Sinoć je u Narodnom Pozorištu u Sarajevu Jovan Marjanović, novi direktor SFFa, svečano otvorio 28. Sarajevo Film Festival. Na otvorenju u Pozorištu i kasnije na prepunom Ljetnom kinu Coca-Cola, na Metalcu, prikazan je film TROUGAO TUGE Rubena Östlunda, koji je dobio Zlatnu palmu na ovogodišnjem Festivalu u Cannesu. Östlundu je prije projekcije filma uručeno Počasno Srce Sarajeva, a na ceremoniji otvaranja u Narodnom pozorištu Sarajevo Počasno Srce Sarajeva dodijeljeno je ukrajinskom scenaristi, reditelju i producentu Sergeju Loznitsi. Ceremoniju otvaranja vodila je mlada bosanskohercegovačka glumica Helena Vuković.
Na ovogodišnjem Festivalu će biti prikazano 235 filmova iz 62 zemlje u 19 programa, od kojih će 54 imati svjetsku premijeru. Za nagrade Srce Sarajeva u Takmičarskim programima 28. Sarajevo Film Festivala ukupno će se takmičiti 51 film.
Kanski laureat je satirična komedija koja je sinoć Metalcu dobro nasmijala publiku
Film Trougao tuge, danskog redatelja Rubena Östlunda, u kojem glavne role glume holivudski star Woddy Harrelson i hrvatski glumac s danskim prebivalištem Zlatko Burić, sinoć je oduševio sarajevsku publiku na Metalcu i na sjajan način je otvorio novo izdanje SFF-a.
Sjajna je ovo satirična društvena komedija koja prikazuje zanimljivu ekipu putnika na ekskluzivnom cruiseru sastavljenu od bezobrazno bogatih ruskih oligarha, dokonih bogatašica, modela i influensera, do kontroverznog ljevičarskog kapetana. Ostlund je na sjajan način potretirao sjaj i bijedu modne industrije prikazujući sav besmisao bivanja modelom u današnjoj modnoj industriji, koja zadovoljava sadržaj društvenih mreža i influensera umjesto da promovira nove modne obrasce. Termin “trougao tuge” prikazan je kao dio lica između obrva koje na audiciju savjetuju mladom modelu Carlu da tretira botoxom kako bi izgledao sretnije. U ovoj priči Ostlund prikazuje i zanimljiv verbalni i intelektualni okršaj ljevičarski nastrojenog kapetana sa marksističkim stavovima neobičnim za Amerikance, kojeg glumi Harrelson i super luckastog, komičnog ruskog oligarha koji je stekao bogatsvo prodajom “govana”, kako on zove poljoprivredna gnojiva napravljenja od životinjskog izmeta, kojeg briljantno glumi Zlatko Burić. Njihov verbalni dribling sa izrekama od Stallina, Reagana, Tacherove, Marxa, Lennina su jedan od najboljih dijelova filma koji su začinili su ovom posebnom dozom evropskog cinizma.
Ono što karakterizira ovaj suludo komični fim, koji iako traje čak 2 i po sata, nijednog trena vam neće biti dosadan, je potpuni Monty Paytonovski zaplet koji počinje sa scenama povraćanja prisutnih putnika usljed ljuljanja broda, koje se završava porinućem broda i nasukavanjem putnika na otok. Da ne otkrivamo završetak filma, samo ću pomenuti da je završnica potpuno neočekivana, montypaytonovska, apsolutno nevjerovatna.
Cinična, satirična kritika društva na evropski način
Na današnjoj press konferenciji Ostlund na pitanje kako je uspio dobiti novac od američkih producenata iako direktno kritiizra američke bogataše i modnu industriju odgovorio je:
“Nije bilo lako dobiti novce za film u Americi, jer je američka filmska industrija čista špekulacija i kalkulacija, ko će biti glavni glumac, a ko redatelj, hoće li taj paket donijeti dovoljno novaca filmu, hoce li donijeti novce distributerima. To je potpuno suprotno od onoga kako ja radim film dajući prednost karakterima u filmu i glumcima kako bi oni odredili kojim putem u filmu ćemo ići. Za mene je važnije kakvu poruku film ostavlja nego koliko će novaca donijeti distributerima.”
Za neke će ovaj film biti vrhunac neukusa, jer vrlo oštro kritizira modnu industriju i bogataše, razotkriva besmisao influenserskog svijeta sa užasno puno scena povraćanja, koje će mnoge nesumnjivo odvratiti od gledanja filma. No, ono što je važno na kraju priče je poruka koju je Ostlund poslao koju, kako je priznao danas na presici, ne mogu u potpunosti razumjeti u Americi, ali u Evropi njegov cinizam itekako dobro razumiju. Čak i njegova otvorena kritika salonskog ljevičarskog duha, koji je razmontirao demokratske evropske tekovine, daje ovom filmu snagu i pruža mu autentičnost.
Photo: Sarajevo Film Festival/Anisa Šerak