naglasio da nema uspješnog ličnog razvoja, kao ni razvoja poslovanja firme bez stalnog učenja i pravilne podrške i savjetovanja.

Vaše poslovanje za brži razvoj treba otvorenost za nove vještine i nove ideje

Ono za što mnogi poduzetnici, zatrpani svakodnevnim operativnim poslovnim obavezama, ne nalaze vrijeme, a nužno je u razvoju njihovog poslovanja je edukacija o novim trendovima u poslovanju.

U razvoju poslovanja vaše firme ključno je biti otvoren za nove pristupe, nova znanja i vještine, nove ideje. Friedrich Nietzsche je rekao: ‘Zmija koja ne može odbaciti svoju kožu mora umrijeti. Također i umovi koji su spriječeni da promijene svoje mišljenje prestaju biti umovi.” Ova izjava naglašava zašto je danas kontinuirano učenje jako važno, ali i stalno prilagođavanje i inovacija u vašem poslovanju. Jer, ako ste spremni za nove ideje i promjene, to će vašem poslovanju donijeti dugoročni uspjeh. Znanje je najvažnija kategorija koju vam niko ne može oduzeti, svugdje je oko nas i od svakog se može nešto naučiti“, poručio je u svom izlaganju Kemal.

Networking Breakfast Gradačac
Poduzetnice iz Gradačca i Modriče

Naglasio je da je ključni elemenat uspješnog poslovanja edukacija o upravljanju financijama, od koje mnogi zaziru i prepuštaju je nedovljno stručnim knjigovodtsvenim servisima kokjima financsijsko poslovanje nije ekspertiza.

Vještina upravljanja gotovinom i financijske kalkulacije su ključne za održiv razvoj vašeg poslovanja. Edukacija o ovim temama omogućuje nam bolje razumijevanje financijskih izazova i pravilno upravljanje novčanim tokom unutar firme, što je vitalno za dugoročnu stabilnost vašeg biznisa. Mnogo je formalnih i neformalnih načina kako se educirati u finansijama, ali je važno da, kao konsultant u toj oblasti, istaknem da je ključni faktor da vas educira onaj ko je finansijski ekspert i ko će vam znati prenijeti svoje znanje. Uvijek bih preporučio “learning by doing”, uz prethodnu edukaciju na nekoj MBA školi ili uz neku online finanijsku edukaciju, jer najkvalitetnije i najbrže ćete naučiti kad sami uzmete posao u svoje ruke, uz naravno podršku kvalitetnog mentora ili konsultanta“, poručio je Hadžić.


Pročitajte više: Kakva su očekivanja na tržištu rada u 2023?


6 faktora ključnih za razvoj organizacione strukture vaše firme

Poduzetnice u ovoj zemlji suočene su sa velikim administrativnim problemima koji su problem političke prirode i uspostavljanja bolje harmonizacije porezne adminstracije i na koje ne mogu direktno utjecati, no postoji i 6 ključnih faktora bez kojih se vaš posao neće moći razvijati, a na koje vi direktno možete utjecati.

Prvi važan faktor su ljudski resursi, odnosno nedostatak kvalitetne i kvalifikovane radne snage. Međutim, kvalitetan kadar unutar firme nije ključni faktor uspjeha poslovanja, nego su to odnosi između ljudi unutar firme, koji su preduslov za normalno funkcionisanje vaše firme. Drugi važan faktor za rast je organizaciona struktura firme- jasno i transparentno definisana uloga svake pozicije, odgovornosti i ovlasti svakog zaposlenika, kao i ključni pokazatelji uspjeha.Treći faktor predstavljaju upravljački alati, odnosno mehanizmi koji uključuju upravljanje procesima i resursima, od mašina, ljudi do finansija. Četvrti faktor je fleksibilnost vašeg poslovanja. Jer one firme koje se brže prilagođavaju novim situacijama mnogo su uspješnije od “krutih” firmi kojima je treba dosta vremena za prilagođavanje. Peti faktor predstavlja upravljanje kvalitetom proizvoda ili usluga. Kvalitet vašeg proizvoda ili usluge dugoročno daje najbolje rezultate i potiče rast vašeg poslovanja i rad na unaprijeđenju procesa, proizvoda, usluga, znanja, vještina uposlenika se dugoročno uvijek isplati. Šesti faktor predstavlja razvojni mindset vlasnika, odnosno uprave/managementa, zajedno sa mindsetom uposlenika. Na koji način će vlasnik, odnosno upravljačka struktura u firmi biti spremna na prihvatanje novina, inoviranje ranijeg poslovanja, od toga će značajno ovisiti i kurs razvoja vašeg budućeg poslovanja”, istakao je Hadžić.

Na još jednom Networking Breakfastu bila je ovo prilika da poduzetnice saznaju šta je to važno za rast i razvoj poslovanja, te koji su faktori ključni kako biste obezbjedili kontinuiran porast vašeg poslovanja. Nastavljamo druženje sa našim poduzetnicama koncem ovog mjeseca, na jugu zemlje, u Čitluku. Vidimo se.

Photo: Privatna arhiva

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

kako uštedjeti

Želite ipak nešto i uštedjeti? Evo 6 načina kako to izvesti

Rastuće cijene namirnica stavljaju mnoge obitelji pod financijski pritisak. Mnogi koji su nekad trošili 50 funti (60 eura) tjedno na osnovne namirnice sada se...
važnost učenja u poslovanju

Neznanje je blagostanje