Konferencija u Mostaru postavila temelje za poslovanje po standardima Evropske unije

U Mostaru je održana Konferencija za poduzetnice: Integracijom EU praksi do stepenice više u poslovanju na kojoj je, uz raznoliku postavu učesnica i učesnika, bilo govora o suštinu otpornosti, prilagodljivosti i razmišljanja prema naprijed kada su u pitanju izazovi i mogućnosti koje sa sobom nose evropske integracije.

Op, op, opa, dolazi Evropa

Usred tekućih diskusija o potencijalnom pristupanju Bosne i Hercegovine Evropskoj uniji nameće se kao neophodno razgovarati o mogućnostima koje nude pristupni pregovori, te o izvanrednim pričama bosanskohercegovačkih poduzetnica/ka koji već uveliko predstavljaju primjer principa i standarda koje podržava EU, te koji već uveliko u svom poslovanju poštuju zakone i norme propisane u zemljama Evropske unije.

Promjene koje će se dešavati obuhvatiće skoro sve segmente poslovanja. Tako će nas voditi Generacija Z koja je drugačija od generacija do sada i koja više cijeni rad od kuće, pa će se vrlo brzo raspravljati o četvorodnevnom radnom vremenu. HR konzultantica u sarajevskom Festina Lente d.o.o. Sanda Ljukovac posebno se osvrnula i na zvanično otvaranje Olimpijskih igara u Parizu koje je zapravo pokazalo nove vrijednosti i da će upravljanje ljudskim resursima unutar kompanija uskoro značiti i drugačiji pristup, te će se više pažnje posvećivati učinkovitosti u radu nego o provedenim radnim satima. Nove generacije tražiće i nove prostore za napredovanje i nagrađivanje.

Kontakti su ključni za uspješno poslovanje

Telefon Ane Ćavar, vlasnice i direktorice portala Bonjour.ba koji danas slovi za najpopularniji bh. lifestyle medij pun je kontakata, kako nam je sama ispričala, što smatra ključnim za uspješno širenje poslovanja. Njena želja iz studentskih dana da Bonjour.ba bude mjesto broj jedan za sve žene (pa i muškarce) ostvarila se prije svega zbog velike želje i uloženog dugogodišnjeg truda da se uspije. No, sada, kako je ispričala prisutnima, klijente zadržavaju kvalitetnim sadržajem i produkcijom. Vrhunski tim okupljen u Bonjour.ba nastoji uvijek ići korak dalje u ponudama za klijente što ovaj portal izdvaja od drugih sličnih portala.

Svijet je lud za hercegovačkim smiljem, kaduljom, lovorom

Kompaniju ELMAR d.o.o koja je osnovana je 1999. godine, a koja se bavi otkupom i preradom ljekovitog bilja, te proizvodnjom organskih eteričnih ulja, hidrolata i prirodne kozmetike na tržište van BiH vinula je želja da za njihove prerađevine i proizvode čuje cijeli svijet. Tamara Marić, suvlasnica kompanije sa svojim saradnicima odlučila je certifikovati sve proizvode po EU i NOP standardima, a od strane Francuske certifikacione kuće ECOCERT. Put hercegovačkog bilja vodio je na prestižne sajmove organske proizvodnje kao što su “BioFach” Nirnberg, “HI-Europe” Pariz i Amsterdam, “Expo west” Amerika, te u Turskoj, Italiji, Kini i organski proizvodi Made in BiH pronašli su klijente s kojima izvrsno sarađuju, te odatle i činjenica da 98% proizvoda izvoze na evropsko i svjetsko tržište. S obzirom na to da posjeduju preko 30.000 hektara površine, pored stalno zaposlenih radnika, kompanija ima sezonski angažovane berače koji sakupljaju ljekovito bilje, a koji svake godine prolaze obuku o pravilnom sakupljanju, kao i kooperante koji uzgajaju ljekovito bilje.

Bez digitalne transformacije nema izvoza u EU

U digitalnu transformaciju tj. funkcionalne promjene unutar malih i srednjih preduzeća koje donosi ova transformacija moraju prije svega investirati menadžeri i direktori i biti svjesni njihove neminovnosti. Bez ovih izmjena nema ni ispunjavanja normi. Uvođenje i usvajanje digitalne platforme je posao koji je pred nama i koji nas očekuje za svako daljnje napredovanje poslovanja i izvoz u zemlje EU. O koristima i izazovima koje u biznise donosi digitalna transformacija govorio je Muris Čeljo, generalni direktor u Kodeks d.o.o. Sarajevo.

Po svim analizama, kako je rekao, digitalna transformacija osim bolje funkcionalnosti treba da dovede do povećanja broja korisnika i kupaca otkrivajući prije svega njihove afinitete. To donosi određene rizike, te svim svojim klijentima preporučuje alate za zaštitu podataka, sigurno upravljanje bazama podataka, te insistira na svjesnosti o važnosti cyber sigurnosti.

I profitabilnost i društvena odgovornost – moguće je

Zašto su principi ESG-a bitni za poslovanje u SME kompanijama govorila nam je Vilma Tunjić Juzbašić, direktorica za održivost u Fondaciji Mozaik. Principi održivosti i njihova implementacija kroz sve industrije pogotove one koje proizvode otpad potpuno su zakonski regulisane i pitanje je dana kada će u BiH one biti propisane i obavezne. U Fondaciji Mozaik pomažu firmama da promjene dočekaju spremno i da unaprijed razmišljaju o tome da zaštita okoline nije samo u ugradnji solarnih panela nego u adekvatnom rješavanju cjelokupnog otpada koji nas okružuje. Corporate Social Responsibility je nešto što smo dužni prema nama, prema prirodi, prema okruženju, a društvena odgovornost ne isključuje profitabilnost, o čemu govore i činjenice da bez poštovanja evropskih normi i u ovom segmentu, nema ni izvoza na niihovo tržište.

Ilijana Bodlović, poznatija kao Fitness Anny, otkrila je kako je od minusa na računu došla do hiljada zadovoljnih klijentica. Od nezadovoljne žene postala je najuspješnija fitness poduzetnica na Balkanu sa preko 15.000 žena koje treniraju kod nje. Trenutno zapošljava više od 80 radnika, a njen tim pruža svu stručnu pomoć koja jednoj ženi treba, od psihologa i ginekologa do motivatora i nutricionista. Inspirativnu priču o tome kako je želja za uspjehom veća od svih prepreka završila je mišlju da žene pomiču granice i da svaka od njih, iako u sebi ima i slabu i jaku stranu, treba isturiti onu koja se ne boji željeti, raditi i ostvarivati svoje snove.

B2B koncept poslovanja – novi koncept za zadovoljnije korisnike

“JYSK Business to Business – izvrsna ponuda za vašu kompaniju” naziv je predavanja Maje Andrić, B2B Sales Consultantice za BIH u JYSK West Balkan. Kompanija JYSK postala je bogatija za još jedan sektor, otvaranjem Business-to-Business (B2B) kancelarije u BiH. Glavni segmenti u fokusu novog sektora su turizam, HoReCa, javni kupci, poslovni prostori, kao i poslovanje s nekretninama kojima će se omogućiti podrška i pomoć za sve specifične zahtjeve kupaca. Maja je govorila o sjajanom primjeru kako kompanije koji su svjetski brendovi uspješno posluju na teritoriji Bosne i Hercegovine pritom ne odstupajući od standarda EU.

Panel diskusiju vodila je Elma Pašić, diplomirani psiholog, kogintivni biheviralni kouč, Ponint of you Practitioner, a tema je bila Izazovi, mogućnosti i potencijali privrednog razvoja Hercegovine. Elmini sagovornici bili su Alisa Gekić, direktorica, LINK Poduzetnički centar Mostar, Ivan Dodig, predstavnik Turističkog klastera Hercegovina i Mirko Tole, direktor glavne filijale Mostar Raiffeisen bank. Zaključak panela bio je da veliki potencijal leži u Bosni i Hercegovini, pogotovo onaj turistički, te da uz podršku dobrih zakonskih propisa i ubrzavanja i digitalizaciju procedura i povoljne kreditne angažmane naša zemlja može biti jedna od najpoželjnijih destinacija za ulaganje i promociju.

Cilj Konferencije bio je da kroz predstavljanje uspješnih biznisa, postavi temelje za prosperitetnu budućnost usklađenu sa evropskim standardima i vrijednostima.

Zahvaljujemo se svim učesnicima i učesnicama na svesrdnoj podršci da svoje uspješne priče podijele i sa nama, te da novim kontaktima obogate i svoje poslovne aktivnosti!

Sponzori i partneri konferencije su: Raiffeisen Bank, Avis, JYSK, Kodeks, Fondacija Mozaik, Code HUB, Festina lente i Dnevni list.

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE VIŠE

odnosi među kolegama

Čovjek je čovjeku – kolega

Ne tako davno, pjevušili smo da u svijetu postoji jedno carstvo i u njemu caruje drugarstvo. U isto to vrijeme, svečano smo se zaklinjali...