Jedna od najuticajnijih modnih dizajnerica i aktivistica moderne ere, Vivienne Westwood je svoju karijeru sa preko četiri decenije umjetničkog stvaralaštva pretočila u platformu za buđenje pozitivnih promjena i tako stvorila globalni brend.
Životno stvaralaštvo
Na zvaničnim profilima modne britanske kuće Vivienne Westwood, 29. decembra 2022. godine osvanula je objava da je modna ikona Britanije i glavni tvorac ove modne kompanije preminula: “Vivienne je nastavila da radi stvari koje je voljela, do posljednjeg momenta, dizajnirajući, radeći na njenoj umjetnosti, pišući svoju knjigu i mijenjajući svijet nabolje” navedeno je u saopćenju za javnost.
Održiva moda, pobuna protiv postojećeg sistema, rušenje pravila, revolucionariziranje svjetske modne scene, provokativnost, punkerski duh… To su samo neka od načela na kojima je Vivienne Westwood izgradila svoje modno carsvo i ostavila zauvijek svoj pečat na kreativni svijet.
Punk era
Mali prozor u kreativni svijet Vivienne je dobila kada je upisala kurs za izradu nakita i srebra dok je bila još tinejdžerica. Kao dijete iz radne klase nije bila sigurna da će joj umjetnost moći donijeti veliku životnu zaradu te je san o umjetnosti nakratko napustila posvećujući se obuci za učiteljicu. Tokom tog perioda ponovo je krenula sa izradom vlastitog nakita kojeg je prodavala na štandu u ulici Portobello. Tada se udala za Dereka Westwooda, a vjenčanicu koju je nosila na vjenčanju je sama kreirala. U prvom braku je dobila sina Benjamina, no ubrzo je njen brak sa Derekom završio, jer je uslijedio susret sa Malcolm McLarenom s kojim će preokrenuti modni stil britanske scene.
U saradnji sa McLarenom, Vivienne će pokrenuti Punk eru, koju je karakterizirala odjeća sa dizajnom koji je stvoren da provocira, šokira i iritira. Cilj je bio izazvati reakciju, pobuniti se protiv sistema i inspirisati promjenu kod ljudi. Ovaj period ujedno i predstavlja prvu pobunjeničku revoluciju koju Vivienne iskazuje kroz kreaciju moher džempera i isječenim majicama koje su nosile pobuđujuće naslove poput “Budi razuman. Traži nemoguće. “ McLaren je tada već postao menadžerom poznate britanske punk grupe Sex Pistols, te je ova saradnja omogućila probijanje na modnu scenu spajajući modu sa muzikom. Grabeći tako pažnju, Viviennina klijentela su postali punk muzičari ali i drugi poznati umjetnici. Svoje poduzetništvo je započela otvarajući radnju 1971. koju je s McLarenom nazvala “Let It Rock”, a radnja je mijenjala koncepte sa naslovima od kojih je jedan aludirao na preranu smrt američkog glumca James Deana “Too fast to live, too young to die”. Svakako 70-te godine za Vivienne su donijele publicitet koji je ostvarila kroz svoj modni izražaj oblikujući tako mainstream industriju muzike i mode.
Westwood era
Nakon ostvarenja prve komercijalne konfekcijske kolekcije nazvane “Pirates”, Westwood i McLaren ubrzo prekidaju svoju vezu. U narednih pet godina Westwood i McLaren su nastavili svoje profesionalno partnerstvo, međutim Vivienne se tada već postvetila izgradnji svog vlastitog identiteta kao vodećeg nezavisnog dizajnera. Tada će uslijediti i njeno svjetsko probijanje i postepeno otvaranje Westwood radnji širom svijeta.
“Mini-krini” dizajn – skraćenica za viktorijansku krinolinu proizvedenu od pamuka i tvida je jedan od debitantskih komada koji je bio dio proljetne kolekcije 1985. – označio je prekretnicu za modno ime Westwood. U naredne dvije decenije Vivienne je kreirala kolekcije inspirisane rokoko stilom, pretečom klasicizma i romantizma. Britanske haljine iz 19. stoljeća i tartan mini suknje su nadahnule Viviennino umjetničko stvaranje na kojem će izgraditi i potvrditi svoj vlastititi umjetnički potpis.
Na Akademiji likovnih umjetnosti u Beču 1989.godine tokom predavanja časova modnog dizajna, Vivienne upoznaje Andreasa Kronthalera koji će postati njen suprug i kreativni partner do kraja života. 2016. godine Westwood modna kuća je u znak Kronthalerovog doprinosa kao kreativnog direktora kolekciji “Gold label” preimenovala u “Andreas Kronthaler za Vivienne Westwood”.
Zalaganje za bolje sutra
Vivienne je kapitalizam ocijenila kao kriminal. Smatrala je da je kapitalizam uzrok ratova, klimatske promjene i korupcije. Vjerovala je u javno mišljenje kao glavno oruđe u borbi za slobodu. Kao omaž Vivienninoj kreativnosti i njenom aktivnom zalaganju, Vivienne fondacija nastoji da zaštiti i nastavi njeno naslijeđe kroz partnersku saradnju sa nevladinim organizacijama. Kako bi stvorili bolje društvo i zaustavili klimatske promjene – načela za koja se Vivienne cijelog života zalagala, fondacija zastupa četiri stuba promjena: zaustaviti klimatske promjene, zaustaviti rat, braniti ljudska prava i protestirati protiv kapitalizma. Na taj način fondacija nastoji podići svijest i prikupiti sredstva za organizacije koje se ravnaju sa Vivienninom misijom da spasi svijet.
Photo: Independent.ie/The Rake/Yahoo!Lifestyle