Suzana Sikimić: ‘Nisam osetila da se odričem bilo čega u bilo kom segmentu života, ni dok sam bila na početku karijere’

U okviru FMCG industrije, na poziciju izvršnog direktora često dolaze osobe iz prodaje. Ipak, Suzana Sikimić, izvršna direktorica Nelt BiH, na tu je poziciju došla iz financija. Kako kaže, njezin pristup menadžmentu uvijek je bio vrlo usmjeren na dugoročne ciljeve i održivost poslovanja. U FMCG industriji, gdje je pritisak na kratkoročne rezultate vrlo visok, važno je da CFO bude ta osoba koja balansira investicije, troškove i profitabilnost, dok istovremeno osigurava da kompanija donosi strateške odluke koje će doprinositi dugoročnoj stabilnosti.

“Moj način razmišljanja u finansijama nije bio samo da se fokusiram na ‘brojke’, već da uvidim i širi kontekst kako se te brojke odnose na poslovnu strategiju i tržišne trendove. Ovo mi je omogućilo da na poziciji CFO-a doprinosim i u donošenju dugoročnih odluka vezanih za investicije, širenje na nova tržišta, razvoj proizvoda i optimizaciju troškova“.

izvršna direktorica Nelt BiH

Žene nisu dovoljno ‘agresivne’ ili ‘dominantne’ u vođenju?

Kao žena u financijama, na početku karijere susrela se s brojnim izazovima koji su dolazili iz različitih pravaca. Kako kaže, u mnogim industrijama, a financije nisu izuzetak, postoji predrasuda da žene nisu dovoljno “agresivne” ili “dominantne” kada se radi o donošenju odluka i vođenju. Međutim, ona smatra da je ključ uspjeha u tome da se ostane dosljedan, stručan i, najvažnije, autentičan.

“Naravno da put do uspjeha nije bio lak. Morala sam da naučim da se prilagodim raznim situacijama”, kazala je i dodala: “Ključno je kako komunicirate svoju viziju poslovanja, to je ono što ostavlja utisak”.

Njezin razvoj nije bio brz i jednostavan, ali je kroz godine iskustva, mentorski rad i učenje od drugih kolega naučila kako balansirati tehničke sposobnosti s vještinama vođenja. Poštovanje se, naglašava, stječe godinama – da bi zaradili povjerenje i donosili teške odluke u ključnim trenucima.


Pročitajte više: Preuzmite izazove i usput se zabavljajte poručuju žene na izvršnim pozicijama


‘Networking je važan ne samo unutar kompanije, već i izvan nje’ 

A za uspješan poslovni razvoj potrebno je biti proaktivan i inicirati razgovore. Često je, objašnjava Sikimić, važno ne samo “raditi sa brojevima”, već aktivno doprinositi u fazama razmišljanja o poslovnim strategijama. Od velike je važnosti biti uključen u poslovnu dinamiku, tržište i konkurenciju, te razumjeti širi poslovni kontekst. Treba biti mentor i partner drugim odjelima u kompaniji. Time se ne stječe samo poštovanje kolega, već se i stvara mogućnost za dublje angažiranje u strateškim odlukama.

“Za mene je od velike važnosti bio trenutak kada sam, uz podršku tima, mogla da donosim ključne odluke u kritičnom trenutku – kada je organizacija zahtijevala dugoročni plan za poslovni rast u izazovnim vremenima”.

Osim toga, izuzetno je važan i networking, i to ne samo unutar kompanije, već i izvan nje.  Velika joj je motivacija i to što mimo internih uvažavanja ima i eksterno priznanje za posvećenost, rad i postignute rezultate u prethodnim godinama.


Pročitajte više: Umežavanje žena poduzetnica je ključni faktor za uspjeh


Je li ‘na vrhu’ ravnoteža bolja?

Kad je riječ o poziciji direktora i ravnoteži privatnog i poslovnog života, često čujemo da je “na vrhu bolja ravnoteža”. Ipak, Sikimić smatra da ne postoji bolja ili lošija ravnoteža, već je ona individualna – ono nešto što pojedinac pronađe kao svoju točku mira i spokoja.

Nisam osetila da se odričem bilo čega u bilo kom segmentu života, ni dok sam bila na početku karijere, ali ni sada jer duboko verujem da se verom u sebe, trudom, radom i pravim stavom sve može uraditi”, ističe.

Sikimić kaže kako je u prethodnih 15 godina bilo dosta pokušaja, grešaka, mnogo sati uloženog rada, uložene energije, konstantne edukacije i rada na sebi, lične transformacije, istrajnosti i posvećenosti kako bi sve ‘došlo na svoje’.

“Za balans je zaista važno i okruženje u kojem radite –  ovde su prepoznali moje kapacitete i imala sam priliku i prostor da se razvijam i dam svoj maksimum, što je verujem i doprinelo da budem ispunjenija, osim na poslovnom, i na ličnom planu”.

izvršna direktorica Nelt BiH

Pročitajte više: Balansiranje poslovnog i privatnog života je ključ uspjeha


Ključno je prepoznati kojim je stilom potrebno voditi tim

Veoma cijeni svoj tim ljudi i uspješno surađuje s njima, no najnovija istraživanja kažu da podređeni loše ocjenjuju liderice jer one smatraju da je dovoljno voditi primjerom (transakcijski), a trebale bi primjenjivati transformacijski stil vodstva. Sikimić ističe da je važno razumjeti da se liderstvo u današnjem svijetu mijenja, a prepoznavanje potrebnih vještina i stilova može biti ključ za izgradnju dugoročnog povjerenja i postizanje visokih ciljeva.

“Trudim se da stvaram kulturu gdje se članovi tima osjećaju motivisano, poštovano i angažovano, jer vjeruju u misiju i viziju kompanije. Komuniciram jasno viziju, podstičem inovaciju i kreativnost, aktivno slušam i uvažavam mišljenja svojih saradnika”, opisuje Sikimić svoj stil vođenja te dodaje kako je danas važno da lider bude fleksibilan i da razumije kada treba primijeniti koji pristup.


Pročitajte više: Sanela Vezir: ‘Liderstvo je teško. Lider nosi breme, bol i tugu svojih ljudi, kao i njihov uspjeh i sreću’


AI u FMCG industriji

Sa Sikimić smo razgovarali i o trendovima u industriji, s posebnim naglaskom na umjetnu inteligenciju. Budućnost FMCG kompanija u doba umjetne inteligencije je, objašnjava, u velikoj mjeri fokusirana na optimizaciju poslovnih procesa i povećanje konkurentnosti. Digitalizacija u distribuciji, optimizacija lanca snabdijevanja, proizvodnja i održivost omogućava FMCG industriji da odgovori na sve brže promjene na tržištu i izazove s kojima se suočava. U kombinaciji s analitikom podataka, automatizacijom i prediktivnim modelima, predstavlja temelj za digitalnu transformaciju koja će oblikovati budućnost ove industrije, čineći je agilnijom, efikasnijom i održivijom.

“U Nelt-u koristimo Sales Force Application (SFA) i TRADEX softverska rješenja za unapređenje efikasnosti, optimizaciju i automatizaciju određenih prodajnih procesa kako na terenu tako i kada je u pitanju upravljanje kvalitetom realizovanih prihoda. Ovim digitalnim rješenjima uspostavljamo bržu i efikasniju komunikaciju, dobivamo automatsku analitiku, smanjujemo broj papira, mejlova i telefonskih poziva te unapređujemo proces upravljanja promocijama i ugovornim davanjima”.


Pročitajte više: UNESCO: Umjetna inteligencija zahtjeva strožija etička pravila


Glavni ciljevi: ‘Zdravlje’ organizacije i motivacija zaposlenika

Kad je riječ o budućnosti i ciljevima na CEO poziciji u Neltu, Sikimić objašnjava da joj je najvažnije biti u toku sa stanjem i „zdravljem“ organizacije, kao i motivacijom zaposlenih, jer vjeruje da motivirani i inspirirani ljudi temelj svake kompanije, i da kao takvi na najbolji način mogu uzvratiti svojom daljom podrškom biznisu.

To je plan i u 2025. godini – efikasnost i zdravlje organizacije, razvoj kadrova i širenje mogućnosti za nova zapošljavanja, kontinuitet poslovanja, očuvanje i unapređenje odnosa s partnerima, unapređenje usluga i internih procesa.

Čekaju ih i velike investicije. U planu im je proširenje distributivno-logističkih kapaciteta u CDC Istočno Sarajevo za 8.500m2 kroz novu skladišnu halu u vrijednosti 8,5 milijuna eura, i DC Bijeljina na 2.000m2, čija je vrijednost 1,5 milijuna eura.

Također, digitalizacija je strateški prioritet broj jedan u Nelt Grupi i nastavljaju s ulaganjima u nove tehnologije i automatizaciju procesa, kako bi zadržali i dodatno ojačali poziciju vodeće distributersko-logističke kompanije u zemlji, a svoje poslovne procese učinili efikasnijim i bržim.

“Fokus će nam biti i na saradnji sa UNICEF-om, sa kojim smo u sklopu globalnog partnerstva, udružili snage da kroz trogodišnji projekat stvorimo preduslove za uspješnu digitalnu transformaciju obrazovanja prilagođenu potrebama djece i mladih. Naime, kroz investiciju od više od 300.000 američkih dolara pružamo podršku i obezbjedićemo resurse koji će omogućiti mlađim generacijama da steknu neophodne digitalne vještine, i pripreme se za poslovne izazove 21. vijeka”, zaključuje.

Foto: Privatna arhiva

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

odluka o minimalnoj plati

Kopruner o minimalnim plaćama: “To će stvoriti lančani rast plata u...

Ne stišavaju se reakcije na odluku Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) kojom je minimalna plata u ovom entitetu za 2025. godinu postavljena na...
sankcije na radnom mjestu

Batina je iz raja izašla?