Djevojčice su nekada davno zajedno s prijateljicama sakupljale i razmijenjivale papirnate salvete, neke i značke ili razglednice, a onda su mnoge od tih djevojčica odrasle i počele su, umjesto salveta i spomenara, sakupljati šolje sa raznobojnim zanimljivim natpisima, crtežima svojih strip junaka ili svojih teenage filmskih ili pop-rock zvijezda. Tako su u jednom trenutku mnoge od nas postale opsesivne skupljačice raznobojnih šolja iz kojih smo isključivo pile svoju omiljenu kafu ili samo “naš” cappuccino, neke pak zeleni ili neki drugi biljni čaj za relaksaciju i umirenje. Tako su raznobojne šolje sa samo nama dragim natpisima i motivirajućim porukama postale sastavni dio naših života i neizostavnim dijelom našeg jutarnjeg rituala. Belma Macanović je žena koja je svoj život posvetila stvaranju takvih raznobojnih šolja i donosimo vam priču o njenom malom umjetničkom obrtu pod nazivom Piko Art i dobro poznatim Piko Art šoljama.
I od hobija možeš napraviti posao
Iako je prvobitno namjeravala, studirajući Hemijsko inžinjerstvo, svoju karijeru posvetiti kreativnim procesima u hemijskoj i kozmetičkoj industriji, Zeničanka Belma Macanović odlučila je ostaviti svoje inžinjerske snove po strani i posvetiti se svom hobiju, slikanju na staklu. Danas je sretna što je prije ravno četiri godine odlučila zvanično započeti svoj profesionalni umjetnički put i otkriva nam kako ju je slikanje na keramici i staklu u potpunosti očaralo.
“Moj put u umjetnost započeo je s mojim hobijem kojim sam se bavila još dok sam išla u srednju školu. Tada sam se prvi put upoznala s bojama za staklo i keramiku. Nije ta vrsta slikanja tada još uvijek bila toliko poznata kod nas, pa mi se učinilo još zanimljivijim. U tim srednjoškolskim danima nisam bila toliko ustrajna, pa sam to nekako ostavila po strani do prije četiri godine kada sam odlučila oživjeti svoj hobi i podići to na profesionalniji nivo”, prisjeća se Belma.
Iako je ta odluka bila vrlo hrabra Belma se naprotiv nije osjećala pretjerano polaskanom, jer se našla pred gomilom nepoznatih stvari koje je trebalo riješiti u kratkom vremenskom periodu. Valjalo je hobi koji je odlučila pretvoriti u posao postaviti na noge, napraviti biznis strategiju, potom promotivnu kampanju, ovladati marketinškim trikovima…
“Prve stvari koje sam uradila su nekako logični, predstavljanje mog biznisa na društvenim mrežama i pozivanje prijatelja i poznanika da me podrže. Nakon što sam uradila prvih par komada posuđa, odlučila sam se za ime svog brenda, napravila sam FB i IG stranice i bacila se na posao marketinga. A o marketingu baš ništa nisam znala i naravno morala sam dosta učiti. Učim i dan danas. Ponekad mi se čini da jedino što učim je marketing“, kroz smijeh pominje Belma.
U svijetu mandale uz Piko Art šolje
Kreativna i hrabra kakva jeste Belma se u potpunosti u svom malom umjetničkom obrtu Piko Art posvetila izradi oslikavanju na staklu i keramici iz kojih su nastajale čarobne unikatne Piko Art šolje, tanjiri, čajnici za kafu i čaj, ali i proizvodi od drugih materijala kao što su rokovnici, kutije za nakit, table, podmetači za čaše. Te je unikatne proizvode uglavnom oslikavala u tehnici tzv. tačkanja ili mandale.
Pročitajte više: Ljekovito hercegovačko bilje temelj je brenda ovih Mostarki
Mandala je jedan od najstarijih simbola koji potiče iz tibetanskog budizma i na sanskrtu znači “krug”. Simbol mandale su cjelovitost, jedinstvo i sklad, no svaka mandala ima jedinstveno značenje. Karakteristične su za mnoge religije i istorijska razdoblja, a poznate su i starim kulturama od budističke, hinduističe, indijanske, keltske, australijskih Aboridžina, islamske, gde ih uglavnom koriste kao simbol svemira i cjelovitosti, jer upravo se ti kružni oblici nalaze svuda oko nas u prirodi.
“Mandala je motiv kojim sam nekako započela ovaj svoj mali biznis slikanja na staklu i keramici. Kada ga radim pruža mi relaksaciju i odmor, pa tako kada želim da se “odmorim” od posla uvijek uradim neku mandalu po svom ćejfu. Žao mi je što kod nas mandale nisu popularnije jer je to zaista motiv s kojim se može mnogo toga kombinovati. Često ispisujem po narudžbi neke zanimljive poruke koje su ženama i muškarcima posebno značajne i simpatične. Uvijek razmišljam kako neko “odjutri” s kafom ili čajem u šolji koju sam naslikala i to me čini sretnom“, rekla nam je Belma.
Šolja s Mumijevima joj je ipak nadraža
Budući da radi motive na staklu i keramici po narudžbi, ponuda njenog biznisa se u skladu s narudžbama njenih kupaca i širila. Kupci se javljaju sa različitim idejama, veli Belma, i ona ih nastoji pretočiti u konačan uradak, šolju, tanjir, čajnik, s nekim svojim osobnim pečatom.
“Često radim likove Mumijevih, Malog Princa, tufnice. Meni su najdraže one personalizovane narudžbe koje imaju priču i koje je nemoguće ponoviti, jer se tačno vežu za jednu osobu kojoj će taj određeni komad posuđa i pripasti“, veli Belma.
No, bez obzira što su joj zanimljivi natpisi i mandale možda najzanimljiviji motivi koje svakodnevno radi Belma priznaje da joj je ipak najdraži rad jedan posve neobičan i drugačiji. Šolja s jednim od najdražih dječjih likova iz crtića. Mumijevih.
“Iako je svaka narudžba drugačija jednu bih posebno izdvojila. To je šolja Mumijevih na ovoj slici. Volim izazove, a oslikati cijelu šolju sa ekipom Mumijevih je bio pravi izazov za mene. Bila sam baš ponosna na sebe kada sam je završila“, otkriva Belma.
Na njenom je razvojnom putu bilo različitih manje i više teških izazova, no Belma tvrdi da joj je teško izdvojiti neki posebno važan, jer sve što je prošla, kaže danas, izgradilo ju je kao umjetnicu i njen biznis kao brend. Također tvrdi i da je za uspjeh organizacija posla zaista pola urađenog posla.
Pročitajte više: Ovaj tim žena u BiH prodaje novi brend crossover automobila, Cupru!
“Trudim se da sve obaveze radim redoslijedom kako i dolaze. Tada sam nekako najproduktivnija i najviše posla uradim. Ukoliko se desi da mi neka obaveza i narudžba iskrade i ostane za poslije nisam mirna dok je ne odradim. Ponosim se time što moji radovi obišli skoro pa cijeli svijet, što su postali prepoznatljivi. Na kraju krajeva što su kupci zadovoljni i vraćaju se iznova, to mi je dokaz uspjeha“, kaže Belma.
Iako se posve neplanirano našla u ovoj vrsti primijenjene umjetnosti, priznaje da bi voljela jednog dana otvoriti svoju galeriju i radnju, ali trenutno nema takve planove u skorije vrijeme.
“Mislim da se može uspjeti i sa umjetnošću, jer se sve više i više cijeni ručni rad i uvijek ima ljudi koji su spremni platiti realnu cijenu urađenog!, veli Belma na kraju našeg razgovora.
Njene radove pod brendom Piko Art možete vidjeti na njihovom FB ili IG profilu.
Photo: Privatna arhiva