Danas je u hotelu Dubrovnik u Zenici održan peti po redu Networking Breakfast, pod nazivom “Ljudski resursi za male poduzetnike”, u organizaciji regionalne mreže za žene u biznisu Women in Adria BiH, a koji su podržali naši partneri iz Raiffeisen bank BiH i AVIS.
“Žene u biznisu” je program podrške poduzetnicama
Jutarnje druženje sa zeničkim poduzetnicama započeli smo sa uvodnim izlaganjem naše event managerica Vanje Spaho, koja je pojasnila cilj našeg projekta, regionalnog povezivanja i umrežavanja poduzetnica iz BiH i Hrvatske, kojima je program Networking Breakfast omogućio da se međusobno upoznaju, povežu i unaprijede svoju svakodnevnu poslovnu komunikaciju i na taj način doprinesu rješavanju svojih poduzetničkih problema.
Azra Memić, direktorica zeničke filijale Raiffeisen banke, je u uvodu današnjeg druženja istakla važnost ovakvih okupljanja na kojima educiraju poduzetnice i pružaju im podršku u njihovom radu. “Od otvaranja pravnog lica, pa potom i otvaranja bankovnog računa i davanja drugih proizvoda i benefita, mi smo kao Banka prepoznali važnost da zajedno i sa Women in Adria projektom budemo još veća podrška našim klijenticama, poduzetnicama, na terenu. Nudimo određene kreditne linije ženama u biznisu, za investicijske projekte, također i za trajna obrtna sredstva, koja su važna ženama koje pokreću svoje biznise. Sva ova druženja imaju savjetodavni karakter, gdje mi nastojimo u druženju s našim poduzetnicama, rješiti neke tekuće probleme. Ali i pored financijske podrške koju im Banka nudi nastojimo nešto i naučiti, kao što smo danas imali priliku čuti savjete o tome kako upravljati ljudskim resursima, s kojima svi imamo problema.“
Individualni pristup upravljanja uposlenicima slijedi nakon jasnog uspostavljanja sistema
U svom današnjem predavanju “A šta ću s ljudima?” naša poznata stručnjakinja za upravljanje ljudskim resursima i upravljanje kompanijama Enisa Selmanović Salkić, osnivačica i direktorica kompanije Consultor iz Sarajeva, pričala je o trenutno aktuelnim problemima vezanim za upravljanje ljudskim kadrovima u našim firmama.
Mnoge firme se suočavaju sa istim problemom u upravljanju svojim uposlenicima, jer nemaju jasno uspostavljen sistem u svojim frimama. “Vrlo je važno da postavite sistem u svojoj firmi i kad to napravite vi ste završili 80 % posla, a onih 20% je vaš individualni pristup zaposlenicima. Nakon toga vi morate pratiti rad vaših ljudi i pratiti realizaciju onoga što ste im zadali da rade. Ne smije vam ništa promaći. Kad imate mjerljive cljeve, koji moraju biti negdje zapisani, ako ne u Excell tablici onda makar rukom moraju biti zapisani i moraju biti iskomunicirani na vrijeme, onda je sve ostalo lako”, obasnila je Enisa.
Važnost individualnog pristupa uposlenicima je takođe jedan od ključnih faktora vašeg upravljanja uposlenicima i on, kako je istakla Enisa, nikad ne prestaje, iako se može desiti da ga vaši uposlenici mogu i zloupotrijebiti.
”Kad ljudima date jasne smjernice, postavili ste jasne ciljeve, našli način da ih izmjerite, uz jasno zadane kompetencije i koristeći utvrđena znanja koja imaju vaši uposlenici, svi će raditi prema zadanom planu aktivnosti i prema vašem standardu. Problem nastaje kad nemate jasno definisan sistem i ciljeve i kad svako odluči da radi po svojim standardima. Vaši ljudi također moraju osjećati pripadnost firmi, jer njima je važno kako se osjećaju dok zarađuju platu, a onda s njima možete pričati o njihovom rastu i razvoju”, naglasila je Enisa.
Personalizirani pristup svakom zaposleniku u davanju feedbacka o radu je ključan u uspjehu
Naše današnje poduzetnice, učesnice u današnjoj diskusiji, svojim su primjerima pokazale koliko je njima bilo bitno usaglasiti zadate ciljeve po kojima svi uposlenici u firmi treba da rade sa krajnjom motivacijom i personaliziranim davanjem feedbacka o tome kako svaki uposlenik radi i šta trebaju promijeniti, odnosno unaprijediti.
Emina Talić Hakanović, odgajateljica je i učiteljica integrativne metodike, vlasnica i osnivačica privatne predškolske ustanove “Abacus” iz Zenice, koja postoji 14 godina.
“S 25 godina sam osnovala ovu Ustanovu, produženi boravak, jer nisam dobila priliku da se zaposlim kao učiteljica u školi i nakon 37 odbijenica za posao u školi sam odlučila pokrenuti svoj posao. U početku sam imala još jednu zaposlenicu, kuharicu, i dugo sam odbijala da proširim posao, ali su me financijski razlozi natjerali da zaposlim i druge ljude. Najteže mi je palo da pristanem na to da djecu povjerim drugima da rade s njima, a ja da radim s odraslima. Shvatila sam da se moram prestati baviti mikromenadžiranjem. Bilo je dosta učenja i pravljenja grešaka na tom putu. Ali sam uvidjela napredak u poslu kad sam osvjestila nekoliko stvari. Prva je da su ljudi različiti i da ja ne mogu od svakog očekivati isto, iako je završio isti fakultet i ima istu stručnu spremu i zvanje. Ja i dalje njih moram posmatrati različito, jer su njihovi kapaciteti različiti, potencijalni su im ne manje vrijedni, ali različiti. Od 15 odgajatelja koliko imamo ne mogu očekivati isto. I sada, kada zapošljavam nove ljude, ne puštam ih odmah da rade s djecom, nego neko novi uvijek najprije radi sa starijim kolegom. Ne dajemo im odmah sve upute, nego ih pustimo da rade i pratimo ko je on/ona, šta je on sam po sebi, šta su njihove prednosti, a šta mane. Jer to je ključno. Tako vidimo da li on ili ona ima dobre temelje i da li se isplati ulagati u njega ili nju. Vrlo često smo griješili kada smo davali previše uputa, jer ta osoba samo mehanički slijedi te upute, a to nije dobro. Kad smo to promijenili shvatila sam i da je moj perfekcionizam, da sve mora biti savršeno, dosta lomio ljude“, otkrila nam je Emina.
Larisa Kadić, iz firme Pero iz Zenice, koja predstavlja Centar za gradnju i uređenje doma, ispričala nam je svoje iskustvo, kada je započela svoj posao u toj firmi prije 17 godina na poziciji referentice, kad je u njoj radilo 25 zaposlenika, kojim je potvrdila ovu tvrdnju o kvalitetnoj motivaciji zaposlenika.
“U međuvremenu mi smo u firmi ove godine došli do broja od 150 zaposlenih i organizacijska struktura je narasla i ja sam dobila priliku da vodim tim od 15 ljudi. Moj izazov u ovoj godini je bio zadatak da, sjećajući se svojih referentskih pozicija, svi članovi tima koji vodim jednako doprinose u razičitim oblastima i da nema negativne energije. Smatram to važnim, jer sam željela da ovi koji rade, koji se trude i extra doprinose, da vide da sve to što rade ima smisla i da se neko ko samo tavori na poslu neće provući na temeljima njihovog rada. Uveli smo i ovo što je gospođa Enisa danas navela, taj personalizirani feedback sa zaposelnicima, i mislim da ih je to motivisalo da sve to ipak ima smisla i da tvoj rad i rast može biti sutra nagrađen tako što ćeš napredovati u firmi, jer se ljudi moraju osjetiti dijelom tima. Shvatila sam još jednu važnu stvar, a to je da manager nikad ne treba bježati od problema“, poručila je Larisa na kraju današnjeg druženja u Zenici.
Ovim današnjim zbivanjem u Zenici okončali smo ovogodišnju seriju poslovnih druženja sa poduzetnicama iz BiH, koje nastavljamo sljedeće godine u još većem kapacitetu.
Zahvaljujemo se sponzorima našeg Business Networking Breakfast Raiffeisen bank BiH i Avis.
Photo: Women in Adria