Ekonomistica s MBA diplomom, Dina Grebo Mustafić, dugo je maštala o svojoj poduzetničkoj karijeri sanjajući da će pokrenuti svoj brend domaće prirodne kozmetike. U oktobru 2019 odlučila je napustiti stalni posao koji je imala i osnovala je firmu DiNatura.
Napravila masku za njegu kose koje nije bilo na tržištu
Dugo je Dina istraživala sastojke od kojih se pravi prirodna kozmetika i tražila je školu koja će je obučiti za spravljanje prirodne kozmetike i na koncu je odlučila završiti britansku školu za organsku kozmetiku Formula botanica.
“Sve recepture za DiNatura proizvode sama radim. Dugo sam sama eksperimentisala sa prirodnim sastojcima, pravila svoje formulacije, prije nego sam se odlučila da pokrenem svoju proizvodnju”, kaže Dina.
Prvi proizvodi iz njihove kolekcije su bili balzami za usne i dekorativne svijeće, koje su proizvodili od nerafiniranog pčelinjeg voska, kojeg je nabavljala od domaćih pčelara. Potom ja na red došla i kolekcija Badem u okviru koje je dizajnirala kremu za suhu kožu, make up remover i piling za lice. Linija za masnu i mješovitu kožu je ostala na čekanju, jer je u tom trenutku Dina odlučila napraviti proizvod za njegu kose kojeg nije bilo na tržištu. I tako je nastala DiNatura Pre wash maska za kosu, koja u sebi sadrži prirodna ulja, kokosovo, maslinovo i orahovo, te kakao i karitee maslac, i eterična ulje ruzmarina, mente i kadulje.
“Ponosna sam na tu formulaciju, jer je to jedini proizvod za njegu kose na tržištu koji u sebi ne sadrži vodu. Kad nanesete tu masku na kosu ona njeguje svojom masnoćom vlasište i kad šamponirate kosu masnoća iz maske ne dozvoljava oštećenja masnoća vlasišta kose i na taj način stvara jednu hranjivu barijeru na kosi”, ističe Dina.
Pročitajte više: Lejla Mehmedović Sofo: Organlook-kako sam napravila brend organske kozmetike
Ubrzo je odlučila svoju žensku kolekciju upotpuniti i muškom linijom za njegu brade i tako su nastala 3 proizvoda: Ulje za bradu, balzam za bradu i glina za kosu s kaolinom, koji ne daje mastan sjaj kosi. “Sve ove proizvode za njegu brade je prvi testirao moj muž u vrijeme korone”, prisjeća se Dina.
Uporedo razvijala svoju firmu i dojila bebu
Kako to obično i biva u poduzetničkom svijetu često većina žena uporedo sa svojim glavnim poslom dodatno poslije posla razvijaju svoj brend i svoju buduću firmu.
”Tako sam i ja uporedo radila dva posla i u jednom trenutku sam dobila sina i na porodiljskom sam dala otkaz, taman pred koronu” prisjeća se Dina.
No, vrijeme lockdowna i corona pandemije za Dinu je bilo vrlo zahtjevno i izazovno, jer nije mogla raditi s malim djetetom, a istovremeno je trebalo održati firmu aktivnom u vrijeme lockdowna. Veliki problem joj je tada predstavljala i nemogućnost nabavke sirovina i pakovnog materijala i ambalaže.
“Fokusirali smo se tada na proizvode koji ne zahtijevaju uvoznu amabalažu, jer je bilo nemoguće nabaviti u to vrijeme i počeli smo raditi naše bathbombe. Za njih smo muž i ja proizvodili svoje pakovanje. Uvezli smo poseban visokokvalitetan, vodootporni papir iz Irske, kupili svu opremu za kutije, printere, cuttere, etikete, i počeli smo sami praviti svoju ambalažu za svijeće. Bitan nam je vizuelni identitet našeg brenda, kojeg krasi minimalizam, elegancija i jednostavnost i to je naš trademark. Dosta kupaca nam hvale etiketu i kutiju, jer odmah na prvi dodir primjete razliku u odnosu na druge brendove”, tvrdi Dina.
Radno vrijeme joj je počinjalo u ponoć kad beba zaspe
Tokom corona pandemije Dina se dosjetila da napravi dezinfekciono sredstvo sa etanolom i glicerinom, protiv isušivanja ruku, koji je popunio rupu u prodaji ostalih proizvoda. “Bilo je to vrlo teško vrijeme i morali smo se snalaziti. Nisam mogla raditi jedno vrijeme zbog bebe, a firmu sam morala održati u životu. Sreća da sam prije corone nabavila jednu veliku količinu ambalaže, a imala sam i zalihu gotovih proizvoda, snašli smo se s našom ambalažom za svijeće i poklon pakete i tako sam uspjela nekako izgurati taj period corone”, prisjeća se Dina.
Vrlo često se prisjeća tog teškog perioda dok joj je sin bio beba, kad je njeno radno vrijeme počinjalo iza ponoći kad sinčić zaspe, pa sve do jutarnjih sati, kad se beba budila.
“Radim i dalje sve sama, a muž mi pomaže u izradi etiketa i kutija. Imam kućni labaratorij i napravila sam dobar miks privatnog i poslovnog života. Nije lako izdržati taj ritam, jer trebate istovremeno biti i formulator i direktor, i marketing manager i proizvođač, sve u jednom. A bilo je vremena kad nisam mogla raditi s malom bebom. Tek zadnja dva mjeseca, kako sin ide u vrtić, mogu odahnuti, jer imam normalno radno vriejme i 8 sati za sebe, da radim i stvaram nove proizvode”, kaže Dina.
Pročitajte više: Irma Alić Tica: U koroni sam ostala bez posla i pokrenula brend prirodne kozmetike Veles
Di Natura proizvode možete nabaviti u nekim concept storovima Bazerdžan u Sarajevu, u Zenici, Tešnju, Mostaru, na Orea bazaar web shopu, a uskoro otvaraju i svoj web shop. Ono na što je posebno ponosna je da rade i sa B2B klijentima, kojima nude svoje praznične poklon pakete sa muškom i ženskom linijom proizvoda za njegu kože lica i njegu brade, te dekorativne svijeće. U međuvremenu Dina priprema žensku liniju za mješovitu i masnu kožu i kolekciju šampona za kosu, koji će upotpuniti njihovu bestseller Pre wash masku za kosu i sanja o otvaranju svog kozmetičkog salona u kojima će koristiti Di Natura proizvode.
Photo: DiNatura/Canva