Selma Omić iza sebe ima 26 godina profesionalnog iskustva u bankarskoj industriji – tijekom kojih je svjedočila brojnim promjenama. Zahvaljujući njima danas ima “punu torbu“ znanja koja su ključna za razvijanje karijere u ovoj industriji, a na našoj Konferenciji za žene u bankarstvu i sektoru finansijskih usluga otkrila je neke od njih. Osim što smo saznali njezin osobni stav prema poslu, približila nam je i ulogu Operacija u bankama, ukazujući na razlike između percepcije i realne važnosti, te utjecaj efikasnosti procesa na rezultat i reputaciju banke. Osvrnula se i na pravila koja je važno slijediti, ali i na ona koja je bolje prekršiti.

Bogato karijerno iskustvo
Diplomirala je 1991. godine na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu, odsjek Poslovna ekonomija, te na istom Fakultetu magistrirala Menadžment i organizaciju 2012. godine (zajednički Master program s Adizes Academy of Management, SAD). Završila je brojne lokalne i međunarodne, stručne i menadžment programe.
Karijeru je započela 1997. u Central Profit banci, gdje je između ostalog bila zamjenica izvršnog direktora odgovornog za Operacije HVB Central Profit banke. Od 2007. nastavila je obnašati vodeću poziciju u Operacijama u Sparkasse Bank, Hypo Alpe Adria Bank Mostar i Banja Luka, te Sberbank Sarajevo, s reputacijom ekspertice sa zavidnim iskustvom u projektima spajanja banaka, organizacijske transformacije i sistemske migracije. U vrijeme angažmana u Sberbank bila je članica Nadzornog odbora društva BamCard Sarajevo, te je bila članica Komisije za platni promet pri Udruženju banaka BiH.
U oktobru 2016. prihvatila je veliki poslovni izazov na poziciji članice Uprave (COO) u Addiko Bank, gdje je bila odgovorna za: transakcijsko bankarstvo, dokumentarne poslove, upravljanje gotovinom, back-office riznice, kartično poslovanje i upravljanje ATM mrežom, administraciju klijenata i računa, prinudnu naplatu, administraciju kredita, dokumentacioni centar, informacijske tehnologije, informacijsku i fizičku sigurnost, zaštitu podataka, upravljanje imovinom, nabavku, optimizaciju troškova… Zajedno sa ostalim članovima Uprave i svojim timom, uspješno je upravljala projektom kompletne transformacije Banke.
Selma je aktivna i u ulozi mentorice u projektu Ženska Mentorska Mreža u organizaciji Addiko Bank i Deloitte BiH, od samog pokretanja 2021. do danas. Trenutačno je na poziciji pomoćnice direktora za ekonomske poslove i operacije u kompaniji Energoinvest d.d. Sarajevo.
Pročitajte više: Ključ uspjeha u kompleksnom bankarstvu? Upornost i otvorenost prema ljudima i i klijentima!
Važnost osobnog brendiranja
S obzirom na svoje bogato karijerno iskustvo, Selma je na našoj konferenciji istaknula da se promjene danas događaju brže i intenzivnije no ikad. Ipak, kako je rekla, postoji nešto što se nikad neće promijeniti, ono nešto što nas čini ljudima – a to su naše emocije, stavovi i odnos prema drugim ljudima, kao i prema poslu. Stoga nas, smatra Selma, umjetna inteligencija nikada neće moći zamijeniti, a spomenute komponente su ono nešto što nas u stvari i brendira.
“Naše brendiranje je ono što mi napravimo na svom životnom putu sa svojim stavovima, sa svojom željom i sposobnošću da uložimo sebe, svoje vrijeme, svoj trud, svoje znanje u taj neki svoj životni put, koji se uglavnom svodi na odnos sa ljudima. Mi smo usmjereni jedni na druge. I to što gradi naš put i naš brend, uglavnom radimo potaknuti željom da pomognemo ljudima sa kojima smo na tom putu“, objasnila je Selma.
Upravo je brendiranje bankarskih operacija bilo tema Selminog predavanja, a publici je otkrila i kako izgraditi prepoznatljivost i povjerenje. Osobno brendiranje opisuje kao spoj autentičnosti, kredibiliteta i povjerenja.
„Lično brendiranje je proces, nije nešto što se dešava preko noći. Nije sprint, više liči na maraton, proces koji zahtijeva da u rad s ljudima uložite sebe i svoje vrijeme. Proces koji zahtijeva veliku upornost, strpljenje, znanje, iskustvo i vrlo često puno odricanja. Stoga je najbliži maratonu, ako razmišljate na duge staze“.
Njezin osobni stav i pristup poslu je vrlo jasan: nema problema za koji ne postoje bar dva rješenja, “ne može“ nije opcija odgovora klijentu ako nemate jake argumente, “nije moj posao“ nije opcija odgovora kolegama, te “ako nešto nije izričito zabranjeno, onda je dozvoljeno“.
Pročitajte više: Konferencija za Žene u bankarstvu i sektoru financijskih usluga ukazala je na sve veću upravljačku moć žena u bankama
Selma Omić o Operacijama u bankarstvu
Kad je riječ o bankarskim operacijama, one su često percipirane kao nepopularan i nekreativan posao koji mogu raditi svi bez previše razmišljanja. Ipak, stvarnost je drugačija. Bankarske operacije su jedan vrlo dinamičan segment koji traži preciznost, pravovremenost i točnost. Dotiče se svih segmenata u banci, zahtijeva poznavanje rada sistema, obavezno poznavanje zakonskih propisa, te ga Selma opisuje kao “posljednju liniju obrane“ da se nešto ne uradi pogrešno – s obzirom na to da su uglavnom na kraju procesa.
“Kreativnost je pak itekako potrebna baš tu, da u moru tih bankarskih ‘ne može’, kažete kako nešto ipak ‘može’ ako dovoljno znate i volite posao koji radite”.
Efikasnim operacijama banke dolaze do zadovoljnih klijenata, a time i do boljih poslovnih rezultata.
“Ja volim reći da su operacije kičma banke koja čitavo tijelo drži uspravno. Kada je sve kako treba i sve radi, nitko ih ne spominje jer se to podrazumijeva, ali kada nije – svi putevi vode tamo. Operacije su jako bitne, ali za dokazivanje te hipoteze treba jako puno rada, truda, strpljenja i ožiljaka na jeziku, ali što u konačnici, kada se dokaže, mnogo i vrijedi“.
Pročitajte više: Održana je večera za žene u bankarstvu i financijskom sektoru u hotelu Hills
Kako izgraditi uspješan tim?
U cijeloj priči veoma je važno izgraditi uspješan tim, a lideri će u tome sigurno uspjeti ako slijede nekoliko Selminih uputa. Kao prvo, važno je poštovati svakog člana tima i svakome dati jednaku šansu, fokusirati se na služenje, a ne na upravljanje, osigurati pozitivan radni prostor i njegovati dobre međuljudske odnose stalnom, efektivnom i iskrenom komunikacijom. Nadalje, potrebno je poticati i njegovati rast svog tima, pokazati istinsku i iskrenu zahvalnost, ali ipak postaviti i granice.
Postoji i nekoliko pravila koje je potrebno prekršiti, a to su: “igraj na sigurno“, “ne ljuljaj čamac“, “ne vrijedi se truditi – to je nemoguće“, “ne donosi odluku dok nisi potpuno sigurna da je ispravna“ i “strogo se pridržavaj plana“.
Prisjetila se kako je, u koju god bi banku došla, za razliku od nekih svojih kolega, učinila najbolje što je mogla s ljudima koje je tamo zatekla.
“Najlakše je bilo dovesti svoje ljude sa sobom, koji će sigurno uspješno uraditi sve što je potrebno. Međutim, po meni je najkorektnije bilo učiniti najbolje sa ljudima koje negdje zatekneš. Svi su oni po meni zaslužili da prvi dobiju šansu da nastave tu raditi, to je njihova organizacija, vi dolazite kao novi član tima… I tako krenete da radite s onim što imate, a stara je narodna da ne pravi pitu onaj ko ima, nego ko je naučio… Taj je pristup mnogo teži, i ne zaslužuju ga svi definitivno, ali je dugoročno bolji i isplativiji. Tek kad vidite da negdje zaista ne ide, eksterno zapošljavanje je naravno opcija“.
Pročitajte više: Žene u BiH su liderice u bankarstvu i sektoru finansijskih usluga
‘Vodstvo nije upravljanje, nego rad s ljudima…’
Tako je Selma uvijek uspijevala okupiti grupicu vrijednih, dobrih ljudi s kojima je radila na projektu. Uvijek je birala ljude sa stavom, koji imaju svoje mišljenje, s kojima se ne mora nužno slagati, ali koji su vrijedni, pošteni, lojalni organizaciji i koje ostatak organizacije cijeni i uvažava. Kako kaže, uvijek je rado preuzimala rizik nižeg tehničkog znanja, u zamjenu za stav i personalne vještine. Tko hoće da uči brzo nauči, a dok ne nauči Selma je rado pomagala i bila mentor.
“Vodstvo nije upravljanje, nego rad s ljudima, poštovanje svakog člana tima i zajednički trud u postizanju ciljeva“.
Selma je svoje izlaganje zaključila porukom ženama da vjeruju u sebe i svoje kompetencije, prepoznaju prilike, koriste empatiju i emocionalnu inteligenciju u radu s drugim ljudima, jer ne znaju kome će možda biti inspiracija.
“Ništa nas ne smije obeshrabriti i ništa nije rezervisano samo za muškarce. Budite autentične kakve i jesmo, pokažite empatiju i iskrenost, saosjećajnost, pokažite da ste prehrabre, ali nekad i ranjive – pa to je ljudski. I nemojte to nikad podcijeniti! Nemojte se nikad podccenjivati i uradićete stvari za koje niste ni sanjali da možete. Uložite u sebe, radite sa ljudima, razvijajte sebe i ljude oko sebe, gradite svoj put i dopustite svom brendu da vas vodi ka neograničenim mogućnostima“.
Foto: Canva / Privatna arhiva / Women in Adria