Kad je dobila svoju prvu djevojčicu Noru, Jasmina Weand iz Tuzle se suočila s problemom da njena kćerkica ne želi prihvatiti niti jednu dudu koju je mogla nabaviti na tržištu. A s dolaskom na svijet druge kćerkice Elle, Jasmina je odlučila sama napraviti neku igračkicu, koja bi Elli zadržala pažnju dok ju je dojila ili dok je nosila u nosiljci.
Vezice za dude i glodalice postale su uspješan brand u svijetu igračaka
I tako je posve spontano, nakon što je od svekrve iz Amerike dobila potreban materijal za modeliranje, krenula sa eksperimentiranjem i izradom prvih vezica i ogrlica za dude, a kasnije i glodalica.
“Počela sam prvo ispitivati kako se vežu čvorovi za vezice za dude, pa su mi se odvezivali, pucali i tako sam noćima sjedila i vezivala čvorove i testirala vezice koje sam napravila. Tada sam radila u jednoj trgovini na pola radnog vremena i bilo mi je veliko zadovoljstvo da navečer sama nešto proizvodim”, prisjeća se Jasmina.
Na nagovor muža Amerikanca, kojeg je Jasmina upoznala još 2009., kad su oboje radili u Afganistanu i koji se odlučio zajedno s Jasminom vratiti u BiH i nastaniti u Tuzli, Jasmina se okuražila napraviti FB stranicu za svoj hobi. Tako je, prije 6 godina, nastao FB page “Ogrlice, glodalice”, koja je potpuno neočekivano za Jasminu pobudila veliki interes među mamama.
“Ja sam u početku vezice pravila samo za sebe, jer moja beba nije htjela koristiti dudu, a meni je trebalo nešto da se ona zabavi, da gricka, da ne dira kosu dok doji ili dok je u nosiljci. Na moje iznenađenje ljudi oko mene su bili zainteresirani za moje proizvode. I tada me je kontaktirala i Senita iz Orea bazaara, jer je i ona tada bila trudna, rekli su mi da prave online platformu za domaće brendove i kreativce i ponudili mi da budem dio njihove zajednice što sam odmah prihvatila”, kaže Jasmina.
Posao je iz hobija pretvorila u obrt
Vrlo brzo je Jasmina shvatila da bi trebala posao, koji je stvarala iz hobija, uozbiljiti i odlučila je osnovati obrt 2018. Njihov obrt i dućan nosi neobično ime Tooth fairy ili Zubić vila, a Jasmina kaže “da je to ime bilo prirodno obzirom da je već s dudama i glodalicama bila vezana za prve dječije zubiće”.
“U početku smo ponudili samo naše vezice za dude i glodalice. Međutim, muž me je nagovorio da ubacimo i neke druge proizvode u ponudu i počeli smo prodavati i danske dude Bibs, koje imaju tradiciju više od 40 godina. To su one starinske dude od prirodnog kaučuka, koje su koristile naše mame, koje su postale ponovo moderne svuda u Evropi”, kaže Jasmina.
Bibs dude su pomalo neočekivano izazvale veliki uspjeh i osvojile BH tržište i nakon tog uspjeha odlučili su u svoj asortiman uvesti i još neke domaće i evropske brendove. Danas u svojoj ponudi imaju nekoliko brendova domaćih BH kreativaca: Hagy tihe knjige iz Zenice, platnene pelene od Bubamara platnene majstorice, DracoMom ergonomske nosiljke za bebe, Tochak drveno biciklo, Šećer na kraju papice, te još neke evropske brendove.
Sama je dizajnirala četiri brenda igračaka
Uporedo sa proširivanjem asortimana u svom dućanu Jasmina je sa odrastanjem svojih kćerkica razvijala i neke svoje proizvode. Tako je prvo kreirala Kartice uspomena, set kartica na kojima roditelji mogu zapisivati sve važne informacije u odrastanju djeteta, od rođenja pa do školskog doba.
“Na pozadini kartice upisuju se svi podaci koji su bitni za bebu: kad je rođena, kad je slikana prva fotografija, koliko je beba bila teška, koliko je bila duga kad je rođena, pa prvi rođendan, pa koliko je bila tada teška, visoka, prva šetnja… Sjećam se kad sam ja dobila prvo dijete, sve sam morala da zapišem i kad je bio pri zub, prvi korak, kad je propuzala…Zapisivala sam sve ono što mi je moglo pasti na pamet a što prati bebu od dana rođenja pa do škole, sva bebina dostignuća”, govori Jasmina.
U svom dućanu danas Jamsina u ponudi ima 4 brenda koja je sama dizajnirala, vezice i ogrlice za dude, glodalice, Kartice uspomena i Igraonice za bebe.
“Napravila sam i baby igraonicu, koja je u zadnje vrijeme jako popularna i koja se koristi za razvoj motorike djeteta od nekih 3-9 mjeseci. To je drvena konstrukcija na koju se zakače 3-4 viseće igračke koje drži bebi pažnju i gdje beba pokušava ručicama da uhvati te predmete, gleda ih, posmatra…i to najviše prodajemo od svih naših brendova”, ističe s ponosom Jasmina.
No najveći prodajni hit su trenutno magnetne pločice, Magnet tiles, didaktične igračke, koje razvijaju kreativnost i potiču maštovitost kod djece, koja s magnetnim pločicama kreiraju i diazniraju različite forme i oblike, štogod im padne na um.
“Moja starija kćerka je jedan došla da mi pomogne u dućanu i od 9 do 5 ih je sastavljala magnete, sklapala forme i oblike. Mogu reći da je to jedna od najboljih igračaka koje sma dosad vidjela, jer zaista može jako dugo držati pažnju djeteta a oni mogu napraviti šta god požele.
Pročitajte više: Zeničanka Džana Hamedović kreatorica je zanimljivih nosiljki za bebe
Željela sam ponuditi nešto drugačije igračke
Prisjeća se da joj je najveći izazov na početku bio kako donijeti ispravnu odluku vezano za adminsitrativne poslove i registraciju obrta.
“Puno znači kad vas neko usmjeri prije nego počnete s radom. Da sam bar imala nekog da mi da savjet prilikom registracije, da izbjegnem neke greške, da mi kaže gdje da odem, šta da napravim, da ne gubim vrijeme na “šaltanje” od jednog do drugog šaltera. Pristupila sam edukaciji u Fondaciji 787 i na njihovoj sam akademiji naučila puno korisnih stvari”, kaže Jasmina.
Vrlo često se na početku susretala s pitanjem iz svoje okoline kako se odvažila da otvori dućan sa skupim igračkama.
“Nisam previše razmišljala, osjetila sam da postoji potreba za trgovinom u Tuzli koja nudi malo drugačiju ponudu igračaka, kvalitetnijih i skupljih. I nisam se pokajala. Uveli smo drugačiji asortiman igračaka, kreativnijih brendova, a onda smo uvezli i neke druge evropske brendove JaBaDaBaDo, Attipas, Frigg, Mushie, Quut. Odnedavno imamo i Super balloon iz Poljske, ručno rađene dekoriacije s balonima za dječije sobe i zidove. A ovih dana nam dolazi i asortiman Back to school, za školsku djecu. Cilj nam je da proširimo asortiman, da dodamo više igračaka za stariju djecu, jer sad imamo bebe koje su rasle s nama, i njihove mame se vraćaju i tarže nešto drugo za svoju već odraslu djecu”, kaže Jasmina.
U međuvremenu ako vas zanima nešto iz njihovog asortimana igračaka možete ih naći na Orea bazaaru ili na njihovoj web stranici Tooth fairy.
Photo: Tooth fairy