Idući u korak s vremenom i koristeći doba IT tehnologija, i računovodstvo se prilagođava promjenama. Online računovodstvo daje puno više prednosti u brzini obavljanja posla i pojednostavljenju evidentiranja računovodstvenih promjena, zbog postavke automatskih knjiženja i kreiranja izvještaja u različitim formatima. Pored toga, klijenti ne gube vrijeme dostavljajući dokumentaciju u fizičkom obliku, već dokumentaciju dostavljaju na mail, što omogućava brži unos istih u program, a samim time je i dostavljanje određenih podataka klijentu brže.
U korak s vremenom
Softveri koji prate zahtjeve tržišta i idu u korak s potrebama knjigovodstvenih agencija i privrednika, omogućavaju lakše i jednostavnije evidentiranje poslovnih promjena, kreiranje izvještaja i slično. U našoj se praksi, takođe, kao jedna od prednosti pokazalo korištenje softvera koji omogućava pristup putem aplikacije koja je dostupna 24/7, gdje nije potrebna nikakva instalacija i pristup se omogućava putem web aplikacije EcoOne, što znači da svoj dio posla možemo obavljati s bilo kojeg mjesta gdje imamo pristup internetu te rad „suvoparnog“ računovodstvenog posla možemo obavljati i van naših kancelarija te tako našu svakodnevicu učiniti zanimljivijom i produktivnijom.
Bitno je spomenuti i da određene institucije idu u korak s vremenom te nam omogućavaju elektronsko podnošenje određenih prijava i slanje određenih zahtjeva, što nam svakako olakšava i ubrzava poslovni proces. Naravno, za sada od tradicionalnog načina ostaje Zakonsko čuvanje dokumentacije u papirnom obliku, što je dobro kao dokazni materijal, što pred klijentima, što u slučaju sudskih sporova.
Pročitajte više: Mali vodič kroz PDV: stručnjakinja pojašnjava sve što trebate znati
Online računovodstvo i uspješna borba protiv hakera
U čitavom ovom procesu, prema našim iskustvima, bitno je spomenuti i da se u većim gradovima i starije generacije prilagođavaju promjenama i pokušavaju biti u skladu s vremenom, jer su uvidjeli jednostavnost obavljanja primarnih poslovnih zadataka. To pruža online računovodstvo.
Svakako, ne bih se bavila tom temom, ali nije zgoreg spomenuti, kao i u tradicionalnom obliku, mogućnost falsifikovanja i kopiranja dokumenata. To se dešavalo pa je stoga i u ovom digitalnom svijetu to mnogo jednostavnije, ali mi do sada nismo imali negativna iskustva što se tiče tog dijela posla. Naravno, hakeri su nam velika prijetnja, ali takođe, što se tiče softvera koji koristimo, i ako se radi o web aplikaciji, sistem je u potpunosti zaštićen.
Što se tiče čuvanja dokumentacije u elektronskom obliku, preporuke su da uvijek postoje dve rezervne kopije na eksternim diskovima te da jedna bude smještena u kancelarijama, a druga fizički izdvojena negdje mimo prostorija kancelarija. Također, preporuka je da se podaci prebacuju na sedmičnom, petnaestodnevnom ili mjesečnom nivou, što zavisi od količine podataka s kojim pravno lice raspolaže.
Autorica: Kristina Lazendić, finansijska direktorica, Diligence d.o.o.
Foto: Canva / privatna arhiva