Čovjek u životu najviše vremena provede u krevetu. Čak 33 godine. Statističari su izračunali da čovjek u svojih 75 godina, od 33 godine koje provede u krevetu, 26 godina spava. A znate li kakvu li odjeću za spavanje nosi? Šta nose žene, a šta muškarci? Vole li žene više spavati u spavaćicama ili pidžamama? O svemu tome smo razgovarali sa poduzetnicom iz Bijeljine, Tamarom Đurić, koja je svoju karijeru posvetila kreiranju odjeće koju najduže nosimo u našim životima. Onoj u kojoj idemo u krevet i u kojoj spavamo. Upoznajte u nastavku Tamarin brend Sleepweek čija svilena odjeća za spavanje oduševljava žena.
Svileni program za spavanje za ultimativni komfor
Za sebe će Tamara odmah na prvu reći da je inovatorica u modnoj industriji, prije no modna dizajnerica. Kombinirajući svoje znanje diplomirane ekonomistice i ekološki vrlo osviještene ljubiteljice mode, a povrh svega brižnom njegovateljicom poštovanja spram “vintage” modnih stilova svoje majke i bake uz koje je odrastala i čiju je garderobu prepravljala kao klinka, Tamara je osnovala svoj inovativni modni brend posvećen odjeći za spavanje, Sleepweek, i opravdano nosi titulu modne inovatorice.
“U oblasti poslovanja kojim se bavim ja sam pionirka, zagovornica ideje održivog razvoja i učesnica u brojnim projektima koji su donijeli inovacije na naše prostore u oblasti proizvodnje odjeće. Upotreba deadstock i leftover materijala, kao i reciklaža i upotreba biorazgradivih materijala u izradi odijevnih komada su ideje budućnosti koje su, zahvaljujući brendu Sleepweek, naročito kada govorimo o svili i brendu Magbago, te materijalima nove generacije, stigle na naše prostore“, objašnjava Tamara.
Njeno interesovanje za nije nastalo posve slučajno. Gradila ga je godinama tragajući za najboljim rješenjem za osobe koje imaju probleme sa kožom, od suhe kože do dermatitisa.
“Detaljnim istraživanjem došla sam do podataka o izuzetno visokom procentu ljudi koji imaju problem sa suhom kožom i dermatitisom. Kako se kompletan ljudski organizam najbolje revitalizuje u procesu spavanja, tako sam došla na ideju da početni korak u mom poslovanju bude „svileni program“ za spavanje – onaj koji će koži omogućiti komfor tokom spavanja. Dakle, tragajući za rješenjem za svoj lični problem, došla sam do svoje poslovne ideje. Samo prirodni materijali dopuštaju koži da diše i omogućavaju njenu normalnu hidrataciju. Tako je nastala ideja o stvaranju odijevnih predmeta od svile pod imenom Sleepweek”, prisjeća se Tamara.
Pionirka u svijetu održive mode
U gotovo svim poduzetničkim projektima prvi poslovni koraci nisu nimalo jednostavni, no svi potvrđuju da s vremenom postaju sve sigurniji. Živeći u zemlji u kojoj je nabavka bilo kakve neobične i nesvakidašnje sirovine često nemoguća misija Tamara navodi, na početku našeg razgovora, da je taj poslovni segment i njoj predstavljao najveći problem u kreiranju brenda.
Pročitajte više: Sestre Irma Krvavac i Erna Saljević: “Freya i Anre by Erna su spoj muške i ženske energije u jednoj ženi”
“Naime, doći do svile i materijala tzv. nove generacije nije nimalo jednostavno, tako da te materijale nabavljam u Švajcarskoj, Francuskoj, Italiji (svila) i dalekoj Indiji (materijali nove generacije). Prava svila, tj. multifunkcionalni odjevni komadi za dame, napravljeni od prave svile, bili su moja početna poslovna ideja. Vremenom sam shvatila da želim da odem korak dalje i pokušam da dođem do veganske svile i drugih biljnih materijala“, ističe Tamara.
Međutim, nije nabavka posebne svile bila jedini problem s kojim se Tamara susretala na počecima svog rada. Prateći svoje snove o ekološki održivoj proizvodnji i stvaranju modnog brenda koji s ponosom može tvrditi da pripada održivoj modnoj industriji Tamara je odlučila istrajati u svojim snovima i na tržištu ponuditi nešto potpuno drugačije.
“Veliki izazov u mom poslovnom poduhvatu, nesvakidašnjem za sredinu u kojoj živimo, bio je već prethodno pomenuta problematika nabavke prirodnih i veganskih materijala, uz da dodam neizostavni finansijski momenat. Ali je to bilo i saznanje da na našim prostorima još uvijek nije dovoljno razvijena svijest o štetnom uticaju vještačkih materijala, u modnoj industriji posebno, koji su, naše tržište, nažalost, doslovno preplavili. Održiva moda u ovom regionu je koncept koji tek sada traži put do korisnika, tj. kupaca. Ipak, ne mogu ne istaći da su prvi i najveći izazovi naše malo i nedovoljno razvijeno tržište i poreska politika države koja nikako ne ide na ruku preduzetnicima i početnicima“, tvrdi Tamara.
Znate li šta su to materijali nove generacije?
O održivoj se modi dosta govori u posljednjoj dekadi, jer je vladajuća modna industrija i tzv. fast fashion, postala najveći svjetski zagađivač okoliša. Vrlo često nam se dešava da ekološku osviještenost generacije Z iliti millenialsa gledamo s gnušanjem i velikim podozrenjem, tvrdeći da je to još jedna zapadnjački trend. No, je li baš tako, pitamo Tamaru.
“Materijali nove generacije pretežno nastaju od nusprodukata prehrambene industrije (fruit waste & food waste). Konkretno, u pitanju su materijali nastali od narandžine kore, banane, aloe vere, lotusa, ruže, bambusa, soje (veganski kašmir). U procesu bojenja veganskih materijala koristi se tzv. natural dying tehnologija, odnosno tkanina se boji upotrebom biljaka, kao što su indigo, kadifa, orahovina, nar, zerdelija (listopadno stablo iz porodice ruža), madder, istočno-indisjko crveno drvo i itd., a tu su i eco print i tie dye bojenje. Vrlo je bitno da naglasim činjenicu da svi pazimo kakvu hranu konzumiramo, koje proizvode za čišćenje koristimo, ali kada je u pitanju odjeća koju nosimo tu već manje vodimo računa. Zanemarujemo činjenicu da je koža najveći ljudski organi i da apsolutno sve što na nju stavimo, uključujući i odjeću, ona apsorbuje u organizam. Važna karakteristika ovih materijala je i biorazgradivost, što znači da, ako komad prirodne ili veganske tkanine ostane na tlu, za dvije godine će, kompostiranjem, od njega nastati gnojivo. Nasuprot ovoj činjenici, ako komad sintetike ostane na tlu, on se nikad neće kompostirati, niti razgraditi, tako da tu leži glavni problem, odnosno razlika“, pojašnjava Tamara.
Sleepweek je brend koji spada u tzv. slow fashion, odnosno “sporu modu”, što ga u odnosu na druge brendove na tržištu posebno izdvaja, a Tamara nam objašnjava šta to ustvari znači:
“U tzv. “sporoj modi“ materijali koji se koriste su prirodni, što znači da je za njihovu proizvodnju potrebno mnogo vremena, a to svakako, utiče i na cijenu, kako materijala kao sirovine, tako i na cijenu finalnog proizvoda. Istovremeno, insistiramo i na multifunkcionalnosti odjevnih predmeta, na eliminisanju otpada u toku proizvodnje, tako što nastojimo od otpada napraviti modne dodatke. Još jedan korak ispred koji činimo je favorizovanje digitalizacije i sa linijom “Magbago” uvodimo digitalne tag-ove umjesto opštepoznatih klasičnih etiketa na proizvodima“.
Pročitajte više: Pitali smo stručnjakinju: Što će biti s cijenama nekretnina u BiH?
Svileni multifunkcionalni odjevni predmeti koje žene vole
Svila je odvajkada predstavlja poseban prestiž u odijevanju i slovi za najljepšu i najelegantniju sirovinu od koje se proizvode odijevni artikli i za svakodnevno nošenje i za spavanje. Sleepweek trenutno nudi haljine, spavaćice, setove, ogrtače, suknje, pantalone i topove od svile.
“Iskustva naših klijentkinja su zaista pozitivna. Najviše njih dijeli mišljenje da, poslije nošenja nekog odijevnog komada od ovih specifičnih materijala, uočavaju ogromnu razliku u odnosu na komade od vještačkim materijala, sintetike i poliestera. Razlika se ogleda u efektu na kožu, osjećaju prijatnosti i činjenici da je poslije nošenja svile na koži i sama koža „kao svila“. Takođe, akcenat stavljaju na kvalitet izrade, jer je u pitanju ručna, tj. komadna izrada. Prethodno pomenuta multifunkcionalnost im je važna, jer to daje mogućnost za bezbrojne modne kombinacije“, pojašnjava Tamara.
Planova za budućnost Tamara ima mnogo, i onih kratkoročnih i dugoročnih. A kad pominjemo materijale nove generacije i aktuelne planove Tamara užurbano radi na pripremi cijele predjesenje, odnosno pre-fall, kolekcije. “Trenutno radimo na razvoju novog brenda Magbago, koji će u svojoj ponudi imati odjeću nastalu od materijala nove generacije, narandžine svile, lotusa, konoplje, banana, mlijeka…Mislim da će to biti veliko iznenađenje za naše klijentice“, veli Tamara.
Ako vas zanima kako izgleda kompletan svileni program za spavanje iz asortiman Sleepweek-a svakako ga možete pogledati u njihovoj online prodavnici Sleepweek i na Orea platformi.
Photo: Sleepweek