Angela Ahrendts: 2023. je godina transformacije

O karijeri kakvu ima Angela Ahrendts vjerovatno sanjaju mnoge žene iz svijeta biznisa i mode. Rođena je 1960. godine u Indiani (SAD) i cijeli poslovni put gradila je kroz modne kompanije da bi na kraju dobila titulu kraljice retaila u Apple-u. Na 9. po redu Fashion Tech Forumu, ove godine je razgovarala sa Moirom Forbes o svojim uvjerenjima o tehnološkim transformacijama u godinama koje su pred nama.

U nastavku ovog teksta govorimo o njenoj karijeri, razvojnom putu i šta Angela Ahrendts kao žena, koja je bila u korak sa svim inovacijama velikih kompanijama u posljednih nekoliko decenija, misli o AI-u i novim transformacijama koje dolaze.

Od izvršne direktorice Burberry-a do kraljice maloprodaje Apple-a

Angela Ahrendts je 1981. godine diplomirala marketing i prodaju na Ball State University-u i nakon toga se preselila u New York. Još kao djevojčica, sanjala je da radi u modnoj industriji u čemu je i uspjela. Nedugo nakon diplomiranja, imenovana je predsjednicom Donna Karan International (DKNY), gdje je započela svoju karijeru u modnoj industriji.

Tu je počela sa usavršavanjem znanja i vještina, a zatim je promijenila pozicije u nekoliko kompanija. Nakon DKNY-a, radila je u kompanijama Henri Bendel, Liz Claiborne u kojoj je vodila i nadgledala više od 25 brendova.

Kruna njenog doprinosa modnoj industriji došla je 2006. godine kada je postala glavna izvršna direktorica Burberry-a. Angela Ahrendts je unaprijedila usvajanje digitalne tehnologije u Burberry-u tako što je poboljšala korisničko iskustvo na web stranici kompanije. Također je stranicu unaprijedila dodavajući videe revija i većom upotrebom društvenih platformi.


Pročitajte više: Žena koja je pomjerala granice arhitekture: Zaha Hadid


Otvorila je nova maloprodajna mjesta na potencijalno unosnim tržištima poput Kine, Latinske Amerike i Bliskog Istoka. Također, uvela je upotrebu Apple Ipad-a u Burberry trgovine kako bi kupcima ali i zaposlenicima pružila kvalitetniju uslugu. Ona je ovim promjenama utrostručila prihod kompanije i dovela je do globalno luksuzne marke. Na ovoj poziciji se zadržala 9 godina i kroz sve te godine je pokazala svoj jedinstveni stil vodstva i usmjerenosti na kulturu. Tokom rada u Burberry-u je imenovana počasnom damom Britanskog carstva.

Angela je kraljica maloprodaje u Apple-u

U proljeće 2014. godine, Angela Ahrendts je iz Burberry-a došla u Apple sa željom da unese vlastiti pečat u njegov maloprodajni menadžment. Nakon tri godine je predvodila lansiranje Apple-ove nove generacije dizajna maloprodajnih trgovina.

Vodila je i nadzirala preko 60.000 zaposlenika u maloprodaji i bila odgovorna za više od milion dnevnih iskustava kupaca u trgovinama. Bila je jedina žena koja je držala svoj keynote predstavljajući novi Apple-ov nadimak za maloprodajne trgovine – ”town squares”. Titutu kraljice maloprodaje nosila je 5 godina, do 2019. godine, i ostavila značajan pečat u jednoj od najpoznatijih kompanija na svijetu.

Prema Forbes-u Anglela Ahrendts je jedna od 100 najboljih managerica

Angela Ahrendts je trenutno u upravnom odboru Ralph Lauren Corporation, Airbnb i predsjednica ”Save the Children International”. Također je članica ”Global Leadership Council of the Oxford University” i ”BritishAmerical Business Advisory”.

Tokom svog karijernog puta je dosljedno priznata od strane Forbesa, Fortune-a i BBC-a kao jedna od 100 najboljih rukovoditeljica. 2015. i 2017. godine je dobila Forbes-ovu nagradu za najmoćniju ženu u tehnologiji.

Angela Ahrendts na Fashion Tech Forumu

Fashion Tech Forum je osnovala Karen Harvey 2014. godine sa ciljem da stvori prostor za okupljanje modnih i tehnoloških lidera kako bi razumijevanje o pristupima maloprodaji bilo jasnije i bolje.

Angela Ahrendts je učestvovala na ovogodišnjem Fashion Tech Forumu koji je održan 11. aprila i video isječak razgovora objavila na svoj LinkedIn profil. Naslov njenog panela je bio ‘‘Responsible Leadership in an Artificial World’‘. Na početku razgovora sa Moirom govorila je zašto misli da će 2023. godina biti godina transformacije. Smatra da ćemo za 5-10 godina govoriti o 2023. godini kao godini u kojoj su se desile mnoge promjene, posebno sa dosadašnjim razvojem novih uređaja i umjetne inteligencije (AI). Uporedila je to sa 2007. godinom kada je Steve Jobs predstavio iPhone, uređaj koji je promijenio svijet.

”Morate staviti drugačiji objektiv na sve što radite. Ja vjerujem da ćemo u narednih deset godina pogledati iza sebe i pričati o 2023. godini baš onako kako smo pričali o 2007. Moramo biti otvoreni i fleksibilni jer će inovacije evolvirati u nešto što nikada prije nismo vidjeli”, istakla je Angela.

Značaj vještina i spremnost leadershipa na promjene

Značaj vještina i soft skills-a u današnjem vremenu je nepobitan, a lider da bi bio uspješan te vještine stalno treba unaprijeđivati, jer to nova vremena zahtijevaju. Lideri moraju pratiti promjene i razvijati nove vještine prema potrebama koje se nameću. ”Vođe misle da moraju imati odgovore, ali nekada se ne radi o odgovorima nego o postavljanju pravih pitanja. Mislim da će se organizacije napokon osloniti na one kreativne i da će oni predvoditi promjene u AI svijetu. Kreativci trebaju imati svoje mjesto za stolom. Oni imaju hrabrost da iskažu ono u šta vjeruju i zato mislim da je reorganiziranje glavna komponenta za unaprjeđenje leadershipa,’ izjavila je Angela Ahrendts.


Pročitajte više: Mira Murati: Žena briljantnog uma koja je razvila ChatGPT


Ovo je godina u kojoj se sve spaja i dobija smisao, iako je AI postoji duže od dva desetljeća. AI će donijeti i loše strane, ali se nadamo da će ga većina ljudi upotrebljavati u dobre svrhe.

Ljudske sposobnosti ključne za napredak

Angela Ahrendts je izjavila: ”Ključni atributi koje ljudi imaju su to što smo rođeni sa nevjerovatnim instinktom i kreativnim razmišljanjem i za mene je tragedija što još uvijek živimo u industrijskom dobu. Trebali smo doživjeti pandemiju da se ukinu smjene od 9 do 5, i da počnemo raditi u digitalnom vremenu.”

Značajno ističe sposobnosti koje smo dobili rođenjem i to da lideri, kako investiraju u tehnologiju, tako trebaju investirati i u ljude. Instinkt, empatija, kreativno razmišljanje i strast je ono što moramo ojačavati u ovom svijetu.”

Šefovi ne moraju znati sve

Biti čovjek nikada nije bilo snažnije, a u isto vrijeme i najteži zadatak, što je paradoks. Nekada smo natjerani da zanemarujemo osjećaje što može biti pogrešno i važno je znati balansirati između razuma i osjećanja.

Angela Ahrendts je naučila kako da napravi distinkciju između ta dva snažna stuba u sebi i svjesna je kako nije tu da zna o svemu. ”Ja ne vjerujem da možete naučiti starog psa novim trikovima. Ja sam stari pas pa imam pravo to reći. Mislim da je vrlo važno, a ja sam to shvatila, da nisam veliki šef koji zna sve.”

U vezi s tim, navela je primjer kako su u Burberry-u tokom njenog rada oformili ”Vijeće za inovacije” koje se sastojalo od 20 dvadesetogodišnjaka koji su upravo diplomirali. Angažirani su kako bi dolazili do inovativnih rješenja. ”Ja ne moram znati sve o najnovijoj tehnologiji, ali sam dovoljno pametna da pitam mlađe – šta vi mislite da moramo poboljšati u zajednici?”.

Angela Ahrendts također ističe: ”Leadership se mora razvijati. Svi mlađi koje angažujete su pametniji od svih starijih koje već imate. Ja preferiram da budem lider koji angažuje i povezuje mlade ljude.”

Najvažnija osobina lidera

Na pitanje šta je po njoj opis posla lidera, Angela Ahrendts odgovorila je jasno: ”Slušatelj.” Smatra da ništa nije slučajnost i da treba slušati ljude oko sebe. Lideri misle kako sve znaju i da trebaju samo pričati, ali je realnost drugačija. Trebaju slušati i educirati ljude.

Važnost edukacije je također važna, a pravi lider uvijek treba biti zainteresiranza nove stvari. Što više uči, njegovi instinkti postaju bolji, a samim tim i vođenje ljudi.

Na kraju je zaključila svoj keynote sa savjetom za sve lidere. Metoda i pristup koji Angela preporučuje svim liderima jeste da koriste AI kao ”leću” za pogled na svijet. ”Morate imati AI leću. Ako je ne budete koristi, više ćete zaostajati.”

Photo: Canva

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

tuširanje vrućom vodom

Zašto se ne biste trebali svaki dan tuširati vrućom vodom?

Iako je tuširanje vrućom vodom jako ugodan osjećaj, novo izvješće koje je objavio The New York Times sugerira da bi to moglo izazvati probleme...