Ajla Mulalić podijelila 3 najvažnije lekcije za vođenje biznisa

Bliži se radionica Next Level Business, koja će se održati 24. i 25. maja u Sarajevu. Tim povodom odlučili smo porazgovarati sa Ajlom Mulalić, direktoricom u Invision Consultingu. Ajla se već 10 godina bavi razvojem ljudi u velikim firmama. Također, bavi se i strateškim razvojem malih firmi kroz business coaching i mentoring, zajedno sa partnerom Amirom Mulalićem.

Pitali smo je da s nama podijeli 3 najvažnije lekcije za one koji su se odnedavno upustili u avanturu zvanu vođenje biznisa. Savjeti će koristiti i onima koji ga tek planiraju pokrenuti. 

Biznis nije jednako ja, ono što treba meni ne treba nužno i mom biznisu

Ovo je sigurno jedna od najvažnijih lekcija za nekoga ko tek ulazi u biznis vode. Često biznis gledamo kroz tu subjektivnu prizmu, ne razumijevajući da sebi ispunjavamo stvari koje mi želimo. A ne razumijemo da su potrebe biznisa različite od naših potreba kao vlasnika.

“U početku sam provodila vrijeme pravljenjem sadržaja za web stranicu, od fotografija, tekstova i slično. Jer tek kad ona bude savršena, onda se mogu početi baviti prodajom. Sve ovo vrijeme dok radim na stranici izbjegavam da biznisu ispunim one potrebe koje on zaista ima kako bi bi uopće opstao, a kamoli razvijao se. Tako dok radim na web stranici, ispunjavam svoje perfekcionističke porive. Računi stižu jedan za drugim. U ovoj borbi sa troškovima sam ulazila u frustraciju i razmišljala kako da sada u ovoj SOS situaciji zaradim pare”.

To ju je dovodilo do osjećaja neuspjeha i da ne zna ni šta treba raditi. Imala je pritisak da u kratkom vremenu mora doći do rezultata. Imala je osjećaj da nema vremena, pritiskala samu sebe i dovodila u pitanje zašto ona to sve radi. Kad joj dođu klijenti i kažu da prave kompromise ondje gdje to inače ne bi htjeli, kao na primjer da daju puno niže cijene nego što bi htjeli, već zna da ispunjavaju svoje potrebe umjesto potreba koje ima njihov biznis.


Pročitajte više: Mi smo važniji


l u biznisu postoje samo dvije vrste aktivnosti

U biznisu postoje dvije vrste aktivnosti, a to su one koje donose pare i one koje troše pare.

“U početku sam znala trošiti i po 6 sati dnevno da napišem ponudu za potencijalnog klijenta, da osmislim sve do u detalj, da postavim logo na najbolje mjesto i da sve ostalo bude savršeno koliko je to moguće. Kad pozavršavam sve te stvari sa svoje to do liste, osjećala sam se super, ali to mom biznisu nije donosilo puno. Sve su to aktivnosti koje su mi popunjavale dan, činile da se osjećam produktivno, ali nisu donosile novac“.

Sati koje je provodila radeći ove stvari onda ju dočekaju na kraju mjeseca i sama je sebi trebala platiti za rad na aktivnostima koje joj nisu zaradile novac. Zato je njezin biznis tonuo. Mislila je da radi i da je produktivna, ali radila je stvari koje su biznisu trošile pare.

Zato je važno da budemo svjesni omjera ovih dviju vrsti aktivnosti u radnom danu.


Pročitajte više: Kako osnovati obrt i što morate znati o tom obliku poslovanja?


Stručnost nema nikakve veze sa vođenjem biznisa

Stručnost je preudvjet da započneš biznis u određenoj branši i sigurno je da nikad ne treba prestati učiti o onome šta radiš. Međutim, nova edukacija neće donijeti više klijenata.

“Vjerovala sam da je moj zadatak da idem na edukacije i postajem što bolji edukator ili mentor i da će to privući moje potencijalne klijente. To se nije desilo. Čak i kad sam bila u potrazi za klijentima, a nisam ih imala puno, smišljala bih načine da idem na još jednu edukaciju. Govorila sam sebi kako mi treba samo još ova jedna edukacija i onda ću biti spremna”.

Prava istina je da to nije bio slučaj. Njezin zadatak je bio da pomaže ljudima sa onim što već zna i zašto je uopće pokrenula biznis. Da pronađe ljude koji tek sada prolaze ono što je ona već prošla. Ni danas, kad već ima jako dobro iskustvo iza sebe, sa klijentima ne radi teme koje već i sama nisam prošla. Uvijek ima neko ko tek sad prolazi ono što je tebi već postao standard i možeš im dati vrijednost svojim trenutnim znanjem i iskustvom.

“Često se desi da mi klijentice dolaze i kažu kako vide konkurenciju kako rade sa lošijim alatima, materijalima, sirovinama i da imaju manje znanja, a da ipak vode uspješniji biznis. Vlasnici tih biznisa znaju da nije dovoljno samo raditi na stručnosti, nego je potrebno znati i gdje vodimo biznis i kako. Sada kad poželim neku edukaciju vezanu za ovo šta radim, prvo se zapitam kako će mi se isplatiti ta investicija i da li to mom biznisu u ovom trenutku treba”.


Pročitajte više: HR stručnjakinja Alisa Lingo: Coaching je promijenio moj život


Gdje pronaći više o ovim temama?

Amir i Ajla svakodnevno nesebično dijele ovakav sadržaj na instagram profilu @invision.consulting.

Za više informacija o radionici posjetite LINK.

Foto: PR

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

projekt embrace

Projekt EmBRACE potiče suradnju mikro i malih poduzeća u regiji. Ne...

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) sa zadovoljstvom poziva na predstavljanje novog projekta EmBRACE (Enhancing MSEs sustainaBle gRowth And CompEtitiveness) u okviru Fonda...