Imate poslovne i privatne kupce? Iskusne stručnjakinje savjetuju o marketing strategiji

U novoj epizodi Ambition backstage podcasta pričali smo o izgradnji karijere i biznisa u B2B i B2C segmentu. Ivana Matić je razgovarala s tri iskusne marketinške stručnjakinje koje su karijeru gradile kroz oba tržišna segmenta – B2C i B2B – te danas uspješno djeluju u industrijama koje zahtijevaju drugačiji pristup komunikaciji, prodaji i izgradnji odnosa s kupcima.

Sanja Varlaj radila je za brojne renomirane hrvatske, regionalne i multinacionalne brendove poput Beiersdorfa, Lure, Zubak Holdinga, L’Oréala i Keune Cosmeticsa, a danas kao konzultantica pomaže poduzetnicima u razvoju marketinških strategija. Dina Matić je nakon 15 godina u retail bankarstvu, gdje je bila zadužena za istraživanje tržišta i iskustvo klijenata, karijeru nastavila u tvrtki Deceuninck koja posluje u B2B segmentu i specijalizirana je za proizvodnju i distribuciju PVC profila u građevinskoj industriji. Martina Ferenčić provela je 15 godina u Podravci, na pozicijama od category managerice do direktorice marketinga za prehranu, a danas vodi marketing u tvrtki Rasco d.o.o., koja posluje na globalnom tržištu i razvija profesionalnu opremu za održavanje prometne infrastrukture – od strojeva za čišćenje i posipača soli do komunalnih vozila.

Sve tri sugovornice donose jedinstvene uvide u B2B marketing i prijelaz iz B2C okruženja, te dijele konkretna iskustva, izazove i savjete za one koji razmišljaju o sličnom karijernom iskoraku.

Manji budgeti traže integrirani marketinški pristup

Poduzetnice koje posluju u oba segmenta – B2B i B2C – suočavaju se s izazovom istovremenog građenja dviju različitih marketinških logika. No, kako su istaknule sudionice podcasta, nije nužno birati između jedne i druge. Umjesto toga, preporučuju razvoj integriranog marketinškog pristupa koji povezuje oba kanala i koristi njihove prednosti za jačanje ukupnog poslovnog rezultata. Kampanja koja gradi prepoznatljivost kod krajnjih kupaca može istovremeno učvrstiti poziciju brenda i među poslovnim partnerima.

@womeninadria

U podcastu namijenjenom našim članicama pričamo s iskusnim marketingašicama koje su zaokrenule karijeru iz B2C u B2B. Poduzetnice mogu čuti najbolje prakse koje mogu implementirati u svom biznisu. ‪Sanja Varlaj kaže exda su u B2B marketingu važni odnosi, integrirani pristup koji će optimizirati troškove i u konačnici reciprocitet koji će učvrstiti odnose.  #b2bsales  #b2b  #b2bmarketing

♬ original sound – Women in Adria

Odnosi vs masovna komunikacija

Posebnu pažnju potrebno je posvetiti izgradnji odnosa u B2B segmentu, jer su lojalnost i dugoročna suradnja ključni za uspjeh. Relationship marketing nije samo alat, već način razmišljanja – povjerenje se gradi kroz konstantnu komunikaciju, edukaciju partnera i pouzdanu postprodajnu podršku. S druge strane, B2C donosi brži ritam, ali i više troškova – od ulaganja u prodajna mjesta i vizualni identitet do oglašavanja i masovne komunikacije. Poduzetnice koje prodaju u oba segmenta moraju pažljivo procijeniti troškovnu isplativost svake strategije i jasno definirati prioritete.

Društvene mreže predstavljaju moćan alat u oba slučaja, no njihova svrha se razlikuje. U B2C komunikaciji važno je stvarati emociju i angažman kod krajnjih korisnika, dok se u B2B-u koristi više za edukaciju, prezentaciju stručnosti i jačanje odnosa s postojećim i potencijalnim partnerima. Primjeri koje su podijelile Dina i Martina pokazuju kako se Facebook uspješno koristi za operatere i krajnje korisnike proizvoda, dok je LinkedIn nezamjenjiv kanal za komunikaciju s poslovnim korisnicima i međunarodnim distributerima.

U B2B-u cijela firma je marketing

Jedna od važnijih poruka podcasta je da brend tvrtke u B2B segmentu ne gradi samo marketing tim. Cijela kompanija je uključena u stvaranje dojma – od prodajnog osoblja, logistike, do vozača i tehničara. Klijenti ne ocjenjuju samo proizvod, već i odnos, podršku i iskustvo koje dobiju kroz cijeli proces suradnje.

Vidljivost poduzetnice i njezine firme nije važna samo zbog prodaje – ona je presudna i u zapošljavanju. Mnoge kandidatkinje, kako je istaknuto u razgovoru, odlučuju se za prijavu u određenu firmu upravo zato što su u medijima ili na društvenim mrežama dobile pozitivan dojam o osobi koja stoji iza brenda. Osobni brending i strateška prisutnost u javnosti često su razlog zbog kojeg se lakše dolazi do kvalitetnog kadra.

Također, u B2B odnosima važno je prepoznati priliku za uzajamnost – jedan partner s vremenom može postati i klijent, i obrnuto. Ulaganje u povjerenje i otvorenost prema dugoročnim odnosima često rezultira dodatnim prilikama koje nadilaze početni opseg suradnje. Zaključno, bez obzira poslujete li u jednom ili oba segmenta, najvažnije je strateški razmišljati, biti prisutna, autentična i graditi odnose temeljene na povjerenju i stručnosti.

Članak je originalno objavljen na womeninadria.com, a podcast je dostupan našim članicama, pridružite nam se.

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

teretana za žene

Koliko vježbanja sedmično je potrebno za zdrav i dug život

Nije nikakvo iznenađenje ali vježbanje je izuzetno korisno za nas. Poboljšava raspoloženje, jača funkciju mozga, održava tijelo snažnim i poboljšava ukupni kvalitet i dužinu...