Adna Džananović: Neke stvari moramo ‘pustiti’ kako bismo ispunili veći cilj

Neke stvari moramo ‘pustiti’ kako bismo ispunili veći cilj. Kaže tako Adna Džananović, Voditeljica Odjela kontrole kvalitete i standarda u Službi korporativne sigurnosti Konzuma BiH. U ovu se tvrdnju uvjerila u trenucima najvećih poslovnih izazova, ali i tražeći ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Osim što nam je otkrila kako je pronašla tu ravnotežu, ispričala nam je i sve o ESG inicijativama svoje kompanije i općenito o tome kako je održivost uključena u njihovo poslovanje – na što je itekako ponosna. Već treću godinu pripremaju izvještaj o održivosti u sklopu izvještaja Fortenova grupacije, a na nivou Grupe postavili su si i cilj da do 2040. ostvare ravnopravnu zastupljenost žena na svim vodećim pozicijama.

‘Morate poredati prioritete’

Njezin karijerni put nije započeo tako davno. Diplomirala je 2019. godine te se kao magistrica hemije zaposlila na projektu korištenja jednog monoklinskog materijala u različitim granama proizvodnje i privrede, te prečišćavanju otpadnih voda i zaštite tla. Kompaniji Konzum d.o.o. Sarajevo pridružila se u augustu 2021. godine kao asistent direktora maloprodaje. Na toj poziciji zadržala se 10 mjeseci. Nakon toga je prešla u Odjel kontrole kvaliteta i standarda na poziciju Menadžerice za upravljanje kvalitetom i okolišem, a u novembru 2023. godine na funkciju Voditeljice odjela kontrole kvaliteta i standarda, što je i njezina trenutna pozicija.

U životu je, kaže, perfekcionista. Odgovornost joj je jedan od najvažnijih segmenata, kako privatnog života, tako i poslovanja. Stoga joj je život u trenucima najvećih poslovnih izazova i projekata, možemo tako reći – bio otežan. Trebalo joj je dugo vremena da prihvati i primijeni na svoju svakodnevicu da način života i navike ne mogu biti iste sada kada ima odgovorniju poziciju, novi projekat i izazov.

„Kada sam dobivala nove projekte i svakodnevne izazove koji su u poslu poput mog neminovni, maksimalno sam im posvećivala svo svoje vrijeme, rad i trud. Za to vrijeme bila sam svjesna da ispaštaju neke druge stvari, kako privatne, tako i poslovne, koje su se do tada podrazumijevale, a sada nije bilo vremena za njih. Nakon nekog vremena, a ja bih rekla prolaska kroz različite situacije u svakodnevnom obavljanju poslova, jednostavno shvatite da morate poredati prioritete i na taj način formirati obaveze i funkcionisati. Bilo mi je teško prihvatiti da neke stvari moram ‘pustiti’ da bi ispunila veći cilj, ali kada sam to shvatila i prihvatila sve je postalo malo lakše“.

Adna Džananović Konzum BiH
S lijeva na desno: Alma Hadžiabdić (KPMG), Adna Džananović (Konzum), Zina Jusić (nLogic), Zerina Čokalović (Vispak)

Pročitajte više: Ove žene su predvodnice održivosti u BiH!


Održivost kao jedan od prioriteta kompanije

Kod usklađivanja privatnog i poslovnog najizazovnije joj je bilo naučiti „biti malo sebična“. Kako kaže, jednostavno moramo shvatiti da ukoliko želimo biti uspješna poslovna žena, jedan segment privatnog života mora ispaštati, a i obratno.

Balans smatram najbitnijim i u svakodnevici i na dugoročnom planu se trudim uspostaviti ga. Nije lako, nije uvijek uspješno, ali smatram da nije nemoguće. Za mene je nekada posao prije privatnog, a nekada su privatne stvari ispred poslovnih i sve to smatram normalnim. Olakšicom smatram što imam svoj mali krug velikih ljudi sa kojima sam naučila funkcionisati“.

I na privatnom, a pogotovo na poslovnom putu svakodnevno se susreće s pojmom održivosti. Konzum BiH kao kompanija članica Fortenova grupacije već nekoliko godina unazad inkorporira princip održivosti u svoje poslovanje i o istome predaje izvještaj.

„To će 2026. postati zakonska obaveza, no želim istaći da je prije toga naša kompanija godinama unazad izvještavala po GRI principu izvještavanja koji je bio dobrovoljan“.

Konzum BiH ima mjere zaštite okoliša koje se ogledaju u, recimo, zamjeni dosadašnje rasvjete LED rasvjetom te obnove voznog parka kompanije kako bi se koristila vozila sa manjim stepenom zagađenja. Tu je i dobivanje jamstva o kupovini dijela električne energije koja je dobivena iz obnovljivih izvora, što direktno u značajnoj mjeri utiče na smanjenje emisija koje stvaraju. Sudjeluju i u čišćenju okoliša i prikupljanju plastične ambalaže, što su realizovali u saradnji sa svojim partnerom Coca-Colom u sklopu projekta „Recikliraj me. Pokloni mi novi život“.

U kontinuitetu štampaju svoje kataloge na papiru s visokim udjelom reciklirane sirovine i na reciklabilnom papiru. Realizuju edukacije zaposlenika o važnosti čuvanja i smanjenju potrošnje energenata.


Pročitajte više: ‘Kako da ne vjerujem u zemlju odakle su moji korijeni’? Hanadi Džabić dio je revolucije održivosti u BiH


Donacije, redovna organizacija dobrovoljnog darivanja krvi, čišćenje okoliša…

Kroz ESG strategiju tu je i veliki broj inicijativa, kao što su projekat Better for you proizvodi, povećanje udjela recikliranog materijala koji se koristi za pakiranje i prikupljanje otpada, zamjena plastičnih ambalaža kartonskim gdje procesi to dozvoljavaju, povećanje korištenja papira sa većim udjelom reciklirane sirovine, povećanje korištenja povratne RPC ambalaže, smanjenje otpada od hrane…

Kad je riječ o ESG-u, taj projekat je od strane Fortenova grupe podijeljen na nekoliko aspekata i na taj način je formiran i unutar Konzuma BiH. Različiti aspekti projekta, odnosno potprojekti, definisani su na osnovu njihovih ciljeva, a to su:

  • Ugrađivanje održivosti u poslovne procese i donošenje odluka;
  • Smanjenje emisija  u vlastitoj proizvodnji i u cijelom lancu;
  • Razvijanje načina na koji koristimo resurse i upravljamo otpadom, od hrane do ambalaže;
  • Poboljšanje kvaliteta života kroz kvalitet hrane: povećanje asortimana i vlastite proizvodnje zdrave hrane i „Better for you“ proizvoda – fokusiranje na sljedivost i kratak lanac snadbjevanja čime se promoviraju lokalni proizvođači i kvalitet;
  • Efektivno upravljanje i smanjenje utjecaja koji imamo na zemlju i vodu;
  • Pozitivan utjecaj na zajednice u kojima poslujemo;
  • Jednaka plaća i rodna zastupljenost na svim nivoima.

Džananović lično izdvaja česte inicijative koje se njima sad već možda i podrazumijevaju, ali znače mnogo – inicijative zbog kojih Konzum posluje kao društveno odgovorna kompanija, učestvujući u velikom broju projekata od društvenog značaja. To su donacije, redovna organizacija dobrovoljnog darivanja krvi, aktivnost fonda za pomoć za zaposlenike unutar kompanije, učešće u projektima čišćenja okoliša, aktivna saradnja sa Udruženjima Pomozi.ba i Srce za djecu oboljelu od raka i slično.

Foto: Canva / Privatna arhiva

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE