Emilija Seočanac: U Loncu kuhamo dobre prilike za mlade ljude iz regije

Svoj prvi kontakt sa projektom Lonac Fondacije Mozaik iz Sarajeva, Beograđanka Emilija Seočanac imala je još 2017. kada je bila dio tehničkog tima firme koja ga je softverski osmislila. Danas je Emilija angažirana na razvoju Lonca, zajednice za poduzetništvo i aktivizam namijenjene mladim ljudima, na poziciji regionalne koordinatorice s adresom u Beogradu.  

Online zajednica koja povezuje mlade iz regije s finansijerima

Prvi članovi i članice platforme Lonac bili su uposlenici i uposlenice Fondacije Mozaik, kao i ljudi iz najbliže okoline tehničkog tima koji su je testirali kako funkcioniše. “Iskustvo online zajednice je tada bilo potpuno nepoznato i nismo imali primjere dobre prakse iz regiona koji nam mogu dati vjetar u leđa. Osjećali smo se kao pinoniri i pionirke u tome što smo tada stvarali i to je bilo vrlo dinamično i izazovno iskustvo,“ prisjeća se Emilija početaka kreiranja Lonca. U početku je Lonac imao 500 članova i nastavio je uspješno svoj život do trenutka kad mu se Emilija ponovno priključila, kad je Lonac brojao više od 20000 članova.  

“Važno je da se Lonac profilisao kao zajednica za aktivizam i preduzetništvo, jer se osjećaj bliskosti i neformalnog mnogo lakše stiče ako kažemo nekome “Dobro došao u našu zajednicu“. U drugoj rečenici bih rekla da je to eko sistem, jer to najbolje opisuje šta smo stvorili nakon 4 godine. Danas imamo u Lonac zajednici registrovanih preko 85000 članova iz regije, Srbije, BiH, Crne Gore i Hrvatske”, ističe Emilija.

Emilija Seočanac, regionalna koordinatorica za razvoj zajednice

Njihova ideja u Fondaciji Mozaik je bila da kroz Lonac okupe različite aktere s kojima rade, svoje partnere i finansijere iz civilnog društva, privatnog i korporativnog sektora, javnih institucija i da “svi zajedno u tom loncu skuhamo  nešto dobro” što će pomoći osnaživanju mladih ljudi.

Emilija ističe da se u Loncu nalaze programi Fondacije Mozaik od Start up studija, Omladinske banke, Filantropije, Dijaspore, zatim preko 190 partnera koji svoje aktivnosti prilike, pozive, edukativne sadržaje promoviraju kroz zajednicu Lonac.

“Najveća vrijednost Lonca je široki spektar mogućnosti koje imaju članovi i članice koji se prijave u Lonac, od pronalaženja aktivnosti za sebe, edukativnog sadržaja koji im treba, tema iz oblasti marketinga, prodaje, finansiranja, grantova, content writinga. Naši članovi i članice, eksperti, konsultantkinje, partneri, a i mi iz Mozaika, ispitujemo potrebe naših članova i članica i kreiramo sadržaj koji naše članove najviše zanima. Pišemo blogove, tekstove, pravimo radionice, webinare, dajemo besplatne konsultacije i to je sve sadržaj koji je na raspolaganju u Loncu za sve naše članovi i članice koji ih mogu besplatno koristi”, kaže Emilija.

U razvojnom timu Lonca Emilija navodi da su uprkos ustaljenom mišljenju da su mladi pasivni, naše iskustvo govori drugačije. Najveći izazov je kako doći do njih, naročito u ruralnim sredinama i kako da ih motiviraju da se aktivno uključe u unapređenje svojih zajednica Lonac postao mjesto povezivanja i podrške ovim mladim ljudima.

Ima više prilika za finansiranje nego dobrih ideja na tržištu

“Sjetim se često kako je Vesna Bajšanski Agić jednom prilikom rekla “da ima više prilika nego ideja kojih ima na tržištu”. Naš izazov je da spojimo prilike i mlade i na tome kontinuirano radimo”, ističe Emilija.

Kroz razvoj zajednice shvatili su ubrzo da se njihovi članovi u regiji suočavaju sa istim izazovima, i oni iz Srbije i iz BiH i da jedino kroz razmjenu iskustava i znanja mogu pomoći da svi razvijaju i grade svoje biznise. Posjete zajednici u Loncu bilježe iz 44 zemlje, no najviše su to članovi regionalne dijaspore koji žive i rade u inostranstvu. 

“Spajanje potrebe i tražnje je ključno. Trendovi se vrlo brzo mijenjaju, ono što je bilo jučer, danas ne važi. Vrlo je dinamičan ovaj Lonac, i naša agilnost je vrlo važna. Važno nam je da mladi znaju da ovdje imaju razne prilike na jendom mjestu, i ne prisiljavamo nikoga da se registruje u Lonac. Brojke nam nisu važne, nego se ponosimo sa povezivanjem mladih ljudi s istim potrebama, s njihovim feedbackovima. Sretni smo kad vidimo da su se mladi povezali sa super trendovima, kad vidimo super interakciju između djevojaka i mladića iz različitih sredina i različitih zanimanja, jer su ih povezale iste potrebe i muče ih isti problemi”, kaže Emilija.

Lonac na Connecto konferenciji

Želeći istaknuti dobre prakse pokrenuli su brojne kolumne poput “Pohvali biznis, Pohvali aktivne” i na taj način ističu dobre primjere u društvu, i žele preusmjeriti fokus daleko od onoga što je loše u društvu. Shvatili su u Loncu da je bitno saznati od svojih članova ko su akteri koji su im pomogli u biznisu kada im je trebalo, ili financijski, ili kroz mentorstvo, podrškom, preporukom. “Samo zajedničkim djelovanjem i radom naš ekosistem može rasti i biti dobar temelj za sve članove i članice. Mnogo smo mala tržišta da radimo jedni protiv drugih. Mislim da zajedno možemo više da postignemao, nego da se okrenemo jedni protiv drugih”, na koncu priznaje Emilija.


Pročitajte više: Otvoren je poziv za drugu generaciju Girls advanced lab-a, Laboratorija za djevojke


Trenutno imaju otvoren poziv do 7.8.2022. za drugu generaciju Girls advanced lab, Artcamp, Umjetnički laboratorij za djevojke, u kojem će izabrati najbolje umjetničke projekte na temu sprječavanja internet nasilja nad ženama. 

Photo: Privatna arhiva/Lonac

 

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE VIŠE

kako uštedjeti

Želite ipak nešto i uštedjeti? Evo 6 načina kako to izvesti

Rastuće cijene namirnica stavljaju mnoge obitelji pod financijski pritisak. Mnogi koji su nekad trošili 50 funti (60 eura) tjedno na osnovne namirnice sada se...
važnost učenja u poslovanju

Neznanje je blagostanje