Amina Muharemagić obezbijedila nam je domaći med – Beemed

Pčelarstvo je tradicionalno smatrano “muškim” poslom, pa je stoga vrlo pohvalno vidjeti ženu na čelu kompanije koja se bavi proizvodnjom meda. U pitanju je vrhunski domaći medAmina Muharemagić, osnivačica je i direktorica kompanije Beemed doo iz Tuzle i jedna od rijetkih žena u BiH koja se bavi proizvodnjom meda. U nastavku vam donosimo priču o njenoj poduzetničkoj “mednoj” avanturi.

Fleksibilnost je vrlo bitna u poduzetništvu

Jeste li znali da pčela obiđe od 3 do 5 miliona cvjetova za samo jedan kilogram meda? Stoga je visokokvalitetan, domaći med oduvijek smatran nutritivno vrlo cjenjenom namirnicom, koja se upotrebljava i kao dodatak prehrani, ali i kao važan sastojak ljekovitih i kozmetičkih pripravaka. Znajući da na tržištu BiH imamo vrlo malo proizvođača kvalitetnog prirodnog, domaćeg meda Amina Muharemagić je, odmah po završetku Ekonomskog fakulteta u Tuzli, 2011. godine odlučila krenuti u poduzetništvo i pokrenuti firmu Beemed, koja se bavi proizvodnjom meda.

Puna entuzijazma sam krenula u poduzetničke vode ne znajući ni koje me faze u poduzetništvu, a ni kakvi izazovi čekaju. Bila je to vrlo hrabra odluka i mislim da je taj period života odličan za pokretanje vlastitog biznisa, dok je čovjek mlad, pun entuzijazma, otvorenog uma i vrlo fleksibilan. Fleksibilnost i prilagodljivost su osobine koje su jako bitne za dolaženje do ciljeva i snalaženje u poduzetničkom okruženju koje nam donose razne izazove. Baveći se ovim poslom shvatila sam da je tu prilagodljivost u poduzetništvu bitno zadržati čitav život“, prisjeća se Amina svojih početaka.

domaći med
Amina Muharemagić

Radeći istraživanje tržišta meda u BiH Amina je uočila da na domaćem tržištu jako mali broj firmi otkupljuju domaći med, pakuju ga i plasiraju na tržište što je u konačnici i bila inicijalna ideja za njen biznis.


Pročitajte više: Nejra Salkić: Sherbetlook je spoj tradicije i modernog


Nažalost, pčelarstvo u BiH nije razvijeno u onoj mjeri u kojoj bi trebalo biti, obzirom na bogate prirodne uslove za razvoj pčelarstva koje imamo u našoj zemlji. Razlog tome su i niske poticajne mjera države, te slaba edukacije o ekonomiji obima i zaštiti zdravlja pčela. U početku sam krenula sa pakovanjem samo jedne vrste meda, a nakon toga sam u kontinuitetu aplicirala na razne projekte i programe, kupovala mašine i opremu za razvoj novih linija proizvoda i na taj način razvijala naš asortiman proizvoda“, objašnjava Amina.

Kroz kampanju “Kupujmo i koristimo domaće” u Beemedu podržavaju lokalnu privredu

Svoju je firmu Beemed Amina otvorila u Poslovnom inkubatoru Lipnica, s namjerom da pored proizvodnje, pakovanja i distribucije čistog prirodnog meda na tržište plasira i druge zdrave i ljekovite domaće proizvode od poljoprivrednika iz tuzlanskog kraja, s obronaka Majevice, Ozrena i Konjuha.

Krenuli smo najprije pakovati domaći med za potrebe ugostitelja i hotelijere i to pakovanja našeg meda je s vremenom postalo jedno od najtraženijih brendova meda za HORECA program i danas smo jedan od vodećih distributera ugostiteljskog meda u BiH. Kako je trend zdrave hrane imao sve više poklonika u BiH odlučili smo ponuditi na tržištu i neke tradicionalne domaće proizvode, poput domaćeg jabukovog pekmeza i domaćeg jabukovog sirćeta, te med sa drugim dodacima, kurkumom, cimetom, ćurekotom, kao i borov melat sa eteričnim uljem eukaliptusa, bora i jele. Te naše proizvode kupci mogu kupiti u skoro svim marketima, a imaju izuzetnu ljekovitost jer je jabukov pekmez jako dobar za poboljšanje krvne slike i imuniteta“, izjavila je Muharemagić.

domaći med
Beemed jabukov pekmez

U fokusu Beemedovog poslovanja je kvalitet meda kojeg otkupljuju od domaćih pčelara iz tuzlanskog kraja, ali i zadovoljstvo krajnjeg kupca kvalitetom meda i drugih proizvoda. Ne zaboravljaju ni specifičnost našeg vrlo osiromašenog tržišta i slabu kupovnu moć našeg stanovništva, pa je cjenovna prihvatljivost njihovih proizvoda za domaćinstva i penzionere također jedan od njihovih najvažnijih ciljeva. Shvatajući svoju poslovnu misiju važnom za zdravlje lokalnog stanovništva Beemed već duži niz godina posluje u sklopu kampanje “Kupujmo i koristimo domaće – kvalitetno proizvedeno u Bosni i Hercegovini”, te na taj način podržavaju male lokalne proizvođače u BiH i jačaju domaću proizvodnju i privredu.

Domaći med tek je vrh ledenjaka

Svoje je poduzetničko iskustvo Amina u međuvremenu nadogradila i edukacijom za licenciranog Life i Business Coach-a na ICI akademiji. Dugi niz godina Amina svoje iskustvo gradnje vrlo uspješne poduzetničke priče nastoji podijeliti kao mentorica za male biznise u Fondaciji Tuzlanske zajednice mladim poduzetnicima i poduzetnicama. No, to definitivno nije jedini segment njenog interesovanja, pa je Amina trenutno pri kraju svoje edukacije za dizajnera interijera u Zagrebu. Sva njena interesovanja iziskuju vrlo pomno planiranje njenog rasporeda, pa nam Amina otkriva detalje na koji način uspijeva posložiti svoje psolovne i privatne obaveze.

domaći med
Borov melat iz Beemeda

Pročitajte više: Saudijska Arabija otvara prilike za žene preduzetnice


Svaki dan se budim u 5 sati i tad počinje planiranje radnog dana i aktivnosti koje trebam uraditi. Uglavnom sam cijeli dan aktivna i svaki dan je različit i često se može iznenada odvijati u pravcu u kojem nisam ni zamislila. Desi se da moram sjesti u auto i iznenada, neplanirano otići recimo u Mostar zbog poslovnog sastanka i to je za nas žene u biznisu sasvim OK. Zbog svog napornog poslovnog ritma svoje slobodno vrijeme unaprijed organizujem i najčešće otputujem negdje. Također me čini sretnom druženje sa mojim dobrih prijateljima, odlazak u salone za uljepšavanje, čitanje knjiga. U posljednje vrijeme provodim dosta vremena u šetnji u prirodi, napajam dušu gledanjem u jezera, more ili rijeku uz obaveznu meditaciju. To me jako relaksira i omogućava mi da lakše “izguram” i one teške dane koje imam“, poručuje Amina na kraju našeg razgovora.

Photo: privatna arhiva

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

tuširanje vrućom vodom

Zašto se ne biste trebali svaki dan tuširati vrućom vodom?

Iako je tuširanje vrućom vodom jako ugodan osjećaj, novo izvješće koje je objavio The New York Times sugerira da bi to moglo izazvati probleme...