U Bihaću je održan drugi Networking Breakfast

Drugi po redu, Networking Breakfast, održan je jučer u Bihaću u hotelu Emporium, pod nazivom “Ljudski resursi za male poduzetnike”, u organizaciji regionalne mreže za žene u biznisu Women in Adria BiH, a koji su podržali naši partneri Raiffeisen bank BiH, Avis i Kolektiv doo/Moj posao.ba.

Na samom uvodu poduzetnice iz Unsko Sanskg kantona koje su bile učesnice na jučerašnjem Business doručku pozdravila je Vanja Spaho, event managerica Women in Adria BiH tima, koja je naglasila važnost okupljanja žena poduzetnica na cjeloj teritoriji BiH u jednu efikasnu regionalnu poduzetničku mrežu koja će biti oslonac u komunikaciji i umrežavanju žena poduzetnica iz BiH i Hrvatske.

Vanja Spaho

Poduzetnice je u uvodu pozdravio Muamer Mujić, regionalni rukovodilac za podršku prodaji, iz poslovnice Raifeissen banke u Bihaću, i predstavio je program Raiffeisen banke Women in business, posebno kreiranu kreditnu liniju za žene poduzetnice, odnosno za firme u kojima upravljaju žene ili je management u rukama žena. Ovo je kreditna linija koju je Raifeissen banka realizirala u saradnji sa EBRD-om, a koju također podržava i naša regionalna poduzetnička mreža Women in Adria BiH.

Muamer Mujić, Raiffeisen bank

Na tržištu rada najbolji kandidati biraju najbolje firme

Na prezentaciji koju je održala Ivana Zeljković iz firme Kolektiv/Moj posao.ba bilo je govora o vrlo aktuelnoj temi o ljudskim resursima, novim trendovima na tržištu rada BiH i svijetu te procesu regrutacije budućih uposlenika.  

Ivana je naglasila da se Kolektiv doo, kao firma koja je dugogodišnji lider na tržištu rada u BiH, bavi istraživanjima tržišta rada i “uvidjeli su u svojoj dugogodišnjoj praksi da Zavodi za zapošljavanje imaju u evidenciji veliki broj nezaposlenih, ali kad vam treba konkretno neki radnik neće vam ga isporučiti, a i ako vam ga isporuči pitanje je da li taj radnik zainteresiran da uopće radi kod tog poslodavca”. Također je istakla da su Zavodi za zapošljavanje u BiH socijalne ustanove za vođenje nezaposlenih, a ne tražioca posla i vrlo često se dešava da brojke o nezaposlenima koje dobivamo od Zavoda za statistiku i Zavoda za zapošljavanje ne odgovaraju stvarnom stanju na terenu. 

U svom izlaganju Ivana je predstavila Employer branding, kao vrlo važan segment u kreiranju poslovnog imagea firme kako bi što lakše privukli buduće uposlenike. “To je nešto o čemu se danas jako puno govori, jer Employer branding dolazi iz viđenja onih koji već rade za vas na, a govori o tome kako vas drugi vide kao poslodavca, kakvu vi kulturu razvijate unutar firme, što je ustvari širenje njihovog mišljenja o tome kako su zadovoljni s vama. Također je važan jer kreira ono što drugi o vama pričaju i kako vas drugi vide kao poslodavca. To je ono na čemu ćemo svi morati da radimo u budućnosti, jer najbolji kandidati biraju najbolje firme, a ne obrnuto. Nema više trenda da firme prilaze najboljim kandidatima, nego kandidati sami prilaze firmama. Ako želite da vaš tim čine mladi, potencijali kadrovi onda morate napraviti takav Employer branding svoje frime da biste privukli nove radnike, da vide vašu firmu kao poželjnu za rad i da žele da rade za vas”, istakla je Ivana.


Pročitajte više: U Tuzli je održan naš prvi Business Networking Breakfast “Ljudski resursi za male poduzetnike”


Jasna komunikacija radnih zadataka je važna u motivaciji zaposlenika

Ivana Zejković je istakla da su istraživanja njihove firme pokazala da su poslodavci u našoj zemlji “skloni sami da rade proces regrutacije uposlenika, jer direktori firmi misle da sami to najbolje znaju”. 

Postavljamo procese onako kako mi mislimo da treba a to ne doprinosi napretku. Umjesto da angažujemo nekog sa strane, da outsourscamo profesionalnu agenciju, nekog ko će objektivno sa strane sagledati taj proces, naročito kad počinjemo biznis, jer ne znamo šta treba na tržištu, mi to radimo sami i pravimo najveću grešku”.

Business Networking Breakfast u Bihaću

Još jedna od velikih grešaka u poslovanju, koju su definirali svojim istarživanjima na terenu, je i pomanjkanje jasne komunikacije radnih zadataka uposlenika u tzv. onboarding procesu upoznavanja novog uposlenika sa procesom rada u firmi.

Nužno je definirati jasno radna mjesta i da bi vaši zaposlenici mogli znati šta da očekuju od vas i kako mogu komunicirati s vama kao poslodavcem. Zaposlenici su definitivno motiviraniji što su informativniji”, pojasnila je Ivana.

Jedna od učesnica na predavanju poduzetnica i suvlasnica firme Invision Ajla Mulalić je potvrdila važnost valjane onboarding procedure ispričavši prisutnima slučaj iz svoje prakse kada su nedavno radeći sa jednim klijentom na uspostavljanju jasnih matrica radnih zadataka i pravila unutar firme unaprijedlili poslovanje te firme sa jasno definiranim onboarding procesom, kojim su u konačnici uštedili značajna financijska sredstva u visini nekoliko destina hiljada KM, uspostavljajući jasnu onboarding proceduru prilikom primanja novih uposlenika u firmi.

Problem s nedostatkom radne snage prisutan je u cijeloj zemlji

Na našem Business Networking Breakfast imali smo jučer veliki broj poduzetnica iz Unsko Sanskog kantona iz različitih branši poslovanja, koje imaju istovjetne probleme u svojim firmama.  

Nazifa Alijagić

Nazifa Alijagić, direktorica firme Grafičar iz Bihaća, koja posluje već 42 godine i bavi se grafičkom proizvodnjom, prodajom školskog i kancelarijskog materijala je izjavila za naš portal: “Svi se nadamo da ćemo rješiti neke aktuelne probleme ne samo u našoj frimi, i u cijelom kantonu vezano za ljudske resurse, pogotovo njihovo obrazovanje i usavršavanje. Na području našeg kantona i naše zemlje nemamo škole koje su adekvatne za našu struku, jer nema srednje grafičke škole, a i Grafički fakultete nam ne pruža dovoljno kadra. Mi smo primorani da na razne načine pokušavamo rješiti taj problem, stručnim osposobljavanjem radnika koji nisu te struke, prekvalifikacijom drugih radnika koji žele raditi, a takvih je sve manje”. 

O problemima sa nedostajućom radnom snagom u turizmu i hotelijerstvu govorila je i direktorica i suvlasnica hotela Emporium u Bihaću Amela Alagić.

Amela Alagić

Ovaj hotel je otvoren 2012., a ranije su ga vodili moji roditelji i nakon njihove smrti preuzeli smo ga moj brat i ja. Voditi biznis danas je jako teško, ima puno prepreka i barijera, ali je puno lakše kad je tu uključena obitelj. Ali mi ne bi napravili nikakav rezultat bez kvalitetnog tima, bez ljudi koji su na rukovodećim mjestima, koji nose ovaj posao u našim objektima. Naš najveći problem sada je radna snaga, odnosno sezonski radnici. Primorani smo da uvozimo ljude iz vana, iz azijskih zemalja, Nepala, Filipina. Mi imamo preko 60 zaposlenih stalnih radnika u hotelu i dva ugostiteljska objekta, i malo nam treba sezonskih radnika, lađara, pomoćnih radnika u kuhinji, pomoćnih radnika u srevisu i sl. i bili smo prinuđeni da putem agencija dovedemo ljude iz inostranstva”.

Na kraju predavanja Ivana Zeljković iz Kolektiv doo/Moj posao.ba je poručila da je trenutno u toku projekat “Podrška nezaposlenim osobama kroz usluge privatne agencije za zapošljavanje“, koji implementiraju u suradnji sa Ambasadom Švedske, uz podršku Svjetske banke. 

Nakon 3 mjeseca rada zaposlenika koji je ostao da radi kod poslodavca mi dajemo subvenciju poslodavcu od 2000 KM, da bi stimulisali da taj radnik ostane kod vas. Sufinansiramo tehničku obuku do 2000 KM i taj poziv je otvoren do 31.12.2022”, istakla je Ivana. 

Mensudija Harčević

Mensudija  Harčević, direktorica firme Laser-BI doo koja se bavi specijalizirana trgovinom vodomaterijalom, kupaonskim namještajem i opremom za grijanje je na kraju izjavila za naš portal: “Drago nam je da danas razgovaramo na ovu temu, jer ona dotiče svaku granu poslovanja i svi imamo isti problem, od malih do velikih poduzeća, s ljudskim resursima i pronalaskom nove radne snage. Ali, svjesna sam da je takva situacija svuda u svijetu i nadam se da ćemo je prevazići i da će i ovo uskoro proći“.

Photo: Women in Adria

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

kako uštedjeti

Želite ipak nešto i uštedjeti? Evo 6 načina kako to izvesti

Rastuće cijene namirnica stavljaju mnoge obitelji pod financijski pritisak. Mnogi koji su nekad trošili 50 funti (60 eura) tjedno na osnovne namirnice sada se...
važnost učenja u poslovanju

Neznanje je blagostanje