Uvedi me, zavedi me ili zašto je uvođenje u posao važno?

Dolazi vam novi čovjek. Nije više bitno da li je sa iskustvom ili bez iskustva. Da li je zvijezda u usponu ili zvijezda padalica. On je novi. Novi kolega, novi član tima. Novi. I vi ste njemu isto novi. Bez obzira na to što ste imali nekoliko razgovora pa se upoznali ili što je malo tržište pa svi sve znaju. Svi ste novi jedni drugima. Šta radite kada vam je nešto novo? Pa istražujete i upoznajete. Ili ako ste negdje novi – tražite nekoga ko će vas upoznati. Ili istražujete sami i nadate se najboljem. 

Zašto je uvođenje u posao važno?

Šta radite kada vam dođe novi član tima? Pustite ga da se snađe. Šta ako se ne snađe? Pa ništa, pogriješili smo pri odabiru. Znači, nije do vas? Naravno da nije. 

Moram reći tešku istinu – da, do vas je. Niste ga uveli u posao. Niste pokazali gdje je aparat za kafu. Gdje da parkira. Kada je pauza. Šta će raditi. Koja su pravila i procedure. Koji je interni kodeks ponašanja i rada. Ko su kolege sa kojima će direktno sarađivati. Ko su partneri, klijenti, dobavljači. I naravno, hvatao je kako stizao, usput i radio i dabome i griješio. Logično niko mu ništa nije govorio, on nastavljao griješiti. 

I jednog sunčanog dana dobio otkaz. On šokiran, a vi frustrirani jer pobogu: ne može se naći pošten radnik. 

Može, našli ste ga. Ali kada ga nađete trebate ga nekako i zadržati, jelde. Prvi korak u tom smjeru jeste ispravno uvođenje ili onboarding, što bi stare žene rekle. 

Dakle, prvi dan kada dođe novi kolega, treba ga čekati spreman prostor i oprema za rad i plan za uvođenje.  Treba neko i da ga dočeka, njegov nadređeni ili njegov mentor i neko od kolega. Ili svi. Bitno da je doček. 

Da ponovim – nema da se nosaju stolovi i stolice ili da sjedi u ćošku na kutijama dok se ne snađe. Mora biti sve spremno. Idem sa pretpostavkom da vam je ovo jasno, pa idemo na sljedeći korak – plan uvođenja u posao

Što treba sadržavati plan uvođenja u posao?

Da bi napravili dobar i uspješan plan uvođenja u posao morate znati na pamet „Umijeće ratovanja“ i imati Oscara za najbolju režiju. Ne, zaboga. 

Uzmite lijepo Excel tabelicu. Ili Word. Ili komad papira. I napišite redom od momenta kada kroči nogom u zgradu šta će se dešavati.

  1. Opšte stvari – gdje je njegova kancelarija, uručenje opreme i pravila korištenja, gdje je kuhinja, gdje se parkira itd. Napisati i ko će ga upoznati sa svim ovim i do kada. 
  2. Pravila – kodeks, pravilnici, procedure i instrukcije, poslovna komunikacija itd. Napisati i ko će ga upoznati sa svim ovim i do kada.
  3. Odjeli – pa da lijepo upozna svaki odjel, da se svaki odjel lijepo predstavi, da ispričaju šta rade i gdje će im biti dodirne tačke saradnje i komunikacije. Napisati i ko će biti predstavnici odjela i do kada trebaju završiti. 
  4. Posao – njegovo radno mjesto, šta radi, kako radi, s kim radi, u koga gleda…..ovo je najveći segment i odnosi se nao no što će novi kolega da radi. Opet, obavezno napisati ko ga upoznaje sa kojim dijelom posla i do kada. Ovdje dodajemo i novi momenat, čisto da bude uzbudljivo – provjera znanja. Pa moramo znati da li je naučio ili ne. Pa da znamo trebali još učiti ili nema nade da uči još godinama. 

Naravno, svi koji su uključeni u uvođenje u posao moraju znati za plan. Moraju znati kada je na rasporedu njihova tačka i šta trebaju raditi. 

Isto tako, i novi kolega treba znati za plan – da i on vidi i zna šta će se dešavati. Da stekne osjećaj da znate šta radite. I da razumije kakva su očekivanja od njega. Ne samo da odvegetira kroz plan, nego da prati, uči, bilježi, a Boga mi i da kritički razmišlja i nešto predloži. 

E, kada sve ovo uradite onda možete očekivati da je vaš i samo vaš. I da ste izabrali pravog. I da pravi sad tačno zna šta radi i kako radi. Jer ste ga uveli i zaveli. 

Pridružite se Women in Adria Inkubatoru za samozaposlene poduzetnice i edukaciji Kako zaposliti prvog zaposlenika

Autorica: Enisa Selmanović Salkić, direktorica i vlasnica tvrtke Consultor

Photo: Women in Adria/Canva

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

kako uštedjeti

Želite ipak nešto i uštedjeti? Evo 6 načina kako to izvesti

Rastuće cijene namirnica stavljaju mnoge obitelji pod financijski pritisak. Mnogi koji su nekad trošili 50 funti (60 eura) tjedno na osnovne namirnice sada se...
važnost učenja u poslovanju

Neznanje je blagostanje