Zeničanka Sanita Kurbegović Huskanović zajedno s prijateljicom Aldinom Nezić, prije par godina, je hrabro odlučila da postanu platnene majstorice i da započnu s proizvodnjom platnenih pelena za svoje bebe. Kako su razvile svoj start up i postale ponosne poduzetnice saznaćete u njihovoj poduzetničkoj priči.
Povratak iz Katara zbog razvoja Platnene majstorice Bubamare
Svakoj poslovnoj ideji obično prethodi oduševljenje nekim posebnim proizvodom ili specifična svakodnevna potreba za koju trebate pronaći dobro rješenje. Tako je i Saniti njena dobra prijateljica prije sedam godina zagolicala maštu sa informacijom da postoje platnene pelene i higijenski platneni ulošci i da su naše svakodnevne higijenske životne potrebe itekako moguće i bez plastike.
“Sjećam se da sam nakon tog razgovora danima pretraživala informacije, jer sam poželjela da napravim platnene pelene za svoju bebu, za bebe svojih prijateljica, a uloške za sebe i svoje prijateljice i sve druge žene na svijetu”, otkriva nam Sanita.
Iako je završila Ekonomski i Islamski pedagoški fakultet u Zenici i radi kao spoljna suradnica na Ekonomskom fakultetu u Zenici, priznaje da je ponosna zbog činjenice da je osnovala brend Platnena Majstorica Bubamara. Ime Bubamara, pojašnjava nam Sanita, “predstavlja simbol ljepote u prirodnom skladu jer je zanimljiva je svima zbog svog izgleda, a kako je njihov posao proizvodnja prirodnih proizvoda ime Bubamara se izvrsno uklopilo i postala je neodvojivi dio njihove poslovne priče”.
Kako je njena svekrva bila iskusna šnajderica bez posla s njom je izrađivala prve krojeve pelena, šila. prve uzorke koje su testirale u svojoj okolini. “Posao je narastao i u početku je cijela porodica bila uključena u posao. A onda smo muž Aldin i ja s kćerkom otputovali u Katar, a Bubamara je nastavila svoje postojanje i komunikaciju na relaciji Katar-BIH, gdje su posao obavljale svekrva Selma i njena kćerka Aldina”, prisjeća se Sanita.
Dvije godine nakon odlaska u Katar vidjela je otvoren poziv za Sarajevo Business Forum Start-up Challenge, na koji se prijavila bez previše razmišljanja. “Nakon dolaska u Bosnu i uspješnog takmičenja, odlučila sam da želim ostati u BiH i posvetiti se napretku Bubamare, da želim da dam svoj doprinos razvoju bosansko-hercegovačkog društva i privrede”, priznaje Sanita ponosno.
Bubamarine pelene su ekološki proizvod koji čuva okoliš od otpada
Platnene majstorice su vrlo brzo razvile platneni asortiman proizvoda koji zamjenjuju jednokratne proizvode s dvije linije, jednom namijenjenoj bebama i djeci, a drugom za žene.
U liniji za bebe i djecu u ponudi su imali platnene pelene, gaćice za odvikavanje od pelena, podloge za presvlačenje, siperi…A za žene platnene menstrualne i nemenstrualne uloške, uloške za inkontinenciju, tuferi za dojilje, menstrualne gaćice i blazinice za šminku.
“Svaki naš proizvod je značajan jer svojim benefitima na različite načine pomaže u očuvanju naše okoline od otpada. Osnovne tri karakteristike proizvoda su zdravstvena sigurnost, ekološka prihvatljivost i finansijska isplativost. Naše platnene pelene i platneni ulošci su napravljeni od prirodnih materijala koji su kompatibilni s ljudskim tijelom pa ne izazivaju alergije, niti ispuštaju mirise i gelove u vidu hemijskih elemenata koji se mogu apsorbirati preko kože u krvotok. Baby pamuk, konoplja, bambus su samo neki od prirodnih materijala koje koristimo u našoj proizvodnji”, pojašnjava Sanita.
Vrlo često Sanita slikovito pojašnjava da “nakon dvije godine korištenja jednokratnih pelena niko zasigurno ne bi volio vidjeti ispred vlastitih ulaznih vrata brdo od oko 4.000 iskorištenih jednokratnih pelena”. “Pelene koje koristimo će morati završiti negdje na otpadu. Prednost platnenih pelena je što su perive, i dovoljno je otprilike 20-ak pelena i nekoliko spoljašnjih nepropusnih zaštita/covera da biste ih dvije godine nesmetano koristili. Isto to važi i za higijenske uloške. Zamislite samo koliko jednokratnih uložaka žena iskoristi tokom 30 godina “menstrualnog života”. Platneni ulošci su perivi i dovoljno je 20-30 komada različitih veličina koji mogu trajati godinama. Naše prve korisnice od prije 6 godina još uvijek nam se javljaju s potvrdom ispravnosti i funkcionalnosti naših platnenih uložaka. Ponosni smo koliko našim ulošcima olakšavamo život mnogim tinejdžerkama, sportistkinjama, i svim ženama koje imaju strah da “će tamo iza nešto proći””, ističe Sanita.
Ono što korisnicama platnenih proizvoda predstavlja najveći problem jeste održavanje odnosno pranje uložaka i pelena. Platnene majstorice iz Bubamare preporučuju da se platneni menstrualni ulošci isperu nakon korištenja pod mlazom hladne vode, a nakon toga ih čuvate u nepropusnoj torbici (wet bagu) do pranja u mašini na 90◦C, dok se dnevni nemenstrualni ulošci peru kao i sav ostali bijeli veš. Platnene pelene se nakon korištenja čuvaju u posudi, kanti ili nepropusnoj torbi do pranja u mašini svakih 2-3 dana, i peru se s programom pretpranja na temperaturi od 60◦C-90◦C. “Na ukakanoj peleni “kakica” se jednostavno odstrani iznad WC školjke pomoću higijenskog tuša. Dakle, nikakvo ispiranje na potoku ili kadi nije potrebno”, šali se Sanita.
“Važno je da znaš da ono što si ostvarila je najbolje za tebe”
Prisjećajući se svojih početaka u poduzetništvu Sanita ističe da je “najvažnije u prvim koracima imati samouvjerenost i predano raditi”. “Važno je da vjeruješ u sebe da ćeš uspjeti šta god da uradiš. Pa čak i ako ne bude ono što si željela znaj da je to što si ostvarila sigurno najbolje za tebe. Naši izazovi na samom početku prelaska s hobija na registrovanu djelatnost su bili kako proširiti tržište da bismo pokrili veće troškove. Svakodnevno smo se trudili promovisati proizvode društvenim mrežama paralelno sa usavršavanjem naših proizvoda. Nekada je za neki kvalitetan post bilo potrebno i više dana pripreme, ali kupci su to prepoznali. Kasnije je došao DM, Drogerie Markt BiH, koji nas je sam prvobitno kontaktirao i ponudio nam saradnju u njihovim prodavnicama”, kaže Sanita.
Danas je njihova radionica smještena u zeničkoj Poslovnoj zoni 1 u prostorijama Zeničke razvojne agencije. “Zahvalni smo svima koji su doprinijeli i doprinose nastanku i radu takvih inkubatora. Inkubatori su nevjerovatna prilika za mlade start-upove da na licu mjesta stiču znanja i iskustva koja im pomažu u svakodnevnom poslovanju. Nije mala stvar biti u centru dešavanja važnih poslovnih događaja, te iz tog razloga svim poduzetnicama savjetujem da lokacije za svoje start-upe biraju ondje gdje je koncentracija biznisa i poslovnih aktivnosti u svojim gradovima”, poručuje Sanita.
Pročitajte više: Jasmina Weand: U svijet igračaka ušla sam praveći glodalice za svoje kćerke
Njen Bubamara tim svakodnevno raste i danas je ponosna na sve suradnice i sve njihove proizvode, a ponajviše na korisnice njihovih proizvoda. “Da bi koristili platnene proizvode naše korisnice moraju imati određene pozitivne navike u svojim životima. Moraju biti promjena u svijetu. Mi svjedočimo ogromnim pozitivnim promjenama, koje svakodnevno vidimo i to je naš najveći ponos”, ističe.
Također ističe i da je njen tim dio uspješne priče o ženskom poduzetništvu, i stoga se trude podržati ostvarivanje iskonskih ženskih prava i sloboda. “Smatramo da žena mora pomoći ženu, da žena ne smije iskorištavati ženu, jer upravo žene najbolje razumiju potrebe jedna druge. Fleksibilno radno vrijeme, manji broj radnih sati, trenuci emocionalne podrške kroz različite vidove aktivnosti su samo neki aspekti o kojima želimo da se razgovara i uvažava kada je u pitanju poslovni angažman žene”, na koncu poručuje Sanita.
Njihove proizvodi možete nabaviti direktno adresi Zmaja od Bosne bb/ Zgrada Zede, Zenica, na našim profilima društvenih mreža @platnenamajstorica i FB stranici Bubamara-platnena majstorica, u svim DM BiH prodavnicama, na @oreabazaar platformi. Uskoro će biti dostupan i online shop, koji su osvojili kao nagradu od Fondacije 787.
Photo: Bubamara