Seriju naših Networking Breakfast događaja pod nazivom “Ključne stvari za profitabilan biznis”, u organizaciji regionalne mreže za poduzetnice Women in Adria BiH, a koji su podržali naši partneri iz Raiffeisen bank BiH, AVIS i Gloria, te sufinansirala Evropska komisija u BiH, nastavili smo u Gračanici, u Hotelu Etna u Shopping centru Etna u Gračanici. I na ovom događaju razgovarali smo danas o ključnim stvarima koje muče poduzetnice, bez obzira na duljinu njihovog poduzetničkog staža, a to su uglavnom problemi vezani za brzu i efikasnu naplatu potraživanja, pravovremeno isplaćivanje zaposlenika i kvalitetan monitoring ostalih troškova poslovanja.
Program Raiffeisen banke za podršku poduzetnicama
Prvo majsko druženje sa poduzetnicama iz Gračanice na našem Networking Breakfastu ponovno je otvorila naša event managerica Vanja Spaho, koja je u uvodu pomenula ciljeve regionalne mreže Women in Adria BiH namijenjene BH poduzetnicama: “Women in Adria je regionalna poslovna mrežu koju smo počeli prošle godine graditi i u BiH, a isključivo je namijenjena domaćim poduzetnicama. S tim da ovaj projekat poduzetnicama iz BiH i regije omogućava povezivanje i umrežavanje. Ovim reginalnim projektom pod nazivom Networking Breakfast omogućavamo poduzetnicama koje započnu poslovanje da iz početne mikro faze bez velikog stresa pređu na srednji nivo poslovanja uz pomoć edukacija koje nudimo na našoj platformi, couchingom, te pomoću našeg akceleratora za poduzetnice, koji su sastavni dio svih naših regionalnih događanja. Dosada smo imali nekoliko uspješnih slučajeva umrežavanja BH i hrvatskih poduzetnica, koje su zahvaljujući upravo toj našoj regionalnoj saradnji, započele poslovanje svojih firmi u Hrvatskoj. S tim dobrim praksama nastavljamo i ove godine i na ovakvim regionalnim događajajima gdje želimo istaknuti potencijale takvog regionalnog poduzetničkog umrežavanja“.
Dževahira Halilović, direktorica Regionalnog ureda Raiffeiesen banke u Tuzli, u svom je uvodnom izlaganju na našem događaju predstavila kreditnu liniju Women in business koju je Raiffeisen banka u BiH namjenjenila ženama poduzetnicama i firmama gdje je su žene u upravljačkoj strukturi. “To je kreditna linija koju je SME tim iz Raiffeisen banke BiH kreirao i evo već duže vrijeme uspješno realizira u saradnji sa EBRD-om i koja pruža posebnu podršku ženama poduzetnicama u svim sferama njihovog poslovanja, a naročito novim klijenticama, počev od otvaranja računa do različitih pogodnosti koje poduzetnice u okviru ovog programa mogu ostvariti prilikom financijskih transakcija i ostalih financijskih benefita“, istakla je Halilović.
Poduzetnice koje su učestvovale na radionici su došle iz različitih malih i srednjih firmi, koje obavljaju različite poslove, od vlasnica i direktorica do menadžerica u prodaji i nabavi iz sljedećih firmi: Dealtrans doo, Adam co doo, Ferotest doo, Mergen doo, Refeinpoint doo, Nas Investing doo, IM Računovodtvo i consulting i Professional KOP doo.
Podrška ženskom poduzetništvu je globalni trend
Mlada financijska stručnjakinja, Amira Salihović, Asistentica menadžera u odjelu revizije u KPMG BiH , zajedno sa Eminom Japalak, Asistenticom managera u Nefinancijskom odjelu KPMG BiH uz podršku direktorice Nefinancijskog odjela u KPMG BiH, Kanite Hasković, govorile su o najčešćim izazovima s kojima se susreću KPMG klijenti iz poduzetničkog sektora s kojima se svakodnevno susreću, od onih koji su direktno povezani sa osnovnim elementima organizacijske strukture firme do glavnih financijskih pokazatelja, kao i nemjerljivoj važnosti mentorstva i umrežavanja poduzetnica. U ovodu svog predavanja na Networking Breakfastu u Gračanici su predstavile prikaz ženskog poduzetništva na globalnoj sceni, te podcrtale nužnost ženskih mentorskih i liderskih programa u profesionalnom razvoju svake poduzetnice.
Pročitajte više: Networking Breakfast u Doboju:” Izvještavanje je važan elemenat poslovanja bez kojeg nema dobrog odlučivanja”
“Iako su ste svi vi danas, žene poduzetnice, predstavnice vaših kompanija i već sprovodite svoje poslovne planove, treba otvoreno priznati da veliki dio poslovnog planiranja nije formaliziran. U skladu sa primjerima dobrih poslovnih praksi uspješnog poslovanja, ovaj segment ne bi trebao biti zanemaren obzirom da, kroz dokumentiranje poslovnog plana, investitori, odnosno vlasnici kompanija, dobivaju novu perspektivu i poglede na poslovne ideje. Formaliziranje poslovnog planiranja, te uvođenje praćenja uspješnosti postavljenih planova kroz budžetiranje i forecast na redovnoj osnovi omogućava pravovremeno praćenje i analizu poslovanja, odstupanja i uzroka za ista, kao i potencijalnih prilika koje se mogu pojaviti u samom procesu“, navela je u uvodu današnjeg predavanja Amira Salihović.
U kratkom osvrtu na standardne forme finasijskih izvještaja istaknute su ključne stavke koje su direktno vezane za “čitanje” i tumačenja finansijskih izvještaja, poput analize trendova, analize profitabilnosti, analize strukture prihoda i troškova, podjele bilansnih pozicija na kratkoročne i dugoročne stavke.
“Iako se na prvu ovi elementi svakog detaljnog financijskog izvještaja koje sam pomenula čine suhoparni i nerazumljivi oni u svakom slučaju daju pravo stanje vašeg poslovanja, tzv. krvnu sliku vaše firme“, naglasila je Amira Salihović.
Naglasila je također važnost praćenja ročne usklađenosti stavki imovine i obaveza i pravovremeno planiranje strategija za prevazilaženje perioda kada se može javiti nedostatak likvidnih sredstava. “Uz analizu profitabilnosti, planiranje i praćenje priliva i odliva, odnosno upravljanje likvidnošću, predstavljaju bitan dio upravljanja finansijama na dnevnoj osnovi, te se na taj način relativno rano mogu identificirati potencijalni izazovi i poduzeti korektivne mjere kako bi se postiglo održivo i profitabilno poslovanje, što i jeste glavni motiv naše današnje edulacije“, podcrtala je Salihović.
Digitalna rješenja su ključni elementi profitabilnog biznisa današnjice
Potom je Salihović ukazala na pregled uobičajenih ključnih pokazatelja profitabilnog poslovanja. Diskutirano je također i na koji način praćenje i kontinuirano analiziranje ključnih pokazatelja poslovanja može doprinijeti boljem donošenju odluka i postavljanju operativnih ciljeva koji doprinose profitabilnosti i finansijskom zdravlju kompanije. Detaljnije je dat osvrt na uobičajene pokazatelje koje banke prate prilikom analize klijenata i odobravanja finansiranja i kreditnih zaduženja, te objašnjeno njihovo značenje.
“Jedna od tema koja postaje sve više aktuelna su digitalna rješenja koja omogućavaju lakše i brže poslovanje kompanijama i praćenje profitabilnosti poslovanja. U današnjem okruženju kada se stvari dešavaju i mijenjaju brzo, pravovremen i brz odziv na upite i zahtjeve klijenata postaje ključni faktor kod izbora poslovnih partnera. Dok brojna digitalna aplikativna rješenja pružaju olakšicu u svakodnevnom poslovanju i operativno-administrativnim pitanjima, napomenula bih da je kod korištenja takvih alata bitno ne izostaviti korak koji se odnosi na dokumentiranje poslovnih događaja i transakcija, kao i čuvanje dokumentacije u skladu sa zakonskim odredbama i formi koja je propisana relevantnim zakonima“, istakla je Salihović.
Na bazi relevantnih iskustava iz prakse, prezentirani su praktični savjeti na kojima se mogu ostvariti uštede ili unaprijediti poslovanje, te je istaknuto da je iznimno bitno na vrijeme investirati u kvalitetnu računovodstvenu uslugu, bila ona interna ili eksterna, te ostale savjetnike angažirati po potrebi, što dugoročno pravi uštede u poreznim i drugim kontrolama, te dodatno pruža savjete o potencijalnim optimizacijama u operativnom poslovanju.
Pročitajte više: Alma Kratovac: “Bez digitalne transformacije ova zemlja ne može napredovati”
Današnje izdanje Networking Breakfast-a u Gračanici bio je izvanredna prilika za susret poduzetnica iz gračaničke regije sa financijskim eksperticama iz KPMG-a, koje su ih podsjetila na one ključne elemente profitabilnog poslovanja, s posebnim osvrtom na jasno definiranje poslovnog plana i uspostavljanje jasne strategije rješavanja kriznih situacija, a koje uključuju i porast i pad profitabilnosti, do načina na koji poduzetnice kroz svoje operativno poslovanje planiraju i propisuju operativne procedure svojih poslovnih procesa i efektivno prate poslovanje. Iako se svi ovi financijski pokazatelji u prvi mah čine neatraktivnim i suhoparnim, oni predstavljaju ključne korake u svakodnevnom operativnom poslovanju i svakako su neophodni elementi financijskih izvještaja. A bez detaljnih i iscrpnih financijski analiza i izvještaja nemoguće je osigurati profitabilno i efikasno poslovanje, niti obezbjediti pravovremeno zaduživanje kod banaka ili drugih investicijskih fondova u slučajevima daljnjeg planiranja povećanja poslovanja.
Photo: Women in Adria