Tarik Musakadić dizajnira arhitektonski Samusa nakit inspirisan motivima Sarajeva

Znate li da postoji nakit koji svojim dizajnom pripovijeda nesvakidašnje priče o sarajevskim urbanim legendama, najvažnijim toponimima grada Sarajeva i njegovim arhitektonskim čudima? Postoji, naravno. Zove se Samusa, mnoge žene ga već dobro poznaju i rado nose. Živi na sarajevskoj Baščaršiji i podsjeća nas na stare tradicionalne arhitektonske elemente iz naše historijske baštine. Donosimo vam priču o tome kako je nastao taj neobičan i unikatan brend nakita.

Arhitektonski Samusa nakit inspiriran motivima Sarajeva

Odrastajući u očevoj zlatarskoj radionici, s gotovo stogodišnjom tradicijom proizvodnje nakita od zlata, Tarik Musakadić je još od malih nogu bio zaražen čarima zlatarskog zanata i bio opčinjen tajnama stvaranja zlatnog nakita, ni ne sluteći da će mu dizajn nakita kasnije postati glavna životna odrednica. U početku je Tarik želio projektovati isključivo zgrade i druge kapitalne objekte, pa je 2009. slijedeći svoju želju diplomirao na Arhitektonskom fakultetu u Sarajevu. No, ljubav iz djetinjstva prema nakitu i povezanost s očevom zlatarskom radionicom odvela ga je u posve drugom smjeru. Iako se u potpunosti, kako priznaje, nikad nije odrekao svoje struke i projektuje punom parom, s velikom ljubavlju i predanošću, koja bi se mogla nazvati i velikom strašću, Tarik danas projektuje i dizajnira nakit brenda Samusa.

Obzirom da je moj otac zlatar, boravak u njegovoj zlatarskoj radionici i interesovanje za stvaranje nakita je za mene svakodnevnica od malih nogu. Kad sam završio arhitekturu odlučili smo da probamo udružiti arhitekturu i zlatarstvo i tako je nastao arhitektonski nakit koji je inspirisan arhitekturom i motivima Sarajeva i BiH. I tako je 2017. nastao brend Samusa. A ime je brenda jednostavna kombinacija početnih slogova imena mog grada i mog prezimena“, otkriva nam Tarik.

Samusa nakit
Samusa prsten Kolo

Arhitekte zbog svoje umjetničke orjentacije njihova brojna interesovanja često odvedu u različitim smjerovima, ponekad ka dizajnu namještaja, odjeće, nekih kućanskih potrepština, modnih ili nekih drugih accessoira, a ponekad završe i u segmentu dizajna modnog nakita. Tako su i Tariku njegove arhitektonske vještine i znanja pomogle da oplemeni očev dotadašnji biznis, spoji tradiciju i modernu arhitekturu i dizajn i napravi posve novi i drugačiji brend nakita.

Generalno arhitekti imaju veoma široka interesovanja, počevši od dizajna pa do tehnologije izrade svih vrsta predmeta. Mišljenja sam da ukoliko neko želi da svoja interesovanja pretvori u biznis, mora napraviti selekciju interesovanja i posvetiti se razradi ideje. U našem slučaju, već smo kroz porodični posao imali svu infrastrukturu za proizvodnju i prodaju nakita, i prirodno je bilo da izaberemo nakit koji će biti naš medij putem kojeg ćemo promovisati kulturno historijske vrijednosti našeg grada i države, pojašnjava Tarik.

Tradicionalni arhitektonski elementi na modernom nakitu

U moru različitih proizvoda, pa i nakita s motivima grada Sarajeva valjalo je pronaći neku novinu koja će njihov brend Samusa znatno razlikovati od ostalih na tržištu. Lajtmotiv koji se krije iza neobičnih formi koje nastaju u Samusa radionici je od početka inspiriran historijskim motivima grada Sarajeva i BiH. Njihov je cilj bio vrlo jasan jer su željeli da daju “svoj doprinos zaštiti kulturno historijskih vrijednosti na kreativan i nestandardan način”.


Pročitajte više: Sabina Piknjač se vratila u Sarajevo iz kojeg vodi muzičke škole


Nakit koji nastaje u Samusa radionici proizvoden je od srebra, a u njihovoj ponudi naći ćete prstenje, naušnice, ogrlice, broševe, narukvice s najvažnijim arhitektonskim motivima grada Sarajeva od motiva Vijećnice, Begove džamije, Sebilja, Katedrale srca Isusova, potom motiva s bosanskih ćilima, te detalja kao što su čuvena rozeta s Katedrale srca Isusova i vitraž sarajevske Vijećnice.

Samusa nakit
Samusa Mušebak i Vijećnica prstenje

Svjedoci smo da promjena stila života i zub vremena nagrizaju predmete koji svjedoče o načinu života naših predaka, i oni će u jednom trenutku biti vidiljivi samo u literaturi i muzejima. Naša misija je da kroz nakit svakodnevno ljude podsjećamo na te vrijednosti. Primjer bi bio naša kolekcija “Mušebak”, koja govori o jednom tradicionalnom arhitektonskom elementu na starim kućama koji je gotovo potpuno nestao, a koji je pored estetskih kvaliteta igrao važnu ulogu u očuvanju intime, koja je u društvenim odnosima u tom periodu bila jako važna“, podsjeća Tarik.

Nadogradili smo očev postojeći biznis

Poduzetnicima koji započinju od nule graditi svoj posao i stvarati brend nije nimalo lako odvažiti se na tu poduzetničku avanturu. Onima koji ulaze u porodični biznis, već etabliran i razrađen, ta je avantura puno jednostavnija, no i ona sa sobom nosi rizike i izazove druge vrste. Tako i Tarik tvrdi da je njihova velika sreća što su “kroz novu i inovativnu ideju samo nadogradili već postojeći biznis i samim tim izbjegli uobičajene izazove na početku”. No, priznaje i da je “uvijek izazov održati interesovanje za svoje proizvode, i da to zahtijeva veliku i konstantnu posvećenost“. 

Kad su 2017. godine osmislili svoj novi brend i počeli sa radom pobudili su veliko interesovanje medija, što im je, kao posve neočekivani vjetar u leđa, u velikoj mjeri pomogao da se za njih čuje. Ali, ih je taj sjajan start, vinuvši ih u zvijezde, obavezao i na vrlo istrajan rad i ulaganje u razvoj biznisa.

To nam je u konačnici izuzetno pomoglo da se šira publika upozna sa našim radom, a jako brzo smo dobili pozitivnu povratnu reakciju i shvatili da imamo ideju koju vrijedi razvijati. Svi mi puno radimo, pa samim tim često i griješimo, te nam se  dešavaju i nezgodne stvari, ali trebamo biti svjesni da je sve popravljivo i biti uvijek spremni da priznamo grešku i da damo sve od sebe da je popravimo“, veli Tarik.

Njihov Samusa nakit je danas vrlo prepoznatljiv i žene ga jako vole. Nose ga mnoge obične žene, ali i one viđenije, poput Amre Silajdžić Džeko, za koju Tarik priznaje da je “definitivno njihov najveći promotor, koja sa ekipom iz OREA bazaar platforme ulaže mnogo ljubavi i energije u promociju malih kreativnih biznisa poput našeg”.

Samusa nakit
Amra Silajdžić Džeko nosi Milje Samusa nakit

Pored Amre tu su i gradonačelnica Benjamina Karić, Amira Medunjanin, Belma Tvico Stambol, Lejla Zvizdić, Alena Džebo, Maja Čengić Miralem, Aida Đapo, Enisa Njemčević, Erna Saljević, Lejla Durmo i mnoge BH dame koje nam daju iznimnu podršku u promociji našeg rada“, veli Tarik.


Pročitajte više: Naida i Ismet Lisica: Dizajn je naša porodična priča s kojom smo oživjeli očev zanat


Njihov nakit vam može poslužiti kao jako zgodan poklon za nekog koga želite usrećiti, a iako su svi vrlo šarmantni i svaki na svoj način vrlo poseban, Tarik ističe da je “među najposebnijim definitivno Sarajevo Ring“.

To je naš prvi model koji je nastao spontano kao poklon za porodičnu prijeteljicu i on je povukao ideju nastanka brenda i eto kroz sve ove godine postao jedna od najomiljenijih naših proizvoda“, otkriva Tarik. Na kraju našeg razgovora pomenuo je i vrlo zanimljivu činjenicu da se ove godine, u sklopu promocije TV serije Kotlina u produkciji Content laba BH Telecoma, uspješno okušao i u dizajniranju oficijelnog suvenira serije Kotlina.

Samusa nakit možete pogledati i kupiti u zlatarskoj radnji Musakadić koja se nalazi u Sarajevu, na adresi Veliki Mudželiti br.7., a online kupovina je moguća na platformi Oreabazaar.

Photo: privatna arhiva

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

tuširanje vrućom vodom

Zašto se ne biste trebali svaki dan tuširati vrućom vodom?

Iako je tuširanje vrućom vodom jako ugodan osjećaj, novo izvješće koje je objavio The New York Times sugerira da bi to moglo izazvati probleme...